CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

“Bercinta Dengan Aku, Tapi Nikah Dengan Kakak,"- Pasrah Kekasih Jadi Abang Ipar

22-9-2021 10:17 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 2891| Komen: 20

Description: Jakarta- Tindakan seorang wanita yang merelakan bekas kekasihnya berkahwin dengan kakak sendiri menjadi tular di media sosial Indonesia, lapor Suara.com semalam.
Jakarta- Tindakan seorang wanita yang merelakan bekas kekasihnya berkahwin dengan kakak sendiri menjadi tular di media sosial Indonesia, lapor Suara.com semalam.

Menerusi satu rakaman video yang dimuat naik dalam akaun TikTok @jemebesemahasli, wanita itu  dilihat mengucapkan tahniah kepada pasangan pengantin baharu tersebut.

Wanita itu memberitahu bahawa dia ikhlas dan reda bahawa jodoh bekas kekasihnya adalah  kakak kandungnya  sendiri.

Kredit foto: Tiktok

Tambahnya, dia lebih rela mengalah dengan kakak sendiri daripada berbalah kerana berebut teman lelaki.

“Selamat pengantin baharu buat kakak dan bekas kekasih. Semoga kalian membentuk sebuah keluarga yang bahagia.


“Bercinta dengan saya,  namun akhirnya jodoh dengan kakak saya sendiri,” tulisnya lagi.

Luahan hati wanita itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang mengagumi ketabahan dan memberikan sokongan moral buatnya.

“Semoga dengan kesabaran anda, Allah akan mengirimkan jodoh lebih baik kelak,” komen seorang pengguna media sosial. – CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote terma2nkondisi2 22-9-2021 10:51 AM
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu semasa... patutnya masuk viral je, bkn sini
Quote laksmanabentan 22-9-2021 10:53 AM
terma2nkondisi2 replied at 22-9-2021 10:51 AM
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu sema ...

editor cari tu dari tanah seberang kot....
Quote najib888 22-9-2021 10:56 AM
terma2nkondisi2 replied at 22-9-2021 10:51 AM
bnyk naw berita negara seberang dlm porem ni lately

berita yg tak penting tapi masuk dlm isu sema ...

Tu la pasal.. depa tak ikut terma2nkondisi2
Quote slyfynx 22-9-2021 11:09 AM
Byk nau cerita sebebrang skrg ni.
Adekah disebabkan kehadiran forummer yang x reti berbahasa melayu tu
Quote Adrif 22-9-2021 11:16 AM
tukar la fokus ke negara lain pulak

berita pelik2 dari seberang aje..
Quote lipans 22-9-2021 11:19 AM
Edited by lipans at 22-9-2021 11:20 AM

Bukan nikah dengan kakak, tapi dengan adik. Jadi kakak (abang bahasa indon) ipar.

-- kompius cerita.

Quote sekngucing 22-9-2021 12:01 PM
lipans replied at 22-9-2021 11:19 AM
Bukan nikah dengan kakak, tapi dengan adik. Jadi kakak (abang bahasa indon) ipar.

-- kompius ceri ...

Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang
Quote musangbodoh 22-9-2021 12:09 PM
sekngucing replied at 22-9-2021 12:01 PM
Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang

bukan kakek ke.....
Quote Kurex 22-9-2021 12:09 PM
Mendunia cerita indon dalam forum
Quote imransulaiman 22-9-2021 12:14 PM
sekngucing: Zaman2 dlu kelantan juga guna kakak utk abang

Tak silap dulu Sabah pun macam tu. Kawan dari Sabah yang info..
Quote shiraloveyou 22-9-2021 12:27 PM
Memang orang indon perangai masing2 jenis aneh2 ye?lepas tu batak nk jadi famous jual citer2 bodoh mcm ni
Quote Artemesiaa 22-9-2021 12:28 PM
Bukan kes pertama dah banyak kali kes yang sama pernah dilapurkan
Quote sekngucing 22-9-2021 12:31 PM
musangbodoh replied at 22-9-2021 12:09 PM
bukan kakek ke.....


Kakak...aku ingat lg pegi raya rumah org kampung..nenek tua kata pd aku oooo yg nilah kakak ya...
Quote KamikuP 22-9-2021 01:20 PM
Citer dari Indon ni satu hari brp kerap utk mencapai KPI wartwan cari ni?
Quote edayildiz 22-9-2021 01:24 PM
indon ni xhbs2. la..byk nau mslh dorg ni..
Quote I.K.A888990 22-9-2021 02:38 PM
mcm penah baca cite mcm ni.
di sinun jgk benda ni berlaku
reda je la dik
Quote edayildiz 22-9-2021 02:43 PM
kelantan pgil kekek? kakak?
xpnh dgr pun..kalau kekek belah yindon is atuk yach..
Quote nakkomenjugak 23-9-2021 01:06 AM
Apa kaitan semua ni dengan kita?
Quote ctkaty 27-9-2021 05:02 AM
Bukan rezeki dong.

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2021 06:48 AM GMT+8 , Processed in 0.071581 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top