Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1534
View
33
Reply

China Harap Malaysia Perkenal Ubat Tradisional Untuk Rawat Covid-19

[Copy link]

Author: ctcheery       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-5-2020 10:53 AM | Show all posts |Read mode



Gambar hiasan

Foto: Carian Google




Menurut pakar perubatan dari China, vaksin bagi COVID-19 dijangka dapat disiapkan pada hujung tahun ini atau awal tahu depan, sekiranya proses penyediaannya berjalan lancar, lapor BERNAMA.

"Ketika ini, seluruh dunia sedang berusaha keras untuk menghasilkan vaksin berkenaan dan jika semuanya berjalan lancar, mungkin kita akan dapat lihat vaksin siap digunakan menjelang hujung tahun ini atau awal tahun hadapan.

"Bagaimanapun, memandangkan permintaannya amat tinggi, boleh dikatakan bahawa vaksin itu pastinya boleh digunakan oleh pesakit tahun depan," katanya menerusi penterjemah dalam satu temu ramah eksklusif bersama media di Pejabat Kedutaan China.





Foto: The Star Online



Doktor dan penyelidik pasca kedoktoran Universiti Sun Yat-sen di China, Sun Jiufeng berkata, republik itu sedang membangunkan dua vaksin berbeza yang masih di peringkat percubaan klinikal dan dijangka siap pada Mei atau Jun nanti.


Turut hadir dalam sesi temuramah itu ialah ketua doktor, profesor dan penyelia pasca siswazah Perubatan Kecemasan Bersepadu China dan Barat, Li Jun yang berkata, ketika ini banyak perbahasan timbul mengenai rawatan alternatif untuk COVID-19.


Walaupun tidak menunjukkan bukti klinikal mengenai keberkesanannya, ubat tradisional China dikatakan banyak digunakan bagi merawat pesakit wabak maut itu di republik berkenaan dan telah dibuktikan agak berkesan.

"Kami berkongsi pengalaman mengenai keberkesanan rawatan ini dengan rakan sekerja dari Malaysia. Kami harap sekiranya keadaan mengizinkan, Malaysia akan memperkenalkan ubat tradisional China ini dalam merawat COVID-19 secepat mungkin untuk manfaat pesakit.

"Setiap rawatan tertentu ada perbezaannya, bergantung kepada pesakit dan keadaan, jadi kami mengunakan kaedah perubatan yang berbeza bagi setiap pesakit, dan memastikan mereka sesuai dengan keadaan berkenaan,"  katanya. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 3-5-2020 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
vaksin ke intravenous vit.c
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 11:12 AM | Show all posts
Mesti pening dan serba salah semua doc2 di malaysia bila ada cadangan begini.

Dahlah tak ada dalam silibus, kena cuba pula masa emergency, meraba-raba pula nak buat konklusi pasal keberkesanan, kesan sampingan dan bahaya.. Kalau ada guidance mungkin ramai doc yg berfikiran terbuka untuk cuba
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-5-2020 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ubat tradisional China nih Ada ujian klinikal ke. Yg Hari Tu ikan Singgang pun kena kecam, tak dak ujian klinikal katanya
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti si rapidah, si imelda meroyan dengar
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni china bebetul hantar pakar covid ke tabib yg terpaksa tutup business sbb lockdown?
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 01:11 PM | Show all posts
Untuk merawat tak pasti ia berkesan atau tidak tapi untuk membantu dalam meningkatkan daya tahan badan mungkin boleh macam ambil suppliment vitamin
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 01:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg 98.4% tu tak mkn ubat pun baik tau....
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
ala cadangan pun, klu gitu baik panggil tabib sensei malaysia je. x pyh panggil china dtg
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Er... Bak kata doktor2 instafemes, tak ada bukti klinikal
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis replied at 3-5-2020 01:08 PM
Ni china bebetul hantar pakar covid ke tabib yg terpaksa tutup business sbb lockdown?

Singseh dgn tabib buasir kot......
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Mereka tu anak murid raja bomoh malaya cawangan tanah besar china ka?
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Bior betik?

"Kami berkongsi pengalaman mengenai keberkesanan rawatan ini dengan rakan sekerja dari Malaysia. Kami harap sekiranya keadaan mengizinkan, Malaysia akan memperkenalkan ubat tradisional China ini dalam merawat COVID-19 secepat mungkin untuk manfaat pesakit.
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 07:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Ubat moden pun depa..ubat tradisional pun depa..sebenaqnya takyah cuba2..depa mmg dah ada ubat..saja nak drag tu
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 08:02 PM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis: Ni china bebetul hantar pakar covid ke tabib yg terpaksa tutup business sbb lockdown?

Kedai tabib jual akar kacip vokuru
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 09:11 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 3-5-2020 09:02 AM
Bior betik?

"Kami berkongsi pengalaman mengenai keberkesanan rawatan ini dengan rakan sekerja dar ...

i dah ada ubat. ubat dia air kelapa. minum air kelapa dapat menjauhkan corvid ( insyallah )
i agak je. pasal air kelapa menurunkan suhu badan.
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 09:17 PM From the mobile phone | Show all posts
gigahertz replied at 3-5-2020 09:11 PM
i dah ada ubat. ubat dia air kelapa. minum air kelapa dapat menjauhkan corvid ( insyallah )
i aga ...

Mkn panadol pun boleh turunkan demam...
Tapi virus masih bergentayangan.
Org yg ada imuniti tu ok la. Patut interviu minah cainis kayangan itali yg jangkit dan bunuh satu kuarga kat sarawak tu, dgn mamat tabligh yg kayangan korea tu. Apa yg depa buat? Sbb muda? Kuat? Mkn suplimen?
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 09:20 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 3-5-2020 01:17 PM
Mkn panadol pun boleh turunkan demam...
Tapi virus masih bergentayangan.
Org yg ada imuniti tu o ...

Air kelapa kalau minum jangan campur ais jangan campur gula. minum mentah. isi makan sekali. Sepanjang hari kenyang. sometimes bila kita sakit kena balik ke basic asal kejadian.


Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
gigahertz replied at 3-5-2020 09:20 PM
Air kelapa kalau minum jangan campur ais jangan campur gula. minum mentah. isi makan sekali. Sepan ...

Kaka, iols dok kat bandar la. Takde nyiok.
Tunggu gerai jalanan bukak 12 mei ye. Iols boleh beli air nyiok masa tu. Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2020 09:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat malaysia pun ada rawatan alternatif. Boleh.cuba
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list