CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 1744|Reply: 4

Anzalna Tak Terkesan Dengan Pandemik Tapi Sebak Teringat Orang Susah

[Copy link]
Post time 1-7-2021 10:16 AM | Show all posts |Read mode
Lain orang, lain situasinya.


Pandemik ternyata memberi kesan yang cukup kuat buat semua orang.


Biarpun tidak terjejas secara fizikal, pelakon Anzalna Nasir meluahkan, hatinya pasti terhimpit kesayuan memikirkan situasi golongan terjejas setiap kali melihat meja yang dipenuhi makanan.


Foto: IG




Kata bekas finalis Dewi Remaja 2009/2010 itu, perasaan tersebut hadir apabila menyaksikan banyak berita tentang kehidupan rakyat Malaysia yang kini berdepan pelbagai tekanan hidup kerana pandemik Covid-19.


Susulan itu, dia menyeru orang ramai yang berkemampuan terus menghulurkan bantuan kepada mana-mana pihak kini berada dalam kesusahan.




Foto: IG




“Setiap kali tengok meja yang penuh dengan makanan mesti terfikir akan mereka yang kurang bernasib baik. Dalam keadaan sekarang, jangan lupa mereka yang memerlukan kita.


“Sekiranya ada rezeki lebih, jangan lupa hulurkan. Jangan fikir tentang kandungan untuk media sosial sahaja! Sedekah dengan ikhlas akan menjanjikan ganjaran pahala buat kita,” katanya dalam InstaStory.




  



Dalam hantaran lain, Anzalna memberitahu pandemik Covid-19 tidak memberikan impak besar kepada kehidupan sehariannya kerana dia berpeluang menghabiskan lebih banyak masa bersama keluarga.


Ujar pemilik nama lengkap Nur Anzalna Md Nasir, 33, dia juga bersyukur kerana PKP tidak begitu menjejaskan aturan kehidupan sehariannya yang memang suka berada di rumah.




  



“Nasib baik saya memang sejenis yang suka duduk rumah dan bukan suka melepak, jadi tidak terasa sangat. PKP atau tidak, sama sahaja kehidupan.


“Ya, kehidupan saya kedengaran bosan sangat tetapi sebenarnya sangat seronok kerana boleh menghabiskan masa bersama keluarga,” ujar ibu kepada seorang cahaya mata lelaki, Mohamad Eidrees,2, itu.




  



Pelakon Memori Cinta Suraya itu turut melahirkan kerisauan terhadap angka
|}>> dan kes bunuh diri yang semakin meningkat ketika ini.


“Sekarang ini risau lihat kes positif dan angka kematian mangsa Covid-19 meningkat serta kes bunuh diri bertambah kerana tekanan.




  



“Semoga kita semua dijauhi daripada penyakit berjangkit ini,” katanya.


Untuk rekod, kes baharu positif Covid-19 semalam dilaporkan sebanyak 6,473 manakala 107 direkodkan sebagai kes kematian baharu. – CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 1-7-2021 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
iols suka dia ni. lawa...
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2021 02:12 PM | Show all posts
jmpa kt ikea ..mcm indon je..dgn pendek nya.. sis rasa tertipu sgt dgn artis
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2021 02:37 PM | Show all posts
thred Raline


Teeeeeeetttttt....
Thread dah ade
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2021 09:15 AM From the mobile phone | Show all posts
nakkomenjugak replied at 1-7-2021 12:48 PM
iols suka dia ni. lawa...

kan......lawa sangat...humble dan peramah pulak tu....tapi rambut tu mcm langsuir..mmg lah hitam lebat....bagi curly sikit ok kot kan...hahaha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 09:09 AM GMT+8 , Processed in 0.082599 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list