CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Kampung Di Brazil Ini Hanya Didiami Wanita, Penduduk Jemput Lelaki Yang Nak Cari Jodoh Tapi Syaratnya...

25-8-2021 06:25 PM| Diterbitkan: bubuk_bearbear| Dilihat: 3544| Komen: 20

Description: Dalam dunia ini ada pelbagai perkara unik dan mungkin kita sendiri pun belum pernah tahu contohnya tentang kewujudan sebuah perkampungan yang majoriti didiami oleh kaum wanita.


Dalam dunia ini ada pelbagai perkara unik dan mungkin kita sendiri pun belum pernah tahu contohnya tentang kewujudan sebuah perkampungan yang majoriti didiami oleh kaum wanita. 

Pelik juga bunyinya kan dan mesti ramai tertanya-tanya kenapa hanya wanita tinggal disitu? Mana pergi abang-abang dan pak cik pak cik semua?

Memetik TheVocket., di satu perkampungan kecil di Brazil, penduduknya didiami hanya dengan kaum wanita dan kampung tersebut dianggarkan miliki 600 orang populasi dimana majoritinya wanita,  


Terletak di Noiva Do Cordeiro, boleh dikatakan sebahagian wanita sudah berkahwin di sana dan juga masih ada yang belum berkahwin. Menurut adat resam mereka, lelaki hanya akan berada di kampung pada hujung minggu dan anak lelaki yang sudah berusia 18 tahun akan meninggalkan kampung untuk mencari rezeki.

Lantaran itu, masih ramai wanita di sana masih bujang kerana sukar untuk mereka bertemu jodoh disebabkan sudah terikat dengan adat tidak keluar kampung. Malah, para wanita di Noiva Do Codeiro mengalu-alukan jika ada lelaki yang mahu mencari jodoh datang ke kampung mereka.


Akan tetapi, lelaki tersebut haruslah mematuhi syarat ditetapkan iaitu tinggal dengan mereka kerana ramai yang tidak mahu meninggalkan kampung tersebut sekaligus taat dengan adat resam di kampung tersebut. Untuk makluman, jika lelaki duduk lama di kampung tersebut, mereka akan dianggap pemalas dan tidak beradab.

Rosalee Fernandes, salah seorang penduduk di sana menyatakan bahawa kampung mereka sangat aman dan damai terutama sekali apabila wanita menjadi ketua. Tiada konflik berlaku kerana mereka lebih memilih mencapai kata sepakat untuk menyelesaikan isu yang berbangkit.


Malah, kebanyakan wanita di kampung itu bekerja dalam sektor pertanian. Sedikit sejarah, kampung tersebut diterokai oleh Maria Senhorina De Lima pada 1891 selepas dia dihalau daripada kampung asalnya kerana kantoi melakukan hubungan sebelum kahwin serta bercinta dengan lelaki bukan pilihan keluarganya.


Lalu, dia membuka perkampungan di situ dan diikuti wanita lain yang dibuang keluarga kerana tidak mahu berkahwin dengan pilihan keluarga serta beberapa kesalahan lain. Pada tahun 1940, seorang pastor telah berkahwin dengan salah seorang anak dara di situ dan membina gereja.

Kehidupan komuniti di situ mulai berubah dan hidup dengan panduan agama dan juga dilarang untuk minum arak serta bergaul bebas dengan lelaki. Selepas kematian pastor tersebut, para wanita ini telah mentadbir sendiri kampung tersebut dan mengubah beberapa peraturan yang berkaitan dengan pasangan lelaki dimana lebih bersifat terbuka.


Jadi ada ke abang-abang yang berminat nak beristerikan orang Brazil atau nak tambah cawangan? - CARI



1

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pistolairAbah 25-8-2021 06:40 PM
kalau saiz tipikal asia janganlah laut hendak diduga
Quote kakigojes 25-8-2021 06:44 PM
Eh dia tulis ‘bom dia’ - terngiang-ngiang ‘bom dia to Nando’s’… rindu nak dine in Nando’s.. btw bom dia bermaksud selamat datang dalam Bahasa portuguese
Quote nakkomenjugak 25-8-2021 06:44 PM
wow boleh laa iol membuka aurat di sana
Quote Meiizu 25-8-2021 06:48 PM
Oooo bagus gak takyah layan laki hari2..acik is tired hahahah
Quote harkktuih 25-8-2021 07:03 PM
Seswai utk lobai tambah cawangan.. Sminggu balik sekali jer
Quote gigahertz 25-8-2021 07:39 PM
i ok je. i boleh duduk sana :
u bagi i core i7 + 16gb ram
dengan internet dengan lektrik

kalau i kena rogol pun i ok
janji laptop i powerful.
Quote ninja boy 25-8-2021 07:52 PM
Kalau dicampak ayam jantan sekor dalam kandang pasti semua ayam betina akan bertelur sekandang
Wakakaka
Quote edayildiz 25-8-2021 08:42 PM
best jgk nampak kg dorg ni..nyaman
Quote Fortiori02 25-8-2021 08:52 PM
Yg minat kehidupan desa, bercucuk tanam, bela ayam itik sesuai la dok sini. Tenang & cantik je nampak kampung nya.
Quote jajahoney 25-8-2021 10:41 PM
Untung laki la balik weekend je selebihnya menggatal
Quote Jitu 25-8-2021 10:49 PM
sori lah sy tak berminat
Quote RatuDunia94 25-8-2021 11:04 PM
jajahoney replied at 25-8-2021 10:41 PM
Untung laki la balik weekend je selebihnya menggatal

In other words. Lelaki kat situ layaknya sebagai pemuas nafsu je..
Quote MsPercy 26-8-2021 02:41 AM
Lawa nye tmpt die..
Quote adelea 26-8-2021 02:44 AM
Meiizu: Oooo bagus gak takyah layan laki hari2..acik is tired hahahah



{:childlike Hari2 ... Macam scary je bunyikkk
Quote sikatkutu 26-8-2021 02:46 AM
pistolairAbah replied at 25-8-2021 06:40 PM
kalau saiz tipikal asia janganlah laut hendak diduga


saiz apa tu.mohon pencerahan

Quote husna_amal 26-8-2021 10:20 AM
real amazon ni.
Quote Artemesiaa 26-8-2021 11:27 AM
Macam geng wonder woman
Quote spicygirl3 26-8-2021 02:34 PM
Weekend husband gitu. Weekday? Single?
Quote tupaiterbang 27-8-2021 04:12 PM

Tunggu abang datang ye sayang2 semua


Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 02:00 AM GMT+8 , Processed in 0.085971 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top