Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
2254
View
93
Reply

Artis Jangan Sibuk Soal Politik - A Rahman

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-12-2017 09:54 AM | Show all posts |Read mode
Gara-gara lantang 'bersuara' mempertikaikan sumbangan kerajaan di media sosial, golongan selebriti tanah air dilabel 'kacang lupakan kulit' oleh Datuk A Rahman Hassan.


Menurut BH Online, selaku Presiden Kelab UMNO Artis Tanah Air (KUAT), A Rahman berkata, mereka perlu mengambil kira sumbangan kerajaan selama ini.




Foto: BH Online



"Hakikatnya nyata bagaimana kedudukan anak seni hari ini dilihat cukup beruntung berbanding zaman dulu. Kemudahan yang ada ketika ini sejak mereka dilahirkan hingga menjadi anak seni yang berjaya semuanya disebabkan infrastruktur dan sokongan kerajaan di bawah pimpinan UMNO.

"Tidak dinafikan memang golongan selebriti memiliki kelebihan dan pengaruh yang kuat, lebih kuat daripada orang politik, bermakna inilah masanya kita perlu berperanan membalas kembali jasa dengan menyatakan sokongan kepada kerajaan bukannya menjadi seperti 'kacang lupakan kulit'," katanya.


Tambahnya, dia kecewa dengan kelantangan segelintir penggiat seni hari ini yang hanya pandai berkeluh-kesah tanpa mengambil tindakan memajukan diri sendiri.

"Kita bukannya mahu menjadi orang politik, soal rakyat biarlah orang politik yang uruskan, tetapi sebagai anak seni yang tahu kedudukan dan peranan kita, inilah masanya untuk menyatakan sokongan kita kepada kerajaan sekali gus membela nasib anak seni yang dalam kesusahan," katanya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 09:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ~anya~ at 7-12-2017 09:56 AM

Kalau retis tak boleh berpolitik... apsal dia masuk umno?
Presidan kelab UMNO bodoh lak tu... :shakehead:
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Hamnok pun parti politiklah atuk...mabuk todilkah atuk ni.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 09:57 AM | Show all posts
Dah tua2 pun , atok nih bengap lagik...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:10 AM | Show all posts
so artis tu bukan rakyat la yer?

sejak bila artis tu komen pasal politik....artis tu komen pasal kos sara hidup...nilai ringgit....

kata umno kerajaan rakyat???
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Whattt.....dah nyanyuk ke ape dia ni? Oh org umno patut la
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:19 AM | Show all posts
rahman ni mkn dedak babi ke?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:20 AM | Show all posts
Sapa sapa masuk kandang umno, secara automatic akan jadi bodoh sama...

tak kira la kerja apa pun, setiap individu ada hak untuk bersuara, bukan main angguk jer..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Jangan sibuk pasal politik konon.
Tengok2 dia Presiden Kelab UMNO Artis.


Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:27 AM | Show all posts
~anya~ replied at 7-12-2017 01:55 AM
Kalau retis tak boleh berpolitik... apsal dia masuk umno?
Presidan kelab UMNO bodoh lak tu... :sh ...

atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuashatian mereka? mereka pun warganegara malaysia jugak...
atuk orkes nirwana ni nak jilat jibby lah tu

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Mcm tu la sis.. bila masuk UMNO, secara automatik menjadi dumbno..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:33 AM | Show all posts
nyanyuk maybe?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Pres. Kelab Umngok Artis kata jangan berpolitik .... ok,next .... tongong
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:34 AM | Show all posts
finesse replied at 7-12-2017 02:30 AM
Mcm tu la sis.. bila masuk UMNO, secara automatik menjadi dumbno..

dah tua bangka mcm tu elok byk2 pergi mesjid tak pyh nk menjilat...

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:35 AM | Show all posts
We pay taxes and gst too, you know?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:39 AM | Show all posts
maksud dia "retis jangan sibuk hal politik melainkan join umno"...

retis sibuk hal politik, x boleh
Pelajar U aktif berpolitik, kena lahar
Penjawat awam kutuk kerajaan, dituduh x bersyukur

apa je yang boleh selain menyembah dacing?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Anya baru tengok Dira retis suam2 kuku sejuk beku kecam fathia kat pau umno... tak sangka longkang mulut dia...
Kenapa pokcik senget nih tak warning Dira pulak kan?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:41 AM | Show all posts
~anya~ replied at 7-12-2017 02:40 AM
Anya baru tengok Dira retis suam2 kuku sejuk beku kecam fathia kat pau umno... tak sangka longkang ...

konsepnya kalau jilat UMNGOK takper masuk politik....kalau kecam UMNGOK haram masuk politik, begitulah sister

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Babi apa kau? Cakap pasal kos hidup tinggi pon cakap politik ke? Habis kau nak suruh retis cakap pasal tetek gebu sundal kau je ke? Sial lah org umngok bodoh ni.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Dah nama masuk umngok, mmg bodoh jua lah. Sis pon walaupon kopek silikon, tpi masuk umngok mmg bodoh. Sia2 jah kopek besar
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
gumpita replied at 7-12-2017 10:35 AM
We pay taxes and gst too, you know?

Dek retis mana? Nak sign boleh? Hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:46 AM | Show all posts
dodolgemokgila replied at 7-12-2017 02:43 AM
Dah nama masuk umngok, mmg bodoh jua lah. Sis pon walaupon kopek silikon, tpi masuk umngok mmg bod ...

kau tak syg kopek silikon layut kau ke sister? awas ya

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:46 AM | Show all posts
dodolgemokgila replied at 7-12-2017 10:44 AM
Dek retis mana? Nak sign boleh? Hehehe

Wakil yang dilantik......


Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Cakap belit2....x bg artis masuk politik...dah dia plk jd presiden artis umngok tanahair. Gila ke biol ni?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 7-12-2017 10:41 AM
konsepnya kalau jilat UMNGOK takper masuk politik....kalau kecam UMNGOK haram masuk politik, begit ...

Kannn.. itu jer yang betulnya... Padahalnya macam sheila takde sebut pon parti mana2.. dia cuma sebut tentang keadaan semasa rakyat.... betullah dia sebut kos hidup semakin tinggi ... fathia hanya sebut kenang jasa Tun M... betullah tuh dah dia tadbir malaysia 22 tahun... tisu betul hati cacai2 umno nih...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057219s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list