CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

'Sangka Baik Ambe Makin Kendur Bila Ramai Asatizah Muncul Buat Laporan Polis'

22-9-2021 03:27 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 14669| Komen: 46

Description: Susulan pelbagai pendedahan dibuat netizen dan pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung mengenai Ustaz Ebit Lew, Pencetus Ummah (PU) Syed tampil memberi teguran.
Susulan pelbagai pendedahan dibuat netizen dan pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung mengenai Ustaz Ebit Lew, Pencetus Ummah (PU) Syed tampil memberi teguran.



Kredit foto: IG Ebit

Menerusi Instagram, PU Syed meminta Ebit untuk tampil memberikan pencerahan sama ada menyangkal dakwaan tersebut atau menyaman mereka yang cuba memfitnahnya. 

Terdahulu, Murai.my melaporkan Firdaus mendedahkan rakaman suara dan juga beberapa tangkap layar perbualan lucah bersama mangsa yang didakwa milik Ebit. 


Kredit foto: IG PU Syed


Pendedahan itu dibuat menerusi siaran Telegram dan semua bukti telahpun diserahkan kepada polis.

Dalam pada itu, Syed akui sifat bersangka baiknya terhadap Ebit semakin menurun berikutan mendapat tahu mangsa mula membuat laporan polis. 


Kredit foto: PU Syed

Meskipun menerima beberapa video yang dikatakan sebagai bukti, namun Syed bertindak untuk terus memadamnya selain mengharapkan isu tersebut dapat diadili dengan sebaik-baiknya.


Sumber: Murai

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih
1

Lawak
3

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Thunderclouds 22-9-2021 04:21 PM
Hg xmau tgk lesung yebit sbb hg masih in denial. Periodt.
Quote vee_zara 22-9-2021 04:32 PM
May i know. Asatizah tu apa ek?
Quote pilot 22-9-2021 04:35 PM
vee_zara replied at 22-9-2021 04:32 PM
May i know. Asatizah tu apa ek?

iols pun baru cari maksudnya ustaz2, or ustazah2...or ustaz dan ustazah...merujuk pada kata jamak
Quote vee_zara 22-9-2021 04:54 PM
pilot replied at 22-9-2021 04:35 PM
iols pun baru cari maksudnya ustaz2, or ustazah2...or ustaz dan ustazah...merujuk pada kata jamak  ...

I see thank u.. maksudnya mangsa2 dia ustazah2 atau perempuan muslimah je ye. Ish3
Quote Buritan 22-9-2021 05:11 PM
Thunderclouds replied at 22-9-2021 04:21 PM
Hg xmau tgk lesung yebit sbb hg masih in denial. Periodt.

Jenuh aku mencari bideonya... tak jumpa pung.. yg aku nmpk hangpa duk tepek gambo mcm bentuk lonjong warna mersh..
Quote rayna_raynes 22-9-2021 05:53 PM
Buritan replied at 22-9-2021 05:11 PM
Jenuh aku mencari bideonya... tak jumpa pung.. yg aku nmpk hangpa duk tepek gambo mcm bentuk lonjo ...

kat twitter ada je versi tak sensored

Quote None68 22-9-2021 06:09 PM
Tak payah tengoklah buat menyesal jer
Quote Radzor 22-9-2021 06:27 PM
Sibok lah pu shit
Quote Buritan 22-9-2021 06:32 PM
rayna_raynes replied at 22-9-2021 05:53 PM
kat twitter ada je versi tak sensored

Taip mende ape
Quote OyaTonggek 22-9-2021 06:36 PM
okay..pic kt atas tu teklalat dah tadekk..hanya senyuman syumul je terukir dibibir lelewbit..muahh muahhh
Quote Cik_jantung 22-9-2021 06:38 PM
Edited by Cik_jantung at 12-1-2022 07:23 AM

..........
Quote Thunderclouds 22-9-2021 06:49 PM
Buritan replied at 22-9-2021 05:11 PM
Jenuh aku mencari bideonya... tak jumpa pung.. yg aku nmpk hangpa duk tepek gambo mcm bentuk lonjo ...

I pn smpai la xdpt nengok lg lesung pink tu. Mkn xkenyang tdoq xlena lama dh. Xaman slgi xbulih tgk. Hahahahahaja
Quote MatDeghem 22-9-2021 06:51 PM
kenape siasatan polis begitu lama ? Polis pulak macam suka rakyaat speculate benda2 merepek.
Siasat punya siasat ..... akhir nya senyap je.

Quote honeybee1802 22-9-2021 06:53 PM
Kalau dia nak saman fitnah...maka kena dibuktikan le tuduhan2 tu pitonah belaka....amacam?
Quote umbut 22-9-2021 06:59 PM
Si dewasayu ni tiba2 muncul dlm 2 ke 3 tahun ni kan.. Dtg dari mana.. Tiba2 nama harum mekar dikalangan pentaksub konon sentiasa ada bila memerlukan pastu up status ajak follower mengutuk bila kena kecam..
Quote tokchik 22-9-2021 07:00 PM
Buritan: Jenuh aku mencari bideonya... tak jumpa pung.. yg aku nmpk hangpa duk tepek gambo mcm bentuk lonjong warna mersh..

Ada bertebaran Di Twitter

Ada 3 VC yg Aku tengok

Terang jelas

Kesian
Quote Buritan 22-9-2021 09:07 PM
Thunderclouds replied at 22-9-2021 06:49 PM
I pn smpai la xdpt nengok lg lesung pink tu. Mkn xkenyang tdoq xlena lama dh. Xaman slgi xbulih tg ...

Agaknus Allag lindung kita laa tuuu.. koh koh
Quote hanihan16 22-9-2021 09:14 PM
Radzor replied at 22-9-2021 06:27 PM
Sibok lah pu shit

marah benor u, pu syed ni pun ada buat kes ke?
Quote nakkomenjugak 22-9-2021 09:15 PM
Kudaku lari gagah berani~~

Sekali kuda terpeleot daaaa~

Lihat semua komen(46)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-10-2022 01:53 AM GMT+8 , Processed in 0.077559 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top