CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4233|Reply: 29

Apa Cerita Baju Kurung Dipakai Francisca Peter Di AJL1, Di Mana Pembelinya Sekar

[Copy link]
Post time 6-8-2021 04:40 PM | Show all posts |Read mode
Mengimbau kenangan merangkul gelaran juara di Anugerah Juara Lagu pertama, Francisca Peter kini mencari pembeli baju kurung yang dipakainya ketika berada di pentas itu pada 1986.




Kredit foto: IG




Berkongsi gambarnya menyarung baju kurung berwarna pastel itu ketika mendendangkan lagu Sekadar Di Pinggiran 35 tahun lalu di Instagram, Francisca menceritakan bahawa ia dibeli di Sungai Wang Plaza pada harga RM150.

"Ketika itu ia begitu mahal bagi saya! Beberapa tahun kemudian, saya menyumbangkannya kepada sebuah badan bukan kerajaan (NGO) untuk mengumpul dana amal.





Kredit foto: IG



"Saya tidak tahu siapa yang beli, tapi jika kamu dari NGO berkenaan atau mengetahui pembeli baju itu, tolong kongsikan maklumat kepada saya kerana saya benar-benar ingin mengetahui kisah mereka dan apa yang berlaku kepadanya," tulisnya.




  






Tertarik juga nak tahu apa jadi dengan baju itu sekarang. Mungkinkah ada yang mengenali pembeli baju kurung itu di sini? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 04:55 PM | Show all posts
muat lagi ke?
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 04:56 PM | Show all posts
Ni baju kurung tie&dye eh..sebijik tshirt tie&dye kek shopee
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Nostalgia btol sg wang plaza tu
Takut kepala.akunkena siling je bila lalu parkson tu
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
dah xde kot..usia baju tu lg kertu dr i kekdahnya
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:03 PM | Show all posts
sq wang.. lama dah tak dengar.
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:08 PM | Show all posts
Sepatutnya FP simpan saja baju ini dan keluarkan semula selepas 30 tahun.

Akak percaya sekarang ini FP terasa ada sentimental value pada baju itu
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
sepasang baju kurung sdh memadai....lagu sedap,suara sedap,persembahan memukau.
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:09 PM | Show all posts
edayildiz replied at 6-8-2021 04:58 PM
dah xde kot..usia baju tu lg kertu dr i kekdahnya

Jangan adik lupa, baju saloma pun masih ada. Tersimpan elok
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Terus teringat siapa ntah penyanyi pompuan yg suka pakai baju kurung tu.. nadia jamali ke apa ntah nama dia
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Baru aku pasan baju she tu baju kurung
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 09:11 PM | Show all posts
mungkin dah masuk dalam tong sampah haha. dah reput kot
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 09:24 PM From the mobile phone | Show all posts
moga muncul lerrr owner baju tuu
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 10:39 PM | Show all posts
Dimakan dek lipas takpun anak buang
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Why after 35 years??? Before this tak rasa nak tahu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 6-8-2021 05:28 PM
Terus teringat siapa ntah penyanyi pompuan yg suka pakai baju kurung tu.. nadia jamali ke apa ntah n ...

Ana rafali ke maksud kau kurex?
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
awenda507 replied at 6-8-2021 11:19 PM
Ana rafali ke maksud kau kurex?

Jauhnya nadia jamali - ana rafali...
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 11:31 PM | Show all posts
lama sngt dah. silap2 dah jadi kain lap
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 12:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Terus teringat siapa ntah penyanyi pompuan yg suka pakai baju kurung tu.. nadia jamali ke apa ntah nama dia


Anak rafali ke? Haha
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2021 12:30 AM | Show all posts
NGO tu entah2 lelong mcm baju bundle jah
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2021 05:24 AM GMT+8 , Processed in 0.107045 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list