CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 6802|Reply: 40

Yuna Diminta Dedah Lutut Dan Bahu, Ada Pihak Suruh Buang Tudung

  [Copy link]
Post time 3-2-2020 12:33 PM | Show all posts |Read mode
Bukan senang nak kekal berhijab bila berkecimpung dalam dunia hiburan. Tak hairanlah bila ramai artis yang tewas.


Perkara ini diakui sendiri oleh Yina yang dah mencipta nama di peringkat antarabangsa.


Menurutnya dia berdepan dengan beberapa dugaan di awal kemunculannya.


  



Penyanyi ini menjadi mangsa prejudis segelintir pihak ketika mahu bergelar penyanyi di Malaysia.


Lagi teruk bila ada yang memintanya buang tudung jika mahu bernaung di bawah sebuah syarikat muzik.


  



"Ada beberapa sesi fotografi yang meminta saya untuk menunjukkan sedikit bahu dan lulut. Semuanya berakhir apabila saya nekad untuk pulang.

"Lebih teruk bila ada beberapa majalah enggan letak saya di muka hadapan," tulisnya melalui Instagram.


  



Namun kini Yuna lega kerana masyarakat kini lebih menghargai bakat berbancing penampilan seseorang.


"Saya gembira tengok ramai wanita berhijab berjaya di luar sana dan dunia sudah menrima wanita sepeti kami.

"Niat saya hanya mahu berkarya dan membantu keluarga untuk kehidupan yang lebih baik," tambahnya.


Foto: IG


Smeoga Yuna kuat iman dan tidak mudah tergoda untuk masa-masa akan datang. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-2-2020 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Doesnt matter lah yuna.. ko skang pun da mcm nk terbuang tudung tu.. just call it balutrambutday je la... hijab ni lain maksud dia kan
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 01:03 PM | Show all posts
kebetulan baru2 ni layan 3 abdul
fesyen sanggul siput yuna tu dah macam patung dlm cite tu pulak

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Alah, skrg pon dah tak berhijab. Sekadar bungkus kepala dgn rambut bersepah keluar kat dahi, tepi telinga, blkg tengkuk...hamba kulit hitam kat ladang kapas pon dah berkurun lama bungkus kepala mcm tu. Tak payah la menormalisasikan penyalahgunaan perkataan 'hijab.'
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 01:38 PM | Show all posts
skang ni lg la






bak kata LJ... u know nothing about fashion #kampungpeople
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 01:38 PM | Show all posts
Mcm la sekarang bertudung litup..
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 01:49 PM | Show all posts
sampah la u yuna. imej carca marba
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Tudung bawal kan cantik dipakai..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-2-2020 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ssh nk tgk bertudung betul2
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni bukan bertudung tutup aurat,ni membalut rambut sekerat jah..still nmpk aset y tak boleh ditunjuk tu..walaupun senipis papan jah{:smile
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Yuna kena faham apa maksud berhijab dan apa maksud balut rambut. Dua perkara yg berbeza.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
apedehal: Doesnt matter lah yuna.. ko skang pun da mcm nk terbuang tudung tu.. just call it balutrambutday je la... hijab ni lain maksud dia kan


I pelik kenapa hijabista pakai turban mcm abam singh utk nak bagi nampak urban padahal aku suka je tgk bawal kampung dan shawl lilit nampak sweet je hah.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Biaselah... Punca rezeki die dari bidang ni.. Seboleh 1001 alasan die bagi...
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 04:20 PM | Show all posts
semoga suatu hari nnti yuna akan berhijab mengikut syariat
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
La ni hang bukan berhijab pun.

Berturban ja.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 04:29 PM | Show all posts
kalau misz nina ke, irma hasmie ke.. diminta dedah lutut dan bahu...
logik laa nak trigger dan rasa org yg suruh tu biadap giler... sebab diorg berhijab leklok ikut syariat...
tapi kalau sekadar style yuna ni... *yawn*
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-2-2020 04:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Rs dier mcm unknown je kt sana... Kt US xkanlah like cuma belas2x ribu je...
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 04:41 PM | Show all posts
BOOOOOOOORINGGGGGGG
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 04:44 PM | Show all posts
Nak kata dia berhijab, dia ni tak tutup aurat betul2 pun.
Reply

Use magic Report

Post time 3-2-2020 05:11 PM | Show all posts
Ko buat tak gheti je Yuna.. Terus Mendunia...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-12-2022 05:32 AM GMT+8 , Processed in 0.121832 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list