CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 2807|Reply: 55

'Ini Setan Berkostum Lebai Ke?' - Pencuri Tabung Dilibas Paip, Dimandikan Macam Jenazah

  [Copy link]
Post time 13-1-2022 06:23 AM | Show all posts |Read mode
Tindakan ahli masjid menjatuhkan hukuman pada pencuri wang tabung mengundang perhatian dan  pelbagai kritikan warganet.


Dalam video tersebut, kelihatan sekumpulan ahli masjid menangkap seorang remaja lelaki yang didakwa mencuri wang tabung masjid berkenaan.




Kredit foto: Twitter




Susulan itu, dia dihukum dengan dimandikan di atas tempat mandi jenazah.


Selain itu, dia turut dilibas dengan getah paip dan dilumur dengan kapur barus serta serbuk cendana yang digunakan bagi memandikan jenazah.







Video tular itu mendapat kecaman dan kritikan orang ramai di Twitter berikutan tindakan mereka yang terlibat disifatkan tidak mencerminkan keperibadian orang Islam.


Warganet turut berpendapat meski pencuri tersebut bersalah namun ahli masjid tidak sepatutnya menghukum sedemikian.











Sebaliknya, mereka harus membuat laporan polis dan serahkan individu tersebut kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.




Sumber: Murai
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Nampak setan ngan lobai, rejam lobai dulu
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 06:50 AM | Show all posts
Bagi saya ok sahaja jika ditempat lobai tu adalah gang ah long ka gang long tiger ke, tetapi oleh kerana mereka tu golongan lobai tak sesuai lah buat seperti tu.

Apa apa pun padan muka dengan pencuri tu.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 06:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Tekup muka dengan kain dan curah air. Itulah dia waterboarding. Orang kata sensation dia seperti lemas. Teknik torture lama tapi jadi kontroversi selepas CIA mengaku buat di guantanamo bay waktu interrogation suspek pengganas.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 07:05 AM | Show all posts
Org yg memukul pencuri ni boleh kene dakwa tak?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingat dulu guru sekolah tahfiz sampai mati pelajar tu dia pukul sb hukuman mencuri..

Dasar lobai setan...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 07:28 AM | Show all posts
silap2 boleh masuk ke dalam pak lobai tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebab tu iols tak menderma dekat masjid2 / surau..
Duit derma tu masuk poket ajk masjid & beli hiasan masjid, tukar speaker.
Kalau dekat masjid sebelah office iols, iols berani sadaqoh, sebab siap keluarkan audit lagi
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 07:53 AM | Show all posts
Kurex replied at 13-1-2022 07:39 AM
Sebab tu iols tak menderma dekat masjid2 / surau..
Duit derma tu masuk poket ajk masjid & beli hiasa ...

sedangkan duit rakyat d kebas. apa la sangat duit sedekah masjid. hahahaa
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:08 AM | Show all posts
takde ciri keimamam langsung
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:11 AM From the mobile phone | Show all posts
marah benar nampak pakcik2 dalam tu. sabar pakcik. tanya dulu keadaan budak tu betul susah atau penagih dll. kalau penagih bawak terus ke pusat serenti kalau benar terdesak boleh bg bantuan tanpa dia perlu mencuri. kalau nakal, denda la dgn cara mendidik. kalau dalam keadaan marah, itu dah dihasut syaitan bukan nak mendidik.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:19 AM | Show all posts
tu muka muka ahlil sorga ke?madafaka tul lebai2 tu...konon nampak islamik la kot..tangkap serah kat polis dah le...tu pun tak reti ke lobai oiiii...pak sapa lah ni..hishh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:22 AM | Show all posts
bila menteri2 dan duta2 khas membisu terhadap penjenayah2 1mdb dan pelabur akaun adik,
rakyat dah mula buat tindakan sendiri je.

nak harapkan menteri2 yg mulut penuh sagon,
menteri agama pon mengaku takde kuasa benteras majlis khurafat
bomoh 1malaysia.

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
hrp lobai2 ni pun dihukum sebegini juga supaya dia rs apa bdk tu rs
yea bdk tu salah mencuri hbs diaorg tu x salah ke buat mcm tu, apa beza antara dia dgn pembuli diluar sana, hrp polis tahan lobai2 ni, buat malu agama Islam aje, nabi pun x ajar ummahnya bertindak kejam dan niat tidak sesekali menghalalkan cara
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:26 AM | Show all posts
member aku citer, dia tiap2 thn join mesyuarat koperasi masjid, ada bentang kewangan. masjid die je, bukan beso pun, dlm bank puluh2 ribu siap boleh beli aset. tp masa pkp hari tu kasi beras satu rumah sekampit je. bil letrik pun ada diskaun tiap2 bln 10%
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:34 AM | Show all posts
brp yg budak tu curi? kejadian ni kt mana?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 08:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Dalam ni semua sokong pencuri. Bela pencuri.

Nnt kalau rumah kena rompak, boh karpet merah sambil sambut pencuri rompak harta hgpa LOL
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 08:57 AM From the mobile phone | Show all posts
zacks replied at 13-1-2022 08:41 AM
Dalam ni semua sokong pencuri. Bela pencuri.

Nnt kalau rumah kena rompak, boh karpet merah sambil s ...

Tak sokong pencurik dan tak sokong tindakan lobai. Pencurik salah lobai pon salah.cuma mayb deols pk lobai suppose fikir rasional la since lobai kn.
Cuba lobai yg buat slah. Mau diratib aib kalo org lain taw.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:00 AM From the mobile phone | Show all posts
zacks: Dalam ni semua sokong pencuri. ...


Bukan sokong pencuri la bongok, tapi kesian tengok sikap tok lobai dan orang ramai yang seakan dirasuk syaitan. Nabi Muhammad pun tak perlakukan umat baginda macam ni walau ada kaum kafir cuba nak bunuh dan hina baginda, ada je kes kencing dapam masjid la tapi Nabi guna pendekatan berhemah dan lembut. Aku rasa malu la tengok sikap orang agama macam ni. Silap2 boleh murtad budak tu.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:01 AM | Show all posts
mungkin lobay kenal budak tu...saudaranya juga barangkali..tu yg dia emosi naik angin..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 01:54 PM GMT+8 , Processed in 0.108851 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list