Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kesiannya, Salmon 'Direbus Hidup-hidup' Kerana Gelombang Haba

29-7-2021 04:44 PM Komen: 42
Ikan salmon kebiasannya hidup di dalam air bersuhu sejuk dan gelombang haba yang melanda Pacific Northwest baru-baru ini menyebabkan ikan itu seperti ‘direbus hidup-hidup dalam air panas’.



Berdasarkan video pemantauan yang dilakukan oleh kumpulan pemuliharaan, Columbia Riverkeeper pada 16 Julai lalu menunjukkan sejumlah ikan salmon jenis ‘sockeye’ di Sungai Little White Salmon, di sini mengalami kecederaan pada badan.

Kulit sejumlah ikan salmon di sungai itu dilihat ‘tercabut dan terkoyak’, selain muncul kulat putih pada badan ikan itu, dipercayai akibat suhu air yang panas.

Don Sampson dari Northwest Tribal Salmon Alliance memberitahu, salmon sockeye di Sungai Columbia semakin ‘nazak’ dan banyak yang mati.

“Ikan-ikan salmon ini seperti ‘direbus hidup-hidup’ dalam air sungai yang suhunya tinggi,” katanya.



Ketika rakaman video itu dilakukan, suhu air sungai tersebut direkodkan setinggi 21 darjah Celsius dan boleh menyebabkan kematian kepada ikan sekiranya terdedah lama dalam suhu tersebut.


Sumber: Utusan

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
0
0
Komen: 42
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote orenmango 31-7-2021 11:05 PM
Alah kesiannya

Lain-lain Komen

Quote Tinot7 29-7-2021 04:46 PM
Kesiannya deme.. harap2 suhu turun kembali.
Quote KIM.K 29-7-2021 05:00 PM
Stress tengok. Air panas oksigen terlarut kurang
Quote Afna 29-7-2021 05:05 PM
Allahh... moga selamat semuanya.. mesti ekosistem dalam laut terjejas ni.
Quote tripleid 29-7-2021 05:06 PM
Teruskan membalak ye babi2 kapitalis sekalian..our turn is next!!!
Quote Kakalongmu 29-7-2021 05:11 PM
Kesiannya mana nak migrate ke ulu sungai u tuk membiak
Quote MissyMolly 29-7-2021 05:13 PM
Siannya tgk kulit capok2 tersiat gituh sobsob
Quote any42 29-7-2021 05:17 PM
kesiannya hdupan laut pun kna tmpias
Quote mbhcsf 29-7-2021 05:19 PM
that 's why ...it is impossible to  fish salmon in Yemen.
suhu tinggi kan? panas sekarang ni .
Quote edayildiz 29-7-2021 05:25 PM
kesian..tp mmg lately ni mmg panas bethol..tdo mlm rasa nk bkk jer..before this i pakai sock jgk ni xblh nk bersock sbb panas..br i terfikir kalau laut belah padang pasir sana ikan dorg cmno ye..
Quote JohnyEnglish 29-7-2021 05:26 PM
bkn kena serang dgn ikan pemangsa ka?
Quote missbigrockstar 29-7-2021 05:30 PM
Kesian nya. Nampak semua nyawa nyawa ikan
Quote cupu 29-7-2021 05:34 PM
Ye ke badan luka sbb cuaca panas..ntah2 ikan tu bgaduh. Ada je yg lain elok.klu panas mesti semua cedera.
Quote grouper 29-7-2021 06:15 PM
21 darjah kira sejuk lagi tu..ingatkan kena rebus dlm air panas...
Quote nakkomenjugak 29-7-2021 06:20 PM
ciannnn ikan dilaut asam di darat...
memang dunia pun panas gila sekarang
ibarat praktis merasa alam nekara
Quote Abot 29-7-2021 06:36 PM
Aku terbyg kalo aku ikan salmon tu..ya Allah pedihnye...{:cryrun
Quote salmon-suki 29-7-2021 06:44 PM
Kesiannyaaaaaaaaaa{:cryrun{:cryrun{:cryrun
Quote sambaldurian 29-7-2021 07:00 PM
mcm kesian pulak nengoknya, tp sbb ak bukan vegetarian, last2 dipotong2, digril2, dimakan.jgk akhirnya.
Quote Cenderakirana9 29-7-2021 07:05 PM
Kesian ikan. Bila baca ni baru ingat kat laut pun panas jugak. Diorang betul2 kena rebus macam ni
Quote mangobubble 29-7-2021 08:28 PM
Lesian ikan2 tu..robek2 jadi nya.

Lihat semua komen(42)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top