CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Aliff Syukri Tak Main-Main, Siapkan Diri Bertanding PRU Ke-15

20-8-2021 11:23 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 5385| Komen: 49

Description: Impian usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri untuk bergelar seorang wakil rakyat dan memegang jawatan perdana menteri (PM) bukanlah angan-angan kosong atau sekadar gimik semata-mata.
Impian usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri untuk bergelar seorang wakil rakyat dan memegang jawatan perdana menteri (PM) bukanlah angan-angan kosong atau sekadar gimik semata-mata.


Aliff, 35, berkata, perkara itu sudah lama difikirkan dan menganggap sekarang merupakan saat yang sesuai untuk merealisasikan cita-cita itu.

Tambahnya lagi, dia bersedia mencuba nasib bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 akan datang.


Foto: IG

"Siapa yang kata gimik? Saya memang menaruh harapan nak masuk politik. Ikhlas dari hati memang saya serius nak mencuba bidang politik selepas ni.

"Kalau boleh saya nak jadi calon dalam pilihanraya umum (PRU) akan datang, seterusnya diangkat memegang jawatan perdana menteri. Saya yakin saya mampu membawa tugas PM dengan baik!


"Aku serius ni tau... bukan main-main. Dekat luar negara pun ramai sahaja PM dan presiden yang dilantik dalam kalangan ahli perniagaan," katanya kepada mStar.



Sementara itu, penyanyi lagu Cuba ini berkata dia menerima sokongan hebat daripada pengikut di Instagram sejak membuat pengumuman terbuka ingin menjadi seorang pemimpin negara.

Ini membuatkan dia lebih bersemangat untuk membangunkan Malaysia dan menjadikan negara ini lebih hebat di mata dunia.

"Secara jujurnya saya nak jadi PM kerana nak ubah Malaysia menjadi lebih baik... kalau saya boleh berjaya dalam perniagaan tak mustahil saya boleh bawa Malaysia lebih hebat selepas ini.

"Sebagai anak Pahang saya memang ikhlas mahu berjuang untuk bangsa dan negara, pemimpin kita sebelum ini pun ramai dari Pahang. Saya kenal mereka semua.



"Pengikut saya di media sosial pun banyak bagi sokongan walaupun ada masa saya pun keliru sebenarnya mereka memang ikhlas sokong atau hanya nak perli saya? Tak apalah saya anggap mereka benar-benar ikhlas mahu saya jadi PM.

"InsyaAllah saya sedang berjinak-jinak ke arah itu. Saya sanggup bermula dari bawah, tolonglah jangan kecam saya... berilah saya peluang untuk buktikan dan dapat berjasa kepada anda semua," ujarnya.

Sebagai makluman, dalam Perlembagaan Persekutuan, Yang di-Pertuan Agong mempunyai kuasa untuk memilih perdana menteri.




Perkara 3(2)(b) menyebut Yang di-Pertuan Agong hendaklah melantik seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hematnya mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat itu sebagai perdana menteri untuk mempengerusikan Jemaah Menteri.

Seseorang ahli Dewan Rakyat pula dipilih melalui pilihan raya. -CARI

Sumber: mStar Online


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nakkomenjugak 20-8-2021 11:27 AM
ni nanti logo cap apa pulak?
diba aa cap gajah
Quote akuHavocczz 20-8-2021 11:28 AM
Tok.. tok kasi bantuan 100 ribu sorang, saya confirm undi dato
Quote mojarean 20-8-2021 11:29 AM
Hang apply masuk parti gajah Diva AA jelah. At least parti gajah dh established sejak PRU14 ari tu.
Quote FY08 20-8-2021 11:36 AM
Edited by FY08 at 20-8-2021 11:39 AM

Kena vaksin pun dh meroyan ..mcmanala nk hadap mulut bangnon & rakan2 tu nnti
Quote DayangKirana 20-8-2021 11:56 AM
political scene kat m'sia ni pon dh macam kat sarkas..
now nak tambah another clown, sure nanti semakin meriah and berwarna warni.
Quote LadyCarefree 20-8-2021 11:58 AM
Boleh menang ni. Hehe
Quote airmineral 20-8-2021 12:08 PM
jgn la dia ni terlepas jadi menteri plk nnt
xpasal2 acik gomen kena produk dia dan opis2 gomen kena tukar jadi istana nnt
Quote bakingsoda 20-8-2021 12:10 PM
akuHavocczz replied at 20-8-2021 11:28 AM
Tok.. tok kasi bantuan 100 ribu sorang, saya confirm undi dato

sotong atau belut
Quote Blackbra 20-8-2021 12:11 PM
terfikir plak meolls, apa perasaan bini dia yek, dpt laki attention seeker mcm ni
Quote Mini.Me 20-8-2021 12:28 PM
Kang bakul prihatin penuh ngan brg2 dherb je...beras gula yillek
Quote Burong_Hantuk 20-8-2021 12:29 PM
Pondan......
Quote Marylis 20-8-2021 12:35 PM
oh tidakkk... kang time ucapan dia g bantai nyanyi lagu bobo dimana... seriau teman
Quote midori_katana 20-8-2021 12:43 PM
sudahlah tok lip.. kesian tgk dia ni.. duit banyak tu pi la sambung belajaq ka apa..
Quote woven11 20-8-2021 12:48 PM
Haha aku gelak je lah. Kdg2 lawak, kdg2 annoying nak mampus
Quote awenda507 20-8-2021 01:00 PM
Ewww xmau aku ada pm kaki sentap gini{:yameteh{:yameteh
Quote CaqJora 20-8-2021 01:41 PM
Aiiyakk takkan suh belut letrik jd PM ? Mana rakyat Msia nk letak muka
Quote Rotipitadaging 20-8-2021 01:44 PM
Eh eh eh eh kau nie . Segala ceruk nak publishitty .
Quote ainashiqa 20-8-2021 01:54 PM
Hahahahah! Tinggi sangat cita ko lip oiii
Quote TomyamPuteh 20-8-2021 02:02 PM
Daripada Mat Sabu, baik lagi dia ni.

Lihat semua komen(49)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 03:28 PM GMT+8 , Processed in 0.110108 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top