CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Blur Terus Masterchef Turki Diminta Masak Nasi Goreng, Sate'

24-8-2021 12:08 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3588| Komen: 21

Description: Sedutan rancangan Masterchef Indonesia sering sahaja mendapat perhatian ramai dengan pelbagai drama serta aksi menarik baik daripada peserta mahupun juri.
Sedutan rancangan Masterchef Indonesia sering sahaja mendapat perhatian ramai dengan pelbagai drama serta aksi menarik baik daripada peserta mahupun juri. 


Walau bagaimanapun, kali ini program Masterchef Turki pula menjadi sebutan setelah mereka menerima cabaran yang tidak dijangka-jangka.


Kredit foto: YouTube

Mana tidaknya, di pusingan berkenaan difahamkan juri telah meminta para peserta untuk menyediakan nasi goreng ala Indonesia berserta sate dan kuah kacang. 

Jelasnya, ini adalah makanan yang sangat disukainya dan juga anak-anak.




Walau bagaimanapun, cabaran itu bukanlah satu yang mudah bagi peserta-peserta tersebutlebih-lebih lagi mereka sendiri tidak pernah kenal mahupun rasa makanan yang dimaksudkan. 

Dalam pada itu, juri tersebut turut dilihat menerangkan satu persatu ciri-ciri yang perlu ada pada nasi goreng serta sate berkenaan.




Tetapi, masing-masing jelas kelihatan tertekan dan dan juga bingung. Malah difahamkan, juri juga sempat bertanyakan beberapa peserta di manakah kuah kacang yang dimaksudkan. 



Namun, mereka ternyata tidak begitu faham dengan keseluruhan cabaran tersebut.


Sumber: Kisah Dunia

Bagus
1

Marah

Terkejut

Sedih
2

Lawak

Bosan

Friends Rank (3 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote doubleharmonic 24-8-2021 12:35 PM
nasi goreng pon nak diclaim indon. silap2 uncle roger pon ko nak claim orang indon jugak kan?
Quote SalenaGomez 24-8-2021 12:36 PM
Ayat x menahan… nasi goreng milik indonesia nak jugak claims… korea/china pon ada nasi goreng

Kesimpulan nya negara yg makanan rugi nasi…mmg ada nasi grg
Quote AnnaSendin 24-8-2021 12:43 PM
Iols ta boleh blah dengan claim dari yendon mendonia nieyh. Sate dan nasi goreng makanan nusantara. Pasru nak ngajar orang gitu gini. Eiyhh rengsa sangat. Ada satu negeri dalam malaysia nieyh pun bakalan membontoti yendon. Uols fikir2 lah sendiri negeri mana.
Quote mclaren 24-8-2021 12:54 PM
Dah lama tak nampak Friska.

Covid kah dia? Harap ok2 je
Quote LadyCarefree 24-8-2021 01:10 PM
Nasi goreng indon ni lain dari nasi goreng kat sini. Samalah macam ada nasi goreng cina, thai, dll.
Quote Cece1234 24-8-2021 02:51 PM
Smlm baru makan satay rono..sedap gile..first time try..slalu makan willy/samuri je..
Quote mdhelmi 24-8-2021 04:39 PM
nasi goreng kene ada udang, sotong dan keropok baru sedap
lapar plak
Quote binipopeye 24-8-2021 04:55 PM
nasi goreng daging.... yummmyyy

yindon kalo x claim bkn indon lerrr
Quote edayildiz 24-8-2021 06:59 PM
teringin pulak nk mkn ns goreng yg sdp..buat sendiri xsdp
Quote meisapoya 24-8-2021 07:12 PM
Nabi adam pon turun dari indonesia.
Quote nakkomenjugak 24-8-2021 09:14 PM
hambekkk lerrr claim laa selagi boleh

sedap gakkk pekena nasi goreng
Quote Mini.Me 25-8-2021 09:24 AM
Haiyaaa...mau frust uncle roger tgk smpi turunkan kaki {:laugh
Quote encikWawad 25-8-2021 09:53 AM
AnnaSendin replied at 24-8-2021 12:43 PM
Iols ta boleh blah dengan claim dari yendon mendonia nieyh. Sate dan nasi goreng makanan nusantara.  ...

haha Negara J la tuuuhh.
Quote annehuda 25-8-2021 10:15 AM
sblm covid aku rajin gak melancong ke indonesia. tapi aku takleh terima la makanan die.  kuat sangat rasa ajinomoto die
Quote thepotato$ 25-8-2021 11:55 AM
Satay favorite aku hoohhoh
Quote insulin 25-8-2021 12:40 PM
Ada tempe x dalam nasi goreng tu?
Quote AnnaSendin 25-8-2021 12:48 PM
encikWawad replied at 25-8-2021 09:53 AM
haha Negara J la tuuuhh.

Nampaknya pemikiran weols ta sama hahaha. Iols speku negeri lain.
Quote MelahJanda 25-8-2021 03:48 PM
Cece1234 replied at 24-8-2021 02:51 PM
Smlm baru makan satay rono..sedap gile..first time try..slalu makan willy/samuri je..

kan, sate rono sedap gile

takyah makan dgn kuah pun dah sedap

lama tak pegi kajang makan sate rono
Quote card_reader 25-8-2021 04:51 PM
Aku penah makan satay kat pontianak, rasa ok gak la ngan kuah kacang dia tu...

Yg menarik nya, dieorg makan x banyak pon satay tu, mcm sorang maksima pon 5 cucuk je, pastu x amek dah...tgk org malaysia makan satay, sampai x abes siap buang lagi yg x makan tu...

Lihat semua komen(21)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 07:07 AM GMT+8 , Processed in 0.073838 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top