CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1156|Reply: 20

Anggota Polis Trafik Terjun Longkang Tersumbat Bersihkan Sampah

  [Copy link]
Post time 13-1-2022 06:48 AM | Show all posts |Read mode
Biar seragam putih tercalit kotoran, asalkan integriti tidak tercalar. Itu gambaran terhadap tindakan anggota polis trafik yang sanggup turun membersihkan sampah yang menyebabkan longkang di tepi jalan raya di Kampung Meruntum, di Putatan, tersumbat semalam.


Tindakan Koperal Shah Erman dari Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Penampang itu bagi mengalirkan air dalam longkang supaya tidak bertakung di jalan raya.




KOPERAL Shah Erman tular selepas sanggup turun ke longkang bagi membersihkan sampah yang tersumbat di jalan raya di Kampung Meruntum, Putatan. FOTO ihsan pembaca





Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Mohd Haris Ibrahim berkata, Shah Erman ketika itu sedang menjalankan tugas 'point duty' bersama dua lagi anggota, Sarjan Fadzil dan Konstabel Syazwan yang turut mengawal lalu lintas.


"Mereka menjalankan tugasan melancarkan aliran trafik di kawasan itu dan pada masa sama Shah Erman membersihkan sisa kotoran dalam longkang tersumbat yang menyebabkan air bertakung di atas jalan.


"Saya ucapkan syabas kepada Shah Erman di atas sikap positif yang ditunjukkan kepada masyarakat," katanya dalam satu hantaran di Facebook rasmi IPD Penampang, hari ini.


Shah Erman, 35, berasal dari Kuantan, Pahang, sudah sembilan tahun berkhidmat dalam pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).







Menerusi hantaran itu, satu video berdurasi 2.38 minit yang memaparkan Shah Erman berada di dalam longkang untuk membersihkan sampah tersumbat turut dikongsikan kepada netizen.




Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 07:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pu3_rania at 13-1-2022 07:37 AM

Syabas kepada anggota polis yang bernama Shah Erman di atas sikap yang terpuji dan berhak mendapat penganugerahan
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:03 AM | Show all posts
alhamdulillah...besar kebajikan yg abam polis ni buat
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:16 AM | Show all posts
ini lah contoh polis yg baik..bukan asyik nak saman & marah sana sini....terbaik..salut...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Susah nak jumpa polis baik....yg banyak jahat2 kaki pau
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah boleh tambah the scope of duties....monitor longkang tersumbat and if needed..terjun longkang....

Kahlahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
1 dalam 100. Dah biasa kot kuantan selalu banjir
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 04:40 PM | Show all posts
Syabas buat beliau bukan semua sanggup lakukan apa yang beliau buat demi kemudahan orang ramai.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 04:45 PM | Show all posts
dari disyabas2kan polis ni, afdal lagi cari jabatan mana yang lahanat sangat tak buat penyelenggaraan longkang...kalau aku ketua polis penampang aku maki kan aja jabatan2 terlibat sebab menambah kerja anak buah yang kerja bukan dalam skop pekerjaan dia pun..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
pu3_rania replied at 13-1-2022 07:35 AM
Syabas kepada anggota polis yang bernama Shah Erman di atas sikap yang terpuji dan berhak mendapat p ...

makanya gue udah selamatkan mangsa banjir...maka gue patut udah bisa dapat IC nya buk....-indon
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 10:35 PM | Show all posts
Syabas abang polis..........
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Good job...selamatkan orang sebelum banjir.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Sibat mana laa yg buang sampah dlm longkang ni


Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 13-1-2022 05:26 PM
makanya gue udah selamatkan mangsa banjir...maka gue patut udah bisa dapat IC nya buk....-indon:lo ...


Ko dah kenapa nak kaitkan dengan IC dan Indon?
Ada wayar dalam kepala yang dah terputus dan terbakar ke
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 02:52 AM | Show all posts
Besar kebajikan yang saudara ini dapat
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
pu3_rania replied at 13-1-2022 11:24 PM
Ko dah kenapa nak kaitkan dengan IC dan Indon?
Ada wayar dalam kepala yang dah terputus dan terbak ...


ngak buk...sama seperti pak polisinya ...gue udah berjasa kpd rakyat Msia..bisa dpt anugerahnya..jugak sperti buk cadangkan itu....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-1-2022 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 14-1-2022 10:11 AM
ngak buk...sama seperti pak polisinya ...gue udah berjasa kpd rakyat Msia..bisa dpt anugerahnya..j ...

Jauh nau menyimpang sampai ke Indon bagai, bingung lah hang ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
pu3_rania replied at 14-1-2022 01:47 PM
Jauh nau menyimpang sampai ke Indon bagai, bingung lah hang ni

ngak...buk mudah banget terkesima...makanya gue ngak heran kalau SRK mudah amat dapat DATUK nya...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 08:27 PM GMT+8 , Processed in 0.112461 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list