Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
794
View
53
Reply


Sekarang Memang Trend Bela Biawak Ke? - Netizen

[Copy link]

Author: CARI-HBZ       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-11-2017 06:36 PM | Show all posts |Read mode





Memelihara kucing, burung, hamster atau anjing sebagai haiwan peliharaan mungkin sudah terlalu "mainstream" di kalangan pencinta haiwan.


Disebabkan itu, ada di kalangan pencinta haiwan memilih haiwan berdarah sejuk seperti ular, iguana, kura-kura dan macam-macam lagi untuk dijadikan sebagai haiwan kesayangan.


Terbaru, gambar menunjukkan beberapa orang pencinta haiwan menjadikan biawak sebagai haiwan peliharaan menjadi tular di media sosial.















Rata-rata netizen merasa geli melihat haiwan tersebut dan turut mempersoalkan mengapa biawak dijadikan sebagai haiwan peliharaan.








Nah! Berani tak bela haiwan reptilia seperti ini? - CARI









Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Dh viral bdk ppuan tu..ramai plak tunjuk bela reptilia ni...
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Eeeeeeeee korang x geli ke. Adoyaiii
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:07 PM | Show all posts
tengok pun dah rasa geli kat tengkok ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh god, ai yang tengok ni pun dah macam menggelinjang geli,  korang x rasa ape ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Gelinya... mati biawak tu nnt kau buat lauk n kau makan
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Biawak ni bkn karnivor ke?teringat plak kes baby kena gigit kat tioman.

Klu kt Indonesia bela biawak komodo. Tu blm kt Dubai, bela singa or harimau.

Whatever la korg..{:kill
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:25 PM | Show all posts
mansor ke tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:26 PM | Show all posts
dia berbedak macam mansor ke
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang tak teringin pun nak bela biawak tapi kalau tengah drive ada biawak melintas orang brek juga ya {:smile #loveanimals
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Iguana pun aku geli ni pulak biawak..
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk kt nat geo wild geli gilaaa bewak komodo..eee geli 100x
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Tp geli la nk bela biawak, jane geli binatang2 bersisik ni, nk pegang tu x rasa kasar2 keras ker? adoi geli plk terimagine
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
......apabila bayi dibuang....biawak dibela.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Sape nk Bela biawak jemput La dtg ke Blakang Rumah aku ni huh.. sila la pilih
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak comey pun,geliii ada laa
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 08:49 PM | Show all posts
Dah klu bela anjing salah dan kena hentam, jadi theyol bela lah biawak...y bother y botha...jnj bahagia
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 08:51 PM | Show all posts
Ingat bela biawak as in bela biawak hidup laki/perempuan tak guna harap orang tanggung makan minum enjoy
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Geli ar...
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 10:31 PM | Show all posts
xmmpu beli iguana, so biawak pon ok lah..
attention seekers btol
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 11:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Pernah baca dalam blog kak senduk. Jiran indon dia kutip telur biawak dalam longkang. Pastu malam2 bila mengesek mengerang sampai jiran x boleh tidur. Itu lah penangan biawak dan telur biawak.

Kalau bela 'biawak hidup' pun, susah gak. Tunggu bini balik keje, pastu terus ngesek.
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dari ko membela suami biawak baiklah ko bela biawak terus. Gituu
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
drivethru replied at 13-11-2017 11:14 PM
Pernah baca dalam blog kak senduk. Jiran indon dia kutip telur biawak dalam longkang. Pastu malam2 b ...

Maksudnya laki yg makan telur biawak ke sis? Pastu isterinya mengerang gtu?
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2017 11:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Ewwwwwwwwwwww.........
Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2017 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgk lidah biawak yg terjelir2 tu pun aku geli
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053096s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list