CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 4034|Reply: 77

5 Liter Pun Dah Tak Dapat Bawa Balik, Air Zam Zam Kini Barang Larangan?

  [Copy link]
Post time 25-10-2021 10:47 PM | Show all posts |Read mode
Sudah menjadi kebiasaan buat jemaah haji atau umrah membawa pulang air zam zam sekembali ke tanah air.


Namun, sejak beberapa tahun lalu kerajaan Arab Saudi hanya membenarkan lima liter air zam zam dibawa masuk ke negara lain secara percuma.




Kredit foto: TikTok




Bagaimana pula dengan sekarang? Dengar cerita menerusi hantaran dibuat sebuah akaun di TikTok, air zam zam sudah tidak dibenarkan dibawa pulang ke tanah air.

"Jadi, beritahu jemaah minum (air zam zam) puas-puas di sini sebab ia adalah barang larangan," kata perakam video itu.







Jelasnya, ia mungkin peraturan baru ditetapkan kerajaan Arab Saudi. Justeru, dia menasihati orang ramai supaya tidak membeli air zam zam.







Kredit foto: TiKTok




Mungkinkah larangan itu dikenakan kerana rakyat kita sendiri menjual semula air zam zam di sini? - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2021 11:15 PM | Show all posts
Ada dengar..  Kedekutnya
Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2021 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
eleh kalo kaabah tu takde dlm negara ko,takde sapa hengen nk pi ke sana la kecuali puak2 lobai pemuja taliban dan ereb la
Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2021 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejak kes zam2 tiruan
Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2021 11:39 PM | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 25-10-2021 11:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak buat cam mana..tu negara org..ikutlah peraturan yg ada..dan latest..kelakar pulak baca komen2 tiktok tu..kenapa nak berkirala..nanti tarik nikmatlah..adoii
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Tersenyum sinis baca komen pemuja air Zam zam
Lepas ni no more air sirap ke milo ke air pape je tetiba jadik suci murni lepas letak zam zam konon boleh bersihkan hati nurani dari hitam montot kuali ke seputih2 kulit lepas drip beratus kali

Fadan muka pendoggy agama
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 12:35 AM From the mobile phone | Show all posts
masa aqiqah anak aku ada yg kasi air zam zam. suruh minum dan mandi katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 12:50 AM | Show all posts

Yereb skrg dh moden gila brotha/sisthur, yg teh lesbo siap bngga kat YT pun ada.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 12:51 AM | Show all posts

Msa bila brita ni d kluarkn?
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 01:03 AM | Show all posts
SOP covid kot..
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 05:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Kang ada je makcik pakcik yg degil. Seludup letak dlm botol air mineral lah. Ckp nak buat ubat lah. Kau tgklah nanti. Org Malaya ni, lagi org kata takboleh, lagi dia bikin. Ketegaq. Bila dah kantoi, buat muka tak bersalah/ muka seposen/ muka tak percaya
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 06:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhmdlh.. Pit bulls in da house yooo!!
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 07:01 AM | Show all posts
Lantaklah KSA nak larang bawa balik pun. Kecohnya acik2 kepam tiktok.
Kalau bagi bawa balik kang ada yg siap berjual amik untung segala. Eh kosserlah
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak dapat la org melayu berniaga air zam-zam.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 07:34 AM | Show all posts
Lepas ni ada yang seludup keluar dan jual.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 07:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Orang kita mmg pentaksub bab² ni. Minum jelah apa yg ada kat malaysia ni janji halalan toiban.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 08:00 AM | Show all posts
air mineral je kot. takde lah sampai jadi penawar segala penyakit. kalau betul penawar, gerenti Mekah takde klinik takde hospital langsung. minum air zamzam je settle. tapi tulah taksub dengan air.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 08:02 AM | Show all posts
Bagi je bawa tapi ada prosedurnya. Maka topik ini akhirnya dijadikan medan untuk para atheis memberi komen yang bukan2.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2021 08:12 AM | Show all posts
adakah selama ni ummah tertipu dgn ereb???..


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 05:52 PM GMT+8 , Processed in 0.093034 second(s), 24 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list