CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 9605|Reply: 118

Perli Aset Pasukan Penyelamat, Caprice Dan Fadzil Zahari Kena "Sound" Dengan Bekas Pegawai TUDM

[Copy link]
Post time 24-12-2021 07:06 PM | Show all posts |Read mode







Banjir besar dalam sejarah yang melanda Lembah Klang Sabtu lalu telah mengejutkan orang ramai kerana ramai tidak menyangka banyak kawasan yang tidak pernah dinaiki air turut ditenggelami.


Dikala bencana itu berlaku dengan agak cepat dan banyak kawasan tenggelam hingga paras bumbung rumah, ramai pihak mempersoalkan di mana perginya agensi keselamatan yang sepatutnya segera membantu mangsa yang dalam bahaya dan kelaparan.
  
Rata-rata di media sosial netizen memuat naik posting memaparkan orang awam yang bertungkus lumus memberi pertolongan kepada mangsa banjir dan tak kurang juga yang membuat posting sindiran mempersoalkan dimana agensi keselamatan ketika itu.


Antara artis yang memuat naik posting "double meaning" seolah mempersoalkan keberadaan aset-aset agensi keselamatan ketika itu adalah Caprice dan juga Fadzil Zahari.









Bengang dengan tindakan itu, seorang bekas pegawai TUDM iaitu Capt (R) Raeiz Hamed RMAF melalui aplikasi TikTok mendesak mereka membuat permohonan maaf kepada semua agensi keselamatan yang menerima sindiran itu.


Menurut beliau, bukan semua aset milik anggota keselamatan sesuai untuk digunakan menyelamatkan mangsa banjir lebih-lebih lagi kereta kebal seperti mana yang dimuat naik dalam posting Caprice.






"Terutamanya aku nak shout-out sikitlah dekat Caprice ni. Kau pernah masuk tentera ke?

Kau tahu ke prosedur nak menggerakkan aset-aset military ni"

Kau tahu tak ada aset-aset yang kau upload dekat posting kau tu sebenarnya tak sesuai untuk bantu mangsa-mangsa banjir"

Kejadah apa kau nak gerakkan kereta kebal masuk ke kawasan banjir" katanya.



Beliau juga turut meminta netizen melihat dan nilai sendiri posting artis tersebut sama ada patut atau tidak patut mereka membuat posting sindiran seperti itu kepada pasukan keselamatan.






Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut merasa kesal dan geram dengan sindiran itu.
















Apa pun, sepatutnya isu tunding jari ini tidak berlaku disaat kita semua ditimpa bencana. Lebih bagus turun sendiri bantu mangsa banjir dan lihat apa sebenarnya berlaku bukan hanya kondem di media sosial saja. Apa pula kata korang? - CARI







Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg dok perli2 ni ada turun bantu banjir ke.. Aku tengok tokti je ada turun padang. Lain tak tau
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
rastaf: Yg dok perli2 ni ada turun ban ...


Ajak shiro pun
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa keperluan nk sindir2 agensi keselamatan.. Patut sindir la menteri2 kat atas tu haa.. Adk farid kamil tu semua benda die nk jd kan content.. Yg caprice tu.. Btl la.. Bini kene sindir tau koyak
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalo spesis mulot dgn api pun xdpt nk beza mmg cenggitu la... Menyalak x tentu pasal.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg suka menyalak ni nmpk byk sgt masa terluang.. sbb tu org kata diam lbh baik dr berkata2… silap ckp dpt dosa je
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kepris sgn laki yana ni mmg ade turun tolong2 ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Byk masa terluang depan socmed
Selain sindir pasukan SAR
Asik tanya si polan tu mana? Si polan ni mana

Btw, acik tu xyah nak compare kekpris dgn lebit k.....x sesuai dua2 nya
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:34 PM | Show all posts
apa noreen sangat bi wakdoyok tu? dah alang2 tu asal ko tak eja condom jah sebab tu jah pon yang ko tau kan noreen?
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Caprice tu weols dah sedia tahu bengap. Yang laki yana ni lagila bangsat nye bengap. Ap contribution ko yg buat ko layak nak komen? Bagus ko dendiam turun padang tolong mana yg patut. Gebang je lebey
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa asik bergambar macam tu kapris ni? Bukan budak belasan tahun lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Conderm opah kaulah doyok!!!
Owh.. X sangka kat cari pun dah ada post pasal mamat perang ni..
Tapi mak layan je channel dia.. Bagus dia bagi info yang org2 awam tak tau.
Bila dah dgr explanation dia baru mak sedar yg dok sembang2 kencang norreen terbang kat porom.com selama ni palato jer ghopenya.
Utk capris n laki yana hidung ni... Senyap la kau.. Lg bercakap lagi nampak bebal memasing yg berkilo kilo beratnya tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Makan bondo la kau neh kekecik dolu. Pokek amek!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
QueenCaramel replied at 24-12-2021 07:29 PM
Kepris sgn laki yana ni mmg ade turun tolong2 ke?

Topinasikbasi nempel anak azeez rahim. Mentang2 kat mesir azeez bantu dia.
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
belilies replied at 24-12-2021 07:37 PM
Caprice tu weols dah sedia tahu bengap. Yang laki yana ni lagila bangsat nye bengap. Ap contribution ...

Laki yana ni nak tiru erel japrel menonjolkan diri komen sana sini menganjing semua orang
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Marah menteri dh la agenis pertahanan jgn di usikk diorg bekerja sehabis baik dah
Kecuali paku pakis segelintir ler
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Akaq second u abe tentera yg helokkk!
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
rastaf: Yg dok perli2 ni ada turun ban ...
maksud ko turun utk bgambar pastu ronda2 jln sikit pastu blk tu ke?

Kalau tu bkn turun padang tu turun kereta bersiar2 ja
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 10:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Yana ngan laki dia sama naik. Ada je komen laki bini ni acah2 lobai kat mana2
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2021 10:39 PM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 24-12-2021 11:27 PM
Marah menteri dh la agenis pertahanan jgn di usikk diorg bekerja sehabis baik dah
Kecuali paku pakis ...

Ntahnya..yang xbuat keje ni menteri..fliner bertindak ikut arahan atasan..dorg mana reti pakai otak..xkisahla kkm ke ATM ke.kami yang mengikut arahan haaa gittuh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 09:26 PM GMT+8 , Processed in 0.085974 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list