CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Nak Ketuai MPN, Tun M Tak Minat Sertai Kabinet

19-8-2021 01:03 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5778| Komen: 90

Description: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau bersedia untuk menyokong Perikatan Nasional (PN), tetapi tidak berminat untuk menyertai kabinet.
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau bersedia untuk menyokong Perikatan Nasional (PN), tetapi tidak berminat untuk menyertai kabinet.

Sebaliknya Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) itu berkata, beliau berhasrat untuk mengetuai Majlis Pemulihan Negara (MPN).



Kredit foto: AFP

Pada program Ruang Bicara dengan tajuk ‘Mencari Malaysia Yang Lebih Baik’ yang disiarkan di Bernama TV malam tadi Dr Mahathir mahukan apa diputuskan MPN dilaksanakan kerajaan.

Beliau juga menjelaskan tidak boleh memberi tempoh masa untuk menyelesaikan masalah pandemik COVID-19 kerana variannya sentiasa berubah.

Dr Mahathir juga menjelaskan pernah menawarkan khidmatnya ketika kes masih rendah, namun ia tidak diendahkan oleh pentadbiran sebelum ini. 


Sumber: Suara Merdeka


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote JunkMail 19-8-2021 01:07 PM
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu
Quote bakingsoda 19-8-2021 01:26 PM
JunkMail replied at 19-8-2021 01:07 PM
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu

ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senang cite nak kuasa melangkawi kuasa pm gakk. tapi kalau yg ni aku boleh setuju la, dari duk biar pak mael lemau urus yg takkan berbeza pon dari abahcow, baik kita cuba saranan atok pulak. mungkin betul2 tu ikhlas nak banteras penularan kobid
Quote eragon 19-8-2021 01:56 PM
Nak juga jawatan tu. Nak jadi ketua juga.
Quote eragon 19-8-2021 01:57 PM
Sokong TSMY akan ketuai MPN.
Quote zamzam 19-8-2021 01:58 PM
eragon replied at 19-8-2021 01:56 PM
Nak juga jawatan tu. Nak jadi ketua juga.

Dia mana boleh tgk org lain lebih jd ketua dia? MeLangkawi Saka namanya.
Quote Babai 19-8-2021 01:58 PM
Atok buat lawak ke ni?
Quote zamzam 19-8-2021 02:00 PM
Kat parlimen pun dia perasan jd ketua pembangkang walaupun ada 4 kerusi jer. Tzrkebil2 anwar tgk. Asik kena sailang jer pm tepi tu....hahz
Quote Babai 19-8-2021 02:00 PM
zamzam replied at 19-8-2021 02:00 PM
Kat parlimen pun dia perasan jd ketua pembangkang walaupun ada 4 kerusi jer. Tzrkebil2 anwar tgk. As ...

Hahahahaha
Quote jalfa 19-8-2021 02:01 PM
Udah udahla....bgla org muda..tak penat kw tok?
Quote midori_katana 19-8-2021 02:06 PM
orang kata jangan sesekali bagi jawatan kepada mereka yg meminta!
Quote Babai 19-8-2021 02:09 PM
midori_katana replied at 19-8-2021 02:06 PM
orang kata jangan sesekali bagi jawatan kepada mereka yg meminta!

Hahaha betul
Quote Babai 19-8-2021 02:09 PM
jalfa replied at 19-8-2021 02:01 PM
Udah udahla....bgla org muda..tak penat kw tok?

Atok memang macam tu
Quote _blackbird 19-8-2021 02:20 PM
bakingsoda replied at 19-8-2021 01:26 PM
ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senan ...

atok nak jadi hero penyelamat negara la tu. dulu dia chow skang dia tgh pelan pemulihan bakal berjaya menjelang oktober dia pon nak la kredit juga
Quote iman_kasih 19-8-2021 02:24 PM
JunkMail replied at 19-8-2021 01:07 PM
Ada makna tu nak jadi pengerusi mpn.. nampak permainan atok disitu

Aku tengok malam tadi..pada aku xde salahpun kalau dia nak mengetuai MPN. Kalau dia rasa boleh menyumbang utk mengurangkan kes dan naikkan balik ekonomi. Yg tak berapa best dengar bila dia duk kata nak "kuasa". Ditekankan beberapa kali perkataan kuasa tu. Benda ni boleh memberi pelbagai tafsiran. Boleh jadi hanya kuasa utk mengepalai MKN atau kuasa yg lebih luas..hanya dia yg tau.

Quote iman_kasih 19-8-2021 02:25 PM
Edited by iman_kasih at 19-8-2021 02:27 PM
bakingsoda replied at 19-8-2021 01:26 PM
ittew kan jelas tulis nak jd pengerusi mpn yg mana segala keputusan mpn, kerajaan kena ikut. senan ...


Dia sebut dia nk kuasa...tak tau kuasa apa. Org boleh tafsir macam2
Quote iman_kasih 19-8-2021 02:26 PM
zamzam replied at 19-8-2021 01:58 PM
Dia mana boleh tgk org lain lebih jd ketua dia? MeLangkawi Saka namanya.

Hahahaha....dia ni satu je.  Nampak autocratic sikit.
Quote Rainrein 19-8-2021 02:34 PM
kalau dah gila kuasa cenggitula perangainye. memang takkan dapat diubah dah.
Quote jointhecurse 19-8-2021 03:28 PM
Dulu awal2 ckap tak kan nak kurung depa dalam kandang.  Haish . T
Quote Babai 19-8-2021 03:33 PM
iman_kasih replied at 19-8-2021 02:26 PM
Hahahaha....dia ni satu je.  Nampak autocratic sikit.

Tapi aku suka cara dia handle helang. Tak berkutik langsung.

Lihat semua komen(90)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 12:32 PM GMT+8 , Processed in 0.180616 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top