CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kecoh Pekerja Asing 'Melimpah' Di PPV KLCC, Ini Puncanya

29-7-2021 10:25 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6280| Komen: 41

Description: Tindakan segelintir majikan menghantar pekerja asing mereka tidak mengikut janji temu merupakan punca ribuan warga asing membanjiri Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) di ...
Tindakan segelintir majikan menghantar pekerja asing mereka tidak mengikut janji temu merupakan punca ribuan warga asing membanjiri Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) di Kuala Lumpur, pada Rabu.


Polis mengesahkan kejadian yang berlaku di PPV KLCC seperti yang dipaparkan dalam klip video berdurasi 26 saat yang tular di media sosial.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, kejadian itu berlaku apabila sesetengah majikan menghantar pekerja mereka tidak mengikut janji temu.

Foto: Sinar Harian


"Ramai pekerja warga asing dari Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan dihantar ke PPV KLCC.


"Mohon majikan tidak menghantar pekerja terlalu awal ke PPV yang ditetapkan bagi mengelakkan kesesakan," katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.

Sinar Harian pada Rabu melaporkan kejadian ribuan warga asing beratur sepanjang kira-kira lebih dari satu kilometer di hadapan PPV KLCC. - CARI

Sumber: Sinar Harian

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote xpdckelate 29-7-2021 08:35 AM

PPV KLCC dibanjiri ribuan warga asing.
Quote noor2 29-7-2021 08:36 AM
Ya ampon.....brp juta agaknya jumlah mereka semua ni seluruh negara
Quote xpdckelate 29-7-2021 08:39 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:36 AM
Ya ampon.....brp juta agaknya jumlah mereka semua ni seluruh negara

berjuta-juta noor...yg sah dan tak sah
Quote Mikaella 29-7-2021 08:41 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:36 AM
Ya ampon.....brp juta agaknya jumlah mereka semua ni seluruh negara

6 juta kak. legal + illegal foreign workers. yang konon dalam paper sikit tu cuma legal je.
Quote Samerosie 29-7-2021 08:42 AM
Halah halah halah klcc ni pun dah mcm kampung derang gak raya ke cuti umum derang pikenik sana juga.
Quote noor2 29-7-2021 08:42 AM
xpdckelate replied at 29-7-2021 08:39 AM
berjuta-juta noor...yg sah dan tak sah

Itula....ramai sungguh....hari tu order tanah dlm jumlah ratus bag tanah baja...pekerja yg hantar tu melayu bawa lori....tanya driver tu...bos cina ke melayu...dia jawab bos bangla...

Ha kau bangla pun jadi bos pandai bukak bisnes jual tanah baja.
Quote noor2 29-7-2021 08:43 AM
Mikaella replied at 29-7-2021 08:41 AM
6 juta kak. legal + illegal foreign workers. yang konon dalam paper sikit tu cuma legal je.

Ramainya..ni semua termasuk pinoy indon tak?
Quote nini_azmi 29-7-2021 08:44 AM
Gilos punya ramai bersesak mcm ni
Quote bulalof 29-7-2021 08:45 AM
alang2 dah berkumpul camtu, buatlah operasi terus! takde plan ke imigresen & pdrm?

tangkap & hantar pulang!

simpan sini membiak bagai utk apa?

kekosongan mereka nanti boleh di isi dgn rakyat tempatan yg perlukan kerja.
Quote tripleid 29-7-2021 08:45 AM
Edited by tripleid at 29-7-2021 10:28 AM

sbb tu jgn dok pelik kes kl/selangor  ribu riban sehari sbb situ pusat ekonomi,industri,finance negara..

negeri jin bertendang kes sikit boleh la sembang

[fbp]https://www.facebook.com/suararakyatpage/photos/1968583919986782[/fbp]  


Quote xpdckelate 29-7-2021 08:47 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:42 AM
Itula....ramai sungguh....hari tu order tanah dlm jumlah ratus bag tanah baja...pekerja yg hantar  ...

biasa bangla kawen org sini la tu..pakai nama bini buat bisness
Quote noor2 29-7-2021 08:48 AM
xpdckelate replied at 29-7-2021 08:47 AM
biasa bangla kawen org sini la tu..pakai nama bini buat bisness

Erm x taula...tapi ada lori besar..dan bisnes tanah baja ni mmg ramai yg nk waktu pkp ni...orang kaya2 dan rakyat marhaein suka gardening....
Quote Mikaella 29-7-2021 08:49 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:43 AM
Ramainya..ni semua termasuk pinoy indon tak?

semua. harapnya kovid ni berkurangan lah sebab sempadan negara diperketat & agak sukar pengkhianat negara nak seludup masuk diorang ni disebabkan kebimbangan jangkitan
cuba tak de covid...
Quote noor2 29-7-2021 08:51 AM
Mikaella replied at 29-7-2021 08:49 AM
semua. harapnya kovid ni berkurangan lah sebab sempadan negara diperketat & agak sukar pengkhianat ...

Covid kita meletus sebab punca utama dari pemimpin kita....gol kayangan yg mulakan...x percaya nanti tengoklah bila kes kita dah digit 1...mereka ni semua kebal undang2...depa rasa negara ni depa punya
Quote krustykrab 29-7-2021 08:56 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:42 AM
Itula....ramai sungguh....hari tu order tanah dlm jumlah ratus bag tanah baja...pekerja yg hantar  ...

Apa nk heran noor...pak tiri jahkontot pun bangla..tokey kpd melayu..jahkontot dgn mak dia je yg julang bangla, maklumlah kalau tidak  mana nak cekua duii
Quote shernazz 29-7-2021 08:57 AM
Fuyoo
Iols jumaat.minggh lepas vaksin di klcc
Mmg tak berapa ramai mcm.masa iols dose peetama
Masa tu mmg kebanyakan adalah warganegara malaysia..
Iols parking sebelah mo
Rm5 per entry..mmg parking tak ramai pung..senang je cari kosong..
Quote noor2 29-7-2021 08:57 AM
krustykrab replied at 29-7-2021 08:56 AM
Apa nk heran noor...pak tiri jahkontot pun bangla..tokey kpd melayu..jahkontot dgn mak dia je yg j ...

Mmg bangla ke tu...ni bangla marhaen yg asal kerja kontrak tgh panas dan pandai buat bisnes bila lama duk sini
Quote xpdckelate 29-7-2021 09:04 AM
noor2 replied at 29-7-2021 08:57 AM
Mmg bangla ke tu...ni bangla marhaen yg asal kerja kontrak tgh panas dan pandai buat bisnes bila l ...

depa ni meme pandai cari duit...rajin pun ya...bijak grab peluang
Quote aHoi83 29-7-2021 09:07 AM
Tunggu 1/8 plak bila semua yg tak dapat vaksin lagi dibolehkan utk walk in. Semestinya tempat2 yg menawarkan pfizer menjadi tumpuan.

Lihat semua komen(41)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

21-9-2023 04:53 PM GMT+8 , Processed in 0.123449 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top