Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
4469
View
67
Reply

PU Syed Minta Netizen Henti Selongkar Pasal Da'i Syed

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-11-2020 11:59 AM | Show all posts |Read mode
Pendakwah bebas, Pencetus Ummah (PU) Syed Bakri menasihati masyarakat agar tidak terus menyebarkan perkara yang belum pasti kebenarannya mengenai rakan industrinya, Da'i Syed yang terpalit dengan dakwaan jenayah seksual.


Menurut PU Syed, perkara tersebut biarlah diserahkan kepada pihak berkuasa sahaja tanpa perlu campur tangan orang ramai sehingga ada yang sanggup terus membuka aibnya.


Foto: IG




"Maaf ambe (saya) bukan Da'i Syed dan Da'i Syed juga bukannya ambe. Jika benar seperti dakwaan terhadapnya, biarlah mahkamah yang menghakiminya.


"Toksahlah (tak perlulah) kita selongkar kisah-kisah yang patut ditutupi kecualilah ia didedahkan sendiri olehNya," katanya menerusi satu hantaran yang dimuat naik di Instagram.


  



Pesannya lagi, kita semua perlu sentiasa sedar dan beringat bahawa setiap individu juga mempunyai aib sendiri, cuma ia terselindung daripada umum kerana 'dijaga' oleh Allah.


"Berat sangat mehnah (ujian) dan pancaroba menjadi pendakwah pada usia muda tanpa persediaaan yang sebenar dan sebetulnya.


"Kita juga ada aib yang Allah simpan, maka untuk itu cukup-cukuplah kita sebarkan keaiban manusia lain dek kerana inginkan sensasi dan panas," katanya.


  



Sementara itu, di ruangan komen, rata-rata bersetuju dengan apa yang dikatakan PU Syed itu.


Terdahulu, pendakwah muda, Da'i Syed mencuri perhatian masyarakat ekoran terpalit dengan dakwaan merogol.


Bahkan, perkara itu turut mendapat respons daripada ahli keluarganya sendiri yang memintanya untuk kembali ke pangkal jalan. -CARI


Sumber:Gempak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 27-11-2020 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde selongkar pun, kenal pun x
Keluar kat news je dah kena tahan polis pun ha
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 12:18 PM | Show all posts
Kalau pendapat saya lagi bagus dedahkan siapa yang buat perkara tak baik ni supaya orang lain tak jadi mangsa.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Amboi bekap aje
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Mai kena geng dan2 jgn selongkar.. Haktuih sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 12:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Nk jgk limelight sket. Amek laaaaaa. Kasi glamer sume daie2 pu2 ni sume
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 12:56 PM | Show all posts
sarah82 replied at 27-11-2020 12:38 PM
Mai kena geng dan2 jgn selongkar.. Haktuih sangat.

kan...  rasa nak carutkan aje dia ni...  sokmo camni...
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 27-11-2020 12:01 PM
Takde selongkar pun, kenal pun x
Keluar kat news je dah kena tahan polis pun ha

Kan..dah masuk dunia selebriti...kena bersedia diselongkar buruk dan baik...sedangkan Athirah yg bkn selebriti pun diselongkar abis
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
eyansss replied at 27-11-2020 12:56 PM
kan...  rasa nak carutkan aje dia ni...  sokmo camni...

Jebon is cute sangat.. Back up sesama sendiri.. Dasar penunggang agama kan.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:18 PM | Show all posts
yela sama2 penunggang, kena back up...
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 27-11-2020 12:38 PM
Mai kena geng dan2 jgn selongkar.. Haktuih sangat.

Perasan dak yg depa ni cm fefeeling entitled kn...
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
liyamariska replied at 27-11-2020 01:22 PM
Perasan dak yg depa ni cm fefeeling entitled kn...

Yap.. Dari dulu mcm tu...menyampah.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku dah lama fed up dengan penunggang agama.... tak kiralah daei bahalol tu ke,  PAS PIS PUS,  orang yg perasan Islam dia lagi tinggi dari orang lain seperti puak Arqam,  tabligh........to all of you..... F. U.  la.  Setan pakai serban tetap setan
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka pun tak kenal.. I kenal tmj je..
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:42 PM | Show all posts
sudah2 la penonggeng2 agama ni guna IMAM MUDA la, PU la, DAI la tapi leaked vid ada, kes rogol ada, kes kawen cerai ada..bullsh*t!!!
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 27-11-2020 12:01 PM
Takde selongkar pun, kenal pun x
Keluar kat news je dah kena tahan polis pun ha

Aahh.. aku pun rasa malas nak selongkar.. muka dia pung aku tak kenai.. so kiranya aku ni mmg Allah lindung aku dr bervuat kejahatanlaa.. hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:53 PM | Show all posts
cubit peha kiri peha kanan sentap juga
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Islam bukan saja tentang jaga aib, tapi membela hak keadilan orang yang teraniaya.

Konon guna alasan jaga aib untuk bela orang yang buat jahat ni, memang tak masuk akal.
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejak bila la muncul sana sini segala daie pu pundek bagai .. semak jahhh yihhhh
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2020 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Birds of a feather flock together-gether
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list