JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1070
View
28
Reply

Ramadan Special: KFC Indonesia Hidang Menu Kulit Ayam Goreng , Warga Malaysia Pun Nak!

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-5-2019 10:07 AM | Show all posts |Read mode
Peminat KFC seluruh dunia sering membahaskan bagaimana hendak memaksimumkan pengalaman makan ayam goring di restoran segera itu; Adakah makan kulit ayam goreng yang rangup itu dahulu atau asing dan dimakan kemudian? Atau adakah kulit ayam perlu dibuang atas faktor kesihatan?





Kredit foto: Carian Google





Bulan Ramadan ini, KFC lndonesia menunaikan permintaan ramai apabila mula menjual menu istimewa kulit ayam goreng yang rangup.


Menu baru itu diumumkan di Instagram KFC Indonesia pada Sabtu lalu. Mulai dijual dengan harga RP13,636 (RM3.95), menu itu hanya boleh didapati di enam premis KFC sekitar Jakarta iaitu MT Haryono, Salemba, Cideng, Kemang, Kalimalang, dan Kelapa Gading.




  



Berita itu disambut dengan penuh gembira oleh netizen Indonesia. Seorang peminat KFC berkata, dia paling tidak tahan dengan godaan kulit ayam goreng KFC ini.





Kredit foto: Twitter






Bagaimanapun, beberapa netizen yang sudah tidak sabar untuk merasa menu baru itu kecewa kerana restoran yang mereka kunjungi kehabisan stok.


'Saya berbaris panjang, kemudian diberitahu dah habis, katanya KFC Kalimalang tidak ada stok sejak Maghrib lagi,' kata seorang netizen mengadu kepada @KFCINDONESIA.


Ada juga yang mengeluh kerana rasanya terlalu masin dan saiznya yang terlalu kecil, tidak berbaloi dengan harganya.





Kredit foto: Twitter






Pengumuman itu juga menyebabkan ramai penggemar KFC di Malaysia cemburu dan inginkan menu sama ditawarkan. Mereka beramai-ramai mengulang kicau pengumuman KFC Indonesia dan mendesak KFC Malaysia menawarkan menu yang sama.





Kredit foto: Twitter





Persoalannya, adakah menu ini bakal mendapat sambutan yang sama hangatnya jika ditawarkan di KFC Malaysia? - CARI
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-5-2019 10:10 AM | Show all posts
'My mouth says YES but my artery says NO'
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Lemak!
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedapppp tapi lemakkkk
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
oooh my feveret..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Lemeksss la acik sekalian
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Kolestrol......memang tak lah iols nk makan benda2 mcm ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-5-2019 11:22 AM | Show all posts
Sy makan kalau dia part of the KFC isi ayam yg dibeli

Bukan sesaja nak beli utk kulit je
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
eeww kolestrollll
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 12:45 PM | Show all posts
klu nak makan kulit ayam rangup pergilah boat noodle.
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 01:24 PM | Show all posts
Aku tak makan kulit ayam huks
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 01:28 PM | Show all posts
rina0602 replied at 14-5-2019 12:45 PM
klu nak makan kulit ayam rangup pergilah boat noodle.

yg ni betul.asal pg jer mst ada selit oder
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 05:31 PM | Show all posts
ikanmasin replied at 14-5-2019 01:28 PM
yg ni betul.asal pg jer mst ada selit oder

adoi, teringat pulak posa2 ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 05:54 PM | Show all posts
rina0602 replied at 14-5-2019 05:31 PM
adoi, teringat pulak posa2 ni

sabar2x
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak sanggup nak makannya.. Seksa arteri iols..
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 09:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Citarasa masing2.. tp yg penting berpada2lah
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni kalau anak iouls tahu confirm order satu x cukup. Dia sejenis "bolot" kerak kfc. Selalu isi dibiar togel je dalam pinggan. Geram
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 02:27 PM | Show all posts
sapa makan ayam kfc part kulit last sekali makan..kita geng..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-5-2019 09:52 AM | Show all posts
kurga replied at 16-5-2019 02:27 PM
sapa makan ayam kfc part kulit last sekali makan..kita geng..

Selalu buka dan dan ketepikan, konon nak buang tetapi bila dah selesai makan mulalah nak cubit kulit ayam tu sebab nampak sedap...
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2019 12:18 PM | Show all posts
Sang_Pencinta replied at 17-5-2019 09:52 AM
Selalu buka dan dan ketepikan, konon nak buang tetapi bila dah selesai makan mulalah nak cubit kul ...

hahaaaha..betul2.. sebab dia jd menarik tu bila da terkena mayo ngn sos cili...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.097140s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list