Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2972
View
42
Reply

Daiyan Trisha Selar Blog Hiburan Kerana Panggilan "Awek Cina"

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-8-2019 03:43 PM | Show all posts |Read mode
Beberapa hari lalu Jaa Suzuran dikatakan tengah hangat bercinta dengan seorang wanita Cina yang bernama Melissa Th'ng. Ia sekaligus mendapat liputan daripada beberapa blog hiburan yang melabelkan ia sebagai 'awek Cina'.


Dalam pada itu, penyanyi Daiyan Trisya menyelar tindakan beberapa buah blog hiburan yang menggelar Melissa sebagai awek Cina kerana dia menganggap panggilan itu tidak beradab dan bersifat perkauman.







Daiyan mahu mengubah cara pemikiran dan percakapan segelintir masyarakat di negara ini.


"Saya memang berkawan dengan Jaa dan Melissa. Bila saya nampak tajuk utama sebuah blog seperti itu, saya rasa macam saja nak cari pasal kerana ia menimbulkan isu perkauman.


  



Sepatutnya guna nama sebenar Melissa.


"Ini sangat tidak adil untuk Melissa kerana saya tahu dia seorang yang bekerja keras malah banyak melibatkan diri dengan industri seni. Dia seorang pengacara, model dan penyampai radio.


Jadi dengan menggunakan panggilan 'awek cina' kepadanya, saya rasa tidak sesuai. Kalau tajuk utama itu boleh menggunakan nama Jaa yang sebenar kenapa tidak kepada Melissa," katanya kepada HLIVE.


  



Masyarakat kita juga kena ubah sikap.


"Saya ingin perkara seperti ini diubah kerana ia sangat sinonim dan sering digunakan oleh masyarakat kita. Kita patut melakukan sedikit perubahan," katanya lagi.



Apa pula pendapat kalian? - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dah lama ke kes ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:50 PM | Show all posts
adoiiiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Awek dia gi tandas basuh pakai air tak
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni mcm kes KB panggil gelaran Si Korea tu la ye?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Takkan nak panggil awek korea..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Btw suara dayan ni macam penyanyi latar utk lagu sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Btw suara dayan ni macam penyanyi latar utk lagu sendiri


Jaa suzuram ni engkau tanak peluk ke?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
miszclassique replied at 14-8-2019 03:51 PM
Awek dia gi tandas basuh pakai air tak

Melayu cebok sampai basah bilik  air basah seluar..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Udah terang lagi bersuluh emmangnya awek cina loo.. Ngapain kamu? Jelezz?...

Anyways.. Whoryoussss???  Sapa daiyan ni?
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Daiyan who????? who r yusssss???
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols rasa x perlu la weols gelabah psl ni. Awek cina la, si korea la. Yg weols dari dulu panggil mat salleh la omputih la tu ok plak. X rasis pun..tgk si mat dan dgn si rhys tu ok je..kdg2 deols sebut je istilah2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:45 PM | Show all posts
ntah spe2 si daiyan ni plk
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:52 PM | Show all posts
hmm siapa tah ni Jaa Suzuran, daiyan ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Kepala pantas la panggil awek cina dikira perkauman?
Panggil amoi pn perkauman..ahpek pn perkauman?

Cina panggil melayu sbg nasi lemak atau belacan pn dikira sbg perkauman kah?
Panggil geng kari sembang kari pn perkauman?

Mentaliti macam panggilan nigga ke..awek cina hanya bole dipanggil oleh org cina gittew

Mohon belaja tinggi2 noks..
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:20 PM | Show all posts
Ini sangat tidak adil untuk Melissa kerana saya tahu dia seorang yang bekerja keras malah banyak melibatkan diri dengan industri seni


Tapi memang betul pun kan, Melissa ni whoareyussss dalam industri. Iols kenal pun pasal ANTM.
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 05:21 PM | Show all posts
itu pun issue ke hahahahha
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Melissa peserta Asia NTM season 1
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:07 PM | Show all posts
hipokrit jah kau nok. panggil awek cina apek amoi ahso bagai tu kira racist? kat ig kau panggil mamat ni oppa tak racist pulak? takde pun kau nak panggil dengan nama betul dia?

  

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2019 07:09 PM | Show all posts
ni hah kau sendiri guna panggilan anak jepun tak kira racist pulak eh?

  


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.109859s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list