Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1722
View
29
Reply

Kerana Lupa Tutup Bekas, Siput Sedut Penuh Di Dinding Rumah!

[Copy link]

Author: hafiz.ahmad       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2019 09:41 AM | Show all posts |Read mode
Di Malaysia, masakan Melayu sentiasa menjadi pilihan kita untuk santapan tengah hari. Mana tidaknya, lauk pauk seperti sup daging, ayam masak merah dan siput sedut masak lemak memang kena dengan selera dan tidak menjemukan meskipun acap kali dimakan.





Sumber Gambar: Tengku Butang





Bercerita tentang siput sedut, seorang pengguna Twitter (@ohitstranger) menceritakan kisah lucunya. Menurutnya gadis itu, dia membeli siput sedut untuk dimasak pada malam hari, namun terlupa untuk menutup bekas siput sedut itu hingga dinding rumahnya dipenuhi dengan siput sedut!



















Seperti yang kita lihat di pasar raya, siput sedut kebiasannya dibeli hidup-hidup. Jadi, tidak peliklah jika siput ini keluar dari bekas dan panjat dinding rumah itu.


Dah macam hiasan pula! Posting wanita ini mendapat reaksi dari netizen yang rata-rata terhibur dengan kisah siput sedutnya itu.













Pengajaran buat kita semua, kalau beli siput sedut jangan lupa simpan di dalam bekas bertertutup okey! - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:07 AM | Show all posts
3D wallpaper siap animation...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:33 AM | Show all posts
makaihhh..takut nya..geliii
sedap ke siput ni
geli n takut nak makan
nk mkn kena sedut kan...
xde ke keluar benda lain dr cengkerang nya tu
pengsannnnnnnnn
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan siputsepit melekat dekat dinding rumah
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Weyyyyy geliiiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
haryatie replied at 17-7-2019 10:33 AM
makaihhh..takut nya..geliii
sedap ke siput ni
geli n takut nak makan

Dulu pnh mkn siput ape tah yg kat sawah tu.ada skali tu sedut,tsedut dgn ank2 beliau skali yg kecik2 tu..trauma sampai skrg..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:58 AM | Show all posts
iols suka siput sedut!
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
chinta89: iols suka siput sedut!

Bukan suka siputsepit?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:05 AM | Show all posts
semangat siput2 tu panjat dinding
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:30 AM | Show all posts
Boomibulat replied at 17-7-2019 10:54 AM
Dulu pnh mkn siput ape tah yg kat sawah tu.ada skali tu sedut,tsedut dgn ank2 beliau skali yg keci ...

eee..geli nyaa
tengok yg ni pun da geli
yg kt sawah tu mcm mana la rupa nya
makaih gelinyaaa
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:52 AM | Show all posts
ai suka siput tapi x penah masak sdri. sbb tkt dia gerak2 tu hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 01:10 PM | Show all posts
Lain kali letak ler bata ke lesung ke atas penutupnya tu kalau tak masing2 buat aksi marathon ler jadinya
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 01:18 PM | Show all posts
ade petua kan, kalau letak dlm besen, keliling besen tu sapu dgn kapur masak tu.. nescaya beliau tak kn mengesot klr dr besen.. sampai kat kapur tu beliau akn jatuh semula.. hehehhe
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 01:25 PM | Show all posts
haryatie replied at 17-7-2019 10:33 AM
makaihhh..takut nya..geliii
sedap ke siput ni
geli n takut nak makan

sedap wooo..
dlu tak reti makan gak..kawen ngan org perak baru tau rasa dia
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Pernah cube nk makn tapi sedut2 xkeluar pon isi die
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 02:30 PM | Show all posts
sedap, cuma petua aku, lepas sedut, kena kunyah dan telan terus. jangan gedik tengok apa yang disedut. memang tak sentuh dah lepas tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
penah jd gini jgak tp dia pnjat besen je la x dpt kluar siap dngan bunyi bunyian lg..geli siot...first n last bli
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 05:12 PM | Show all posts
woww memang siput ni masih hidup ke? jadi selama hari ni ia dimasak dikala mereka masih bernyawa? rase mcm kejam plak merebus hidup2 hidupan mcm tu untuk mmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Siput sedut sedap tapi bukan yang jenis ni. Suka yang bulat & kulit licin tu. Kalau yang ni berlendir. I geli sikit nak telan.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
nipskacang replied at 17-7-2019 02:04 PM
Pernah cube nk makn tapi sedut2 xkeluar pon isi die

Aah. Masa mula2 belajar makan dulu, memang semput nak boleh keluar isi tu. Tak leh belah depan, sedut montot dia plak
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.104448s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list