Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1033
View
7
Reply

Atuk 89 Tahun Buktikan Tak Perlu Tubuh Sasa Nak Buat Tarawih 20 Rakaat!

[Copy link]

Author: Sarirsa       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-5-2019 10:55 AM | Show all posts |Read mode
Saban tahun, Muslim akan mengejar untuk melakukan ibadah di bulan Ramadan kerana banyak ganjarannya.


Di bulan mulia ini, barulah kita dapat melihat ramai yang mengimarahkan surau atau masjid bagi menyempurnakan solat sunat tarawaih tidak kiralah sama ada #team8rakaat, mahupun #team20rakaat.


Tambahan pula, tak perlu tenaga yang kuat ataupun tubuh sasa untuk melaksanakan ibadah ini semua seperti dibuktikan warga emas ini yang gigih melaksanakan 20 rakaat solat tarawih walaupun sudah bongkok tua.









Kredit foto: Facebook




Walaupun berkali-kali telah dimasukkan ke wad, semangat atuk ini tidak pernah pudar. Sentiasa memastikan hubungannya dengan Allah terjaga.


Kebanyakan netizen kagum dan terharu melihatkan atuk ini berusaha keras menjalankan ibadah tanpa merungut, padahal ramai muda-mudi yang sihat tubuh badan mengelat daripada melakukan ibadah sunat.





Kredit foto: Facebook




Terharunya tengok kesungguhan atuk ini beribadah. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2019 11:16 AM | Show all posts
respek atuk ni masih kuat lagi.. aku yang jauh muda ni pun sembahyang pun guna kerusi sbb xleh lipat lutut huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2019 12:45 PM | Show all posts
Semangat kuat atuk ni janji dapat buat ibadat macam orang lain
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2019 07:48 AM | Show all posts
apa yang kebiasaan dilakukan pada zaman muda pasti reflex pada zaman tua pula
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2019 08:09 AM | Show all posts
alhamdulillah msh diberikan peluang utk buat amal ibadat
dlm keadaan sihat ..rindu kakek akk
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2019 11:37 PM | Show all posts
kekuatan semangat tu yang ada
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 12:07 PM | Show all posts
British Petroleum offers MyBPCreditCard for customers via Synchrony Bank. Since the advent of online shopping, credit cards is one of the major sources that people are utilizing

________________
https://mybpcreditcard.us/
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 06:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah...
Teringat pada Arwah Atuk
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105013s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list