Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2130
View
45
Reply

[Tempatan] Hati-hati lelaki menyamar 'penarik kereta' di R&R Seremban

[Copy link]

Author: Boomibulat    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-11-2019 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Isteri sempat rakam 'pegawai'
Screenshot_2019-11-12-08-21-45-1.png
Hasbi Sidek
mohd.hasbi@hmetro.com.my

SEORANG pegawai teknologi syarikat swasta nyaris kehilangan kereta selepas cuba ditarik lelaki yang menyamar pegawai Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) kononnya menggunakan kenderaan klon.

Kejadian berlaku kira-kira jam 5 petang Khamis lalu ketika Hasnan Hasim, 41, berhenti di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Seremban Lebuhraya Utara-Selatan arah utara.

Menurut Hasnan, dia singgah di R&R berkenaan ketika dalam perjalanan dari Alor Gajah ke Putrajaya bersama isteri serta anaknya.

Sebaik tiba dan meletakkan Proton Exora saya di kawasan parkir, saya keluar dari kenderaan dan berjalan ke premis di R&R itu manakala isteri dan anak berada di dalam kereta.

Tiba-tiba seorang lelaki mendekati kereta saya dan cuba membuka pintu namun isteri sempat menguncinya dan membunyikan hon menyebabkan saya bergegas ke kereta, katanya ketika dihubungi, semalam.

Hasnan berkata, dia mendekati lelaki berkenaan dan bertanyakan tujuan dia cuba membuka pintu kereta namun lelaki itu mendakwa mahu menarik kereta kerana mempunyai tunggakan ansuran bulanan.

Saya beritahu pinjaman kereta habis dijelaskan. Lelaki itu berkeras sebelum menukar kenyataannya mendakwa dia dari KPDNHEP dan mahu menarik kereta saya kerana dipercayai kenderaan klon.

Curiga dengan dakwaan lelaki itu, saya kemudian menghubungi talian kecemasan dan cuba mendapatkan bantuan, namun lelaki cuba merampas telefon saya. Dia berkeras tindakannya betul dan menghalang saya daripada menghubungi pihak berkuasa.

Apabila melihat isteri saya yang berada di dalam kenderaan cuba merakamkan tindakanhya, lelaki itu beredar. Sebelum itu, kejadian sempat dirakam dashcam kereta saya, katanya.

Menurut Hasnan, dia curiga dengan kelakuan lelaki itu dan mengesyaki cuba melakukan jenayah dengan menyamar kerana dia tidak pernah mendengar pegawai KPDNHEP menarik kenderaan klon.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Marzuke Besar berkata, pihaknya menerima laporan daripada mangsa dan siasatan sedang dilakukan.

Kami sudah mengambil keterangan mangsa dan saksi selain meneliti rakaman dashcam. Kes disiasat mengikut Seksyen 170 Kanun Keseksaan kerana menyamar sebagai penjawat awam, katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 12 November 2019 @ 6:35 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 08:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa blurkan muka dia?
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 08:45 AM | Show all posts
Kenapakah yang selalu buat2 kerja2 mcm nie mesti geng kicap?
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 08:58 AM | Show all posts
keta klon under kastam la bahlol

next time study dulu seblum nak menceburi kerjaya sbg penjenayah/perompak/penyangak
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 09:00 AM | Show all posts
Macam-macam cara yer orang nak buat duit mudah.
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 09:22 AM | Show all posts
hahhahaha
hahahahhahahahhahaha
gelabah la bila kantoi, tapi pantas pulak ko mengeja KPDNHEP
kan cepat klu sebut kastam , ngokkkk
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
DollahRepek replied at 12-11-2019 12:45 AM
Kenapakah yang selalu buat2 kerja2 mcm nie mesti geng kicap?

Bangsa pemalas lembik
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Silap haribulan pemalas ni boleh kena pukul
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 10:31 AM | Show all posts
suruh hati2 dgn penyamar penarik kereta....
tapi blur kan muka...
ketahikan apakah ini....
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 10:33 AM | Show all posts
bodo nye flying spaghetti monster.. pi lah tarik kete yang mahal2 lagi.. H ke, pickup ke, mercedes ke, bmw ke..

Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:19 AM | Show all posts

Perasan nak jadi gengster mcm dalam filem tamil kot
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Pegawai
Tapi baju cm baru bangun tidur
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 12:03 PM | Show all posts
Macam2 cara nak menipu zaman sekarang ni ramai yang cuba ambil kesempatan nasib pemilik kereta tu tegas
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 12:25 PM | Show all posts
uissshh naya kena mcm ni..diorang memang berani jee terjah, i dah le  travel sorang2
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
bila dah takut, mmg kdg2 x sempat pikir.. nasib la aku guna keta buruk. suruh tarik pn org x ingin. aman hidup
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 12:54 PM | Show all posts

tau xpe..bangsa ni kalau jenis yg malas kat area flat selalu minta derma kata lapar.. bila kita hulur makanan depa tolak plak..alih2 dapat duit g beli todi..
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
geng kicap dan keta berpisah tiada
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam anak keling jer
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mfzg89 replied at 12-11-2019 04:54 AM
tau xpe..bangsa ni kalau jenis yg malas kat area flat selalu minta derma kata lapar.. bila kita hu ...

Mintak sedekah. Bukan derma
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 03:23 PM | Show all posts
patut dah ada polis di setiap R&R
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.127759s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list