Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1432
View
14
Reply

"Ramai Sayang Kau Bam" - Ratusan Jemaah Seperti Solat Jumaat Ketika Solat Jenazah Abam Bocey

[Copy link]

Author: ctcheery       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-2-2020 11:18 AM | Show all posts |Read mode
Foto: IG Meletop




Kelihatan foto yang dikongsikan oleh Ustaz Dr Riduan Mohamad Nor, ratusan hadir memenuhi ruang Masjid Gombak Utara bagi bersama-sama menunaikan Solat jenazah buat arwah Abam atau nama sebenar Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan.




"Bertuah kau Abam. Ramai yang sayang kau dan pasti merindui kau. Hujan hari ini seolah-olah turut menangisi pemergian kau Abam. Semoga roh kau dicucuri rahmatNya dan diletakkan bersama-sama orang beriman. Al-fatihah."


Dalam pada itu, adik arwah Ali Puteh sebak menceritakan detik ketika beliau cuba mengejutkan abangnya dari perbaringan di kediaman Allahyarham di Gombak pada pagi Isnin.


  



"Saya goncang kepala dia dan cakap abam bangun, ini angah dengan mak datang, kau kenapa macam ni?" katanya memetik Astro Awani.


Menurut Ali Puteh dia dan ibunya datang ke rumah arwah selepas mendapat panggilan dari isteri Allahyarham yang mengatakan abangnya itu pengsan.


"Tetapi dia tidak menyahut, saya sedar abang saya sudah tiada  lagi (meninggal dunia)", kata Ali yang sebak tidak dapat menahan emosi.


"Selepas ini tiada lagi istilah 'Abam' dalam hidup saya."


Kali terakhir dia bercakap dengan arwah, pada malam Ahad menerusi panggilan telefon.


  



"Malam tadi dia telefon saya, dia tanya mak macam mana, abang tak sihat ni. Tapi tidak apa, abang makan ubat. Saya ingat macam biasa je, rupanya dia nak pergi meninggalkan Kita Semua," cerita Ali kepada Astro Awani, terkilan tidak dapat berbual lama dengan abangnya.


Menurut Ali, kehilangan Abam ini juga turut mengembalikan kesedihannya yang baru sahaja kehilangan anaknya tiga bulan lalu. Memang berat ujian yang melanda Ali Puteh dan keluarganya. Semoga mereka terus tabah dan diberikan kekuatan dan dipermudahkan segala urusan. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Saat2 akhir pun fikir pasal mak lagi..anak &abang yg baik sungguh ni{:cryrun
Al fatihah
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:43 AM | Show all posts
Masya Allah...Pergi dalam keadaan husnul khatimah. Cemburunya...

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:49 AM | Show all posts
Betul arwah pergi dlm husnul khatimah. Mmg cemburu pada arwah. Kematian yang amat dicemburui.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:57 AM | Show all posts
wanzulina replied at 11-2-2020 11:49 AM
Betul arwah pergi dlm husnul khatimah. Mmg cemburu pada arwah. Kematian yang amat dicemburui.

Alhamdullilah....arwah pergi dgn tenangnya...
Ramai yg iring dia kan....Alfatihah
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Beruntungnya Abam..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 01:00 PM | Show all posts
Sentiasa buat baik orang pun sayang.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah buat keluarga heol
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 02:23 PM | Show all posts
tgk kelaurga diorg rapat..abam mmg dulukan mak n adik beradik dia..
moga husnul khatimah dan ditempatkan sama para solihin
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 03:44 PM | Show all posts
Hiba sangat-sangat ..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 10:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Serius tekejut..innalillah
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Ramai sgt yg datang solatkan jenazah dia penuh masjid sampai ke luar...para ustaz2, kawan2, menteri pun ada..hebat btoi...arwah jadi topik ceramah2 agama ustaz2 sekrang ni, semua cerita pasal amalan2 dia n cemburunyer dengan pengakhiran dia...alfatihah abam ...abam dalam kenangan..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
See you in heaven.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2020 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang baik ramai sayang
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-2-2020 07:40 AM | Show all posts
Al-fatihah..sampai skrang org Masih bercerita kebaikan arwah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.124302s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list