Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
2018
View
56
Reply

Anti-Vax Buat Hal Lagi! Tentang PKPB, Tuduh Pakai PPE Untuk Bergambar Je

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-5-2020 09:12 AM | Show all posts |Read mode
Bukan saja mempengaruhi orang ramai dengan menyebarkan pelbagai info terpesong mereka, malah golongan antivaksin kini lantang menghina frontliners kita yang banyak berkorban ketika memerangi pandemik Covid-19.


Terbaru, banyak pula 'benang basah yang cuba mereka tegakkan'.


Dari kebaikan vitamin C untuk menguatkan daya tahan sistem imun hinggalah menentang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan larangan pulang beraya di kampung.








Menerusi perkongsian Dr Sakinah Sulong di Facebook, golongan anti-vax ini bertindak keterlaluan dengan fatwa terbaru mereka mendakwa kononnya wabak Covid-19 merupakan teori konspirasi yang dimulakan di Amerika Syarikat.

"Nanti akan ada vaksin yang diarahkan diberi kepada semua (masa tu, pastilah mereka akan membantah dan menolak vaksin)," luah Dr Sakinah.








Lebih menyakitkan hati, mereka menuduh pemakaian sut perlindungan diri (PPE) hanyalah lakonan semata-mata depan lensa kamera.


Sungguh, terlalu banyak dakwaan dan tuduhan tidak masuk akal disuarakan anti-vax!








Agak melucukan apabila sistem imun tubuh didakwa kononnya bergantung pada emosi seseorang.




Kredit foto:

Kredit foto:





Kalau gembira, imun tubuh seseorang akan jadi bagus, sekali gus menjadikan mereka 'kebal' terhadap risiko jangkitan wabak maut itu.









Kredit foto: FB Dr Sakinah




Apa kajian yang banyak sangat telah mereka lakukan itu sampai boleh jadi serba-serbi lebih hebat berbanding pakar perubatan sendiri? - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 23-5-2020 09:27 AM From the mobile phone | Show all posts
berhujah dengan golongan yg bodoh ni mmg xkan menang
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Golongan yang bukan sahaja bodoh..tapi sombong....bodoh sombong
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm ni la.. Letak tali gantung dan mask kat antivaksin.. Kalau depa pilih tali gantung.. Lempar depa kat kandanv harimau di zoo negara.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:49 AM | Show all posts
anti vaksin ni golongan sombong bodoh. dont worry i dh block phone number and facebook si anti vaksin
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:50 AM | Show all posts
FB_IMG_1590080415377.jpg
Khas untuk antivaksin
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:51 AM | Show all posts
mosus xnak komen ape2 ker?
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 09:59 AM | Show all posts
Edited by renko at 23-5-2020 10:01 AM

Hahahahaha antivaksin mmg puak paling bingai..pastu bajet alim..setan betul
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:01 AM | Show all posts
sarah82 replied at 23-5-2020 09:44 AM
Mcm ni la.. Letak tali gantung dan mask kat antivaksin.. Kalau depa pilih tali gantung.. Lempar depa ...

Jimat belanja makan harimau da
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Pernah je jumpa antivaksin ni.. boleh katakan dorang ni manusia terkutuk
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
renko replied at 23-5-2020 10:01 AM
Jimat belanja makan harimau da

Yap.. Boleh zoo negara berjimat.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
antivax ni suka memahami konspirasi cara yang salah. terlalu hippies
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Antivax memang vodo tiada taranya.. Pasal vaksin tu pun diorg cakap nanti akan dipasang microchip untuk control manusia. Dasar kaki dvd
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Xyah bertekak dgn org cerdik pandai. Letak dorang dgn org2 yg dijangkiti Covid19. Tgk depa nak ke tak. Kata immune system kuat kan
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Kemain explain vit C vit D silicon dioxide bagai. Hujung2 mcm mana rupa structure menatang tuh haram tak tahu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Biar je la antivax ni.. Bagus gak kalau diorg kena covid, kurang sikit manusia bodoh kat bumi ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
umie replied at 23-5-2020 10:13 AM
Xyah bertekak dgn org cerdik pandai. Letak dorang dgn org2 yg dijangkiti Covid19. Tgk depa nak ke ta ...

dia mntak bayaran. 15k kot
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:41 AM | Show all posts
Watpe    layan    golongan   ni   ....biar    diorg   pupus   ...kena   covid 19
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
antivacc mane satu yg bersuara tu
kalau asid askorbik yg diamalkan tu sbg ikhitiar di pihak mereka, ppe tu juga ikhtiar di pihak frontliner
xde keje lain eh antivacc ni{:freak
memekak je dr dulu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2020 10:55 AM | Show all posts
Penat argue ngn org bodoh ni.
Dengan kite2 pun jadi bodoh.
Adui la, ko nk vitamin D, gi berjemur kt tingkap rumah ko.
X sape pun marah aih.
Nk happykan mak ayah ko, ko call tiap2 hari, ko pastikan kelengkapan cukup.
If x cukup, upah runner.
Lebih Vit C leh diarrhea tau x.
Patutnye dalam 90mg je utk orang biase, and upper limit 2000mg.
Aku amik 1000mg pun leh diarrhea.
never-argue-with-stupid-people-mark-twain.jpg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list