Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini

Kael Dicaci Individu Tak Dikenali Sebab Rapat Dengan Seorang Artis

3-8-2021 05:19 PM| Komen: 49

Gara-gara sering memuat naik gambar bersama seorang artis, penyanyi berbakat besar, Kael, 32, sering diserang seorang individu tidak dikenali di Instagram (IG).

Kael atau nama sebenar Michael Lean Thiener berkata, lebih menyedihkan apabila individu yang menggunakan akaun IG palsu itu berulang kali menyalahgunakan Islam dan nama Allah untuk menyerang dan mencaci makinya.



“Saya tidak pasti kenapa dia berbuat demikian. Apa yang saya tahu, dia akan mengecam saya dalam hantaran mesej yang panjang selepas saya memuat naik gambar bersama artis berkenaan.

“Kata-katanya terlalu keras. Saya tidak pasti dia lelaki atau perempuan. Mungkin dia peminat tegar artis berkenaan dan tidak senang melihat persahabatan kami,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Meskipun berulang kali menerima mesej hentaman daripada individu sama, Kael tidak merancang untuk melaporkannya ke pihak berkuasa dan lebih memilih untuk menyekat individu tersebut daripada terus menjadi pengikutnya di IG.

Namun, penyanyi berdarah kacukan Cina dan Siam ini kecewa apabila kesucian agama Islam dicemari dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab itu.

“Dalam dia memaki hamun, dia selitkan nama Allah dan Islam di dalamnya. Saya pernah menegurnya agar dia menghentikan tindakannya itu kerana bagi saya dia sudah melampau batas.

“Islam adalah agama yang indah. Saya dikelilingi Muslim yang bersikap mulia yang saya jadikan rujukan dan panduan dalam kerjaya saya.

“Disebabkan itu, saya cukup hormati agama ini dan tidak gembira dengan tindakannya,” ujarnya.


Sumber: Utusan

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 49
Komen

Previous : "Beradablah Sikit,"-Shiha Zikir Berang Tak Dibenarkan Rakam Video Ketika Disuntik

Next       : Tauke Jambu Si Bapa Ayam?

Komen Terbaru

Quote supermum 9-8-2021 01:36 PM
Macam mana pronounce nama dia? Kael@kel or Kael@Ka-El? Since nama dia Michael pronounce Maikel

Lain-lain Komen

Quote Kurex 3-8-2021 05:43 PM
Ala sian awak..........
Quote I.K.A888990 3-8-2021 05:56 PM
siapakah artis tersebut.
laki ke pompuan artis tu
Quote Ferr_Remy 3-8-2021 06:04 PM
Masalahnye ko pun aku tak kenal... Mau plak kisah
Quote kiah_mai_pulak 3-8-2021 06:08 PM
engkau pun sama individu yg tak dikenali..
Quote terpaling 3-8-2021 06:20 PM
kael ni sape plak chuols??
Quote Sachacha 3-8-2021 06:23 PM
Dah sapa pulak ni..koserlah
Quote auntyonion 3-8-2021 06:35 PM
Alamakk sapo lak ni {:dot
Quote azimodin 3-8-2021 06:40 PM
Retis ke dik?
Quote nakkomenjugak 3-8-2021 07:28 PM
...... whoareyussssss??? herloksss
tapi ko maki je setepek kat dia tu
sume benda nak selit agama pun tak boleh jugak
Quote MrsFrogGirl1 3-8-2021 08:07 PM
Kael ikan akak taula,org tua2 cakap kalau kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga.
Quote slyfynx 3-8-2021 08:30 PM
Kuigtkan Kaer Azami tadi
Quote edayildiz 3-8-2021 08:34 PM
sapa ni? nampak gambar garu hidung tu mcm helok
Quote Aikiko 3-8-2021 08:35 PM
Korang nie semua xkenal...

Duk bertempek kat forum pun takkan tak kenal

Nak kenal2an tanya kurex
Quote gadisbunga91 3-8-2021 08:56 PM
Xkenal pun. Nama acah hael
Quote Tinot7 3-8-2021 09:19 PM
Ni cubaan nak up nama yg tak dikenali yach?
Quote Mamioomami 3-8-2021 09:40 PM
Sapo ni?
Ingat pasal kaer af tadi
Quote samshik 3-8-2021 10:54 PM
Buleh benti post cter2 mereka yg x dikenali ni x?? Sapa kawwww??? Fofuler ker dikk??
Quote kaedahnya 3-8-2021 11:01 PM
noki kclique tetap di hari tiberr
Quote Hoola 3-8-2021 11:49 PM
Ni sapa...
Lawyer kah,majistret, atau ahlimuzik

(Mklumlamusim samanmenyaman)

Dh hemsem tu,kenal2kanlah kat acik2
forum..ig nya apa

Lihat semua komen(49)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top