Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3776
View
52
Reply

Staf KKM Ditegah Buat Pernyataan Di Media Sosial

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-3-2021 05:21 PM | Show all posts |Read mode
Setiap penjawat awam ditegah untuk membuat pernyataan yang secara langsung atau tidak langsung menyentuh pelaksanaan apa-apa dasar awam, program dan keputusan kerajaan tanpa terlebih dahulu mendapat kebenaran.


Pernyataan yang tidak wajar dan dibuat tanpa usul periksa bukan sahaja menjejaskan imej pegawai sebagai penjawat awam, malah boleh menyebabkan kekeliruan dan kegelisahan dalam masyarakat serta menjejaskan kredibiliti perkhidmatan awam dan kerajaan.




Kredit foto: NSTP




Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan (KKM), Datuk Mohd Shafiq bin Abdullah berkata, peraturan berkaitan dengan etika dan tata kelakuan dalam perkhidmatan awam khususnya berkaitan dengan penggunaan media sosial dan tegahan membuat pernyataan awam secara tanpa kebenaran, bukanlah bertujuan menghalang mana-mana pegawai untuk bersuara.


Tetapi ia lebih kepada memastikan pegawai menggunakan saluran maklumbalas dan aduan yang betul serta menjaga imej dan kredibiliti pegawai, perkhidmatan awam dan kerajaan.


Setiap pegawai di KKM dari semasa ke semasa diingatkan supaya memelihara kesopanan dan kesusilaan semasa menggunakan media sosial serta menjaga batas-batas penggunaannya agar tidak terjebak sebagai salahlaku yang boleh dikenakan hukuman tatatertib.


KKM memandang serius berhubung dengan salah laku dalam penggunaan media sosial dan kecenderungan pegawai membuat pernyataan awam secara tidak wajar, katanya dalam kenyataan di sini.


Beliau merujuk kepada edaran pernyataan awam yang tersebar dalam media sosial mengenai pelaksanaan pemberian vaksin yang kononnya ditulis oleh petugas kesihatan KKM.


Menurut beliau, setiap kes yang diadukan atau dikenal pasti sekiranya sabit kesalahan, hukuman tatatertib akan dikenakan berdasarkan kepada peraturan yang berkuatkuasa.




Sumber: MalaysiaGazette

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-3-2021 05:36 PM | Show all posts
masing2 nk jd reporter xbertauliah
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerajaan abahcow
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:42 PM | Show all posts

Kerajaan CCP (china communist party) in the making
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Dan dan keluarkan kenyataan macam ni sebab ramai frontliner tengah tak puas hati vaksin diorang diambil golongan kayangan...
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
KKM terang2 dh suruh staff depa diam..siannnn.. Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
porem camna pulak? habish lah saiyaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts
dr twitter ke?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kisah dr bersuara potong giliran ke? Ikutlah aturan, takde lah pegawai nak berkata kata. VIP yang dapat lepas potong giliran tu kena ingat, kalau dah ramai dok kata, mau makbul juga doa orang ramai ni. Malas nak sebut jadi apa. Cucuk vaksin awal pun taraguna nanti
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 07:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Psl potong Q vaksin laa tu .semoga geng2 potong Q tu akan midah dijangkiti kobid and mbawa maut kt dorg..sorry,aiolzs paling pantang org potong Q..kalau hadap sgt,beratur laa wehhh..xpun pegi beli terus drpd supplier tu haa..semoga mampsss cpt2 y potong Q!
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 07:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana kebebasan bersuara orggo*men?? mereka bukan patung cendana atau burung terkukur, duduk membantu dan angguk saja ikut arahan, walaupun tahu benda tu salah. K bai
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam sial. Moga mati cepat bangsat2 yang menganiaya rakyat..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap yg potong q tuh dpt alahan yg teruk
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak cover bontot pencaras vaksin lettew..  Macam tak tau.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Pulak... meaning staff KKM tak boleh complaint la isu potong Q tu...
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:11 PM | Show all posts

sila elaborate lagi tuan rentungreturn

elaboration anda diperlukan dlm forum ini mengenai

"dr twitter"
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau buat buku pasal cerita seram kat sepital gomen boleh?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:33 PM | Show all posts
kes dalaman berebut vaksin kan? hihi
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Sah kome yg takut didedahkan tu haram jadah tujuh keturunan.semoga cepat mereput.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut benda busuk terburai ke bang.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list