Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7746
View
104
Reply

Farid Kamil dihukum penjara 13 bulan maki anggota polis

[Copy link]

Author: Boomibulat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-6-2020 04:20 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 2-6-2020 04:22 PM

Farid Kamil dihukum penjara 13 bulan

Wartawan HM

PELAKON dan pengarah Datuk Farid Kamil Zahari dihukum penjara 13 bulan atas tuduhan kekerasan jenayah dan keluar perkataan tidak sopan terhadap seorang anggota polis.

Pada 21 Jun 2019, Mahkamah Majistret Petaling Jaya memerintahkan suami kepada pelakon Datin Diana Danielle itu membela diri atas empat pertuduhan termasuk menampar anggota polis trafik dan orang awam di Balai Polis Trafik Kota Damansara pada 2018.

Pada 16 Januari 2018, Farid Kamil mengaku tidak bersalah terhadap dua pertuduhan dengan sengaja mendatangkan kecederaan kepada Ashraf Ahmad, 36 dan Konstabel Mohd Nizam Jamaluddin, 25.

Farid Kamil juga didakwa menggunakan kekerasan jenayah terhadap Mohd Nizam dengan niat menghalangnya melakukan tugas.

Bagi pertuduhan keempat, pelakon itu turut didakwa berkelakuan tidak senonoh dengan mengeluarkan perkataan tidak sopan terhadap Mohd Nizam sehingga boleh mendatangkan kemarahan.

Semua kesalahan itu dikemukakan mengikut Seksyen 323 dan Seksyen 353 Kanun Keseksaan serta Seksyen 90 Akta Polis 1967.
Berita lanjut menyusul


Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 2 Jun 2020 @ 3:12 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 2-6-2020 04:25 PM | Show all posts
Edited by Boomibulat at 2-6-2020 04:26 PM

Tak paham yg hapal 30 juzuk quran tu bila pulak..takkan ni kali kedua masuk kut

https://mforum1.cari.com.my/foru ... light=farid%2Bkamil

Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Berita baru ke ni? Kenapa heols jd smpai mcm ni? Depression kah? Kesian DD n anak2
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:39 PM | Show all posts
busuknya.. kepam sesangat..
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 2-6-2020 04:25 PM
Tak paham yg hapal 30 juzuk quran tu bila pulak..takkan ni kali kedua masuk kut

https://mforum1.c ...

Yg dlu tu dadah...yg ni sbb maki polis...yg tampar polis pon x settle lg...org awam pon ade kn heols tampar?org yg kutip heols tgh sasau tgh jln tuh

Lupe dh brp pertuduhan heols kene hadap
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
blekkep replied at 2-6-2020 04:53 PM
Yg dlu tu dadah...yg ni sbb maki polis...yg tampar polis pon x settle lg...org awam pon ade kn heo ...

Rasanya maki & tampar polis tu yg kena 13 bulan
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
PELAKON, Datuk Farid Kamil Zahari, dijatuhi hukuman 13 bulan penjara bagi sabitan kes menggunakan kekerasan jenayah terhadap anggota polis dan empat bulan penjara bagi sabitan kes mengeluarkan perkataan tidak sopan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini.

Farid, 39, yang berbaju kemeja putih dilihat tenang mendengar keputusan yang dibacakan oleh Majistret Noor Arifin Hisham ketika dalam kamar tertuduh.

Majistret Noor Arifin berkata, selepas meneliti dan menimbangkan keterangan dikemukakan pihak pendakwaan dan pembelaan, mahkamah mendapati tertuduh gagal menimbulkan keraguan munasabah dan dibuktikan bersalah terhadap dua pertuduhan terbabit.

Majistret Noor Arifin kemudian mengarahkan hukuman bagi kedua-dua pertuduhan dijalankan secara serentak namun memerintahkan hukuman itu berjalan berasingan dengan hukuman penjara sembilan bulan yang dihadapinya sebelum ini atas kesalahan menggunakan dadah.

Bagi kedua-dua pertuduhan di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaann (KK) dan Seksyen 90 Akta Polis, Farid Kamil didakwa menghalang anggota polis iaitu Konstabel Muhammad Nizam Jamaluddin menjalankan tugas dan berkelakuan tidak senonoh dengan mengeluarkan perkataan kesat di kaunter pertanyaan Balai Polis Trafik Kota Damansara kira-kira jam 1.20 petang, 11 Januari 2018.

Bagaimanapun mahkamah membenarkan rayuan terhadap hukuman itu dengan jaminan RM 10,000 dengan seorang penjamin.

Farid yang diwakili Peguam Kee Wei Low, merayu agar mahkamah menggunakan budi bicara dan mengenakan hukuman berbentuk bon berkelakuan baik dengan alasan anak guamnya penanggung utama keluarga yang menangung isteri dan dua anak berusia 7 dan 4 tahun.

Timbalan Pendakwaraya Mohammad Fahkhrurrazi Ahmad Salim bagaimanapun memohon hukuman setimpal supaya memberi pengajaran kepada orang awam jika melakukan kesalahan yang sama.

Mahkamah turut memerintahkan, Farid membayar kos pendakwaan berjumlah RM5,000 kepada pihak pendakwaan dan jika gagal bayar hukuman penjara enam bulan akan dikenakan terhadap tertuduh.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-6-2020 04:59 PM | Show all posts
blekkep replied at 2-6-2020 04:53 PM
Yg dlu tu dadah...yg ni sbb maki polis...yg tampar polis pon x settle lg...org awam pon ade kn heo ...

Kalau ikut tred lama tu dia kena 9 bulan..yg siap hapal quran tu kan..pastu dh keluar yg tu masuk lg utk 13 bulan pulak..kesian DD
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
RVP20 replied at 2-6-2020 04:57 PM
Rasanya maki & tampar polis tu yg kena 13 bulan

tampar polis tuh x silap aiols dlu dh ade tp tangguh hukuman
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-6-2020 05:01 PM | Show all posts
Themilo replied at 2-6-2020 04:39 PM
busuknya.. kepam sesangat..

Tu gmbar ntah tahun bila..ni yg terbaru hr ni..


Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
ni maknanya dia kedalam balik kan?
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Untung lah diaa ni dpt wife mcm DD. Dia n alif aziz antara jejanz bertuah di muka bumi beristerikan isteri penyabar ya hamat lepastu soft. Dapat bini mcm raja azura, che ta masakk la deme.

Tapi jejanz yg plg bertuah selamanya of coz lah tok kertu
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni pgg rekod la kot artis msia rajin keluar masuk penjara.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Pemandu mabuk langgar org sampai mati hukuman denda atau penjara antara 3-10 tahun je..Ada forumer tulis tadi ada yg kena penjara 2 tahun je lps bunuh org dgn alasan mabuk. mcm x setimpal pulak maki polis kena 13 bulan
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Padan muka dasar lelaki gila
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:18 PM | Show all posts
Seronok kot ek keluar masuk penjara
Kesian anak2
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
13 bulan penjara :
Kekerasan jenayah ke atas polis (tampar polis)

4 bulan penjara :
Perkataan tidak sopan ke atas polis (maki polis)

9 bulan penjara :
Kes dadah. Yang ni dpt penangguhan kan ?

13 bulan & 4 bulan :
Berjalan serentak. So 13 bulan saja.

13 bulan & 9 bulan :
Berasingan.


Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:41 PM | Show all posts
RVP20 replied at 2-6-2020 09:25 AM
13 bulan penjara :
Kekerasan jenayah ke atas polis (tampar polis)

banyaknya kesalahan ko farid.. kesian DD..
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 05:42 PM | Show all posts
wpun aku kesian kt bini farid ni, tapi aku cam rasa nak padankan ja muka farid ni.. moga dapat pengajaran la kali ni..
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 06:14 PM | Show all posts
mujur la kerja jadi retis..
kalau kerja ofis dah kena buang dah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list