CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Tingkat Imuniti Badan Dengan Kerap Lakukan Hubungan Intim

9-7-2021 03:02 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3418| Komen: 28

Description: Kerap melakukan hubungan intim mampu meningkatkan tahap imuniti badan seseorang.
Kerap melakukan hubungan intim mampu meningkatkan tahap imuniti badan seseorang.

Itu yang didedahkan psikologi dan pakar terapi seks dari Los Angeles, Amerika Syarikat (AS) seperti dilapor Suara.com.


Shanon Chavez berkata, sekurang-kurangnya dua kali seminggu sekali bersama dapat meningkatkan antibodi immunoglobulin A (IgA) yang terdapat dalam mukus atau cecair di mulut, hidung dan bahagian sulit lebih tinggi.


Gambar hiasan

“IgA secara dasarnya mampu melawan virus dan meningkatkan kekebalan tubuh badan anda. Pasangan suami isteri yang rajin melakukan hubungan intim mampu meningkat mukus itu sebanyak 30 peratus berbanding biasa.

“Hubungan seksual secara teratur juga baik untuk menambah daik degupan jantung, tekanan dan edaran darah. Ini semua proses menjaga tubuh badan anda agar kekal sihat, melepaskan tekanan dan ketegangan dalam badan,” katanya.


Malah, Dr Boyke Dyan Nugraha, pakar seksologi dari Indonesia juga menyokong kenyataan itu.

Katanya, endorfin iaitu enzim yang mencetuskan rasa gembira dirembes ketika melakukan hubungan intim, sekali gus mengurangkan stres dan mencergaskan tubuh terutama ketika berdepan musim pandemik.

“Apa yang penting, kedua-dua pasangan perlu sentiasa menjaga kebersihan dan memastikan diri masing-masing bebas jangkitan terlebih dahulu,”ujar Nugraha. - CARI
1

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote insulin 8-7-2021 06:13 PM
Ni yang buat terasa nak kawin cepat2 ni.
Quote sarah82 8-7-2021 06:16 PM
insulin replied at 8-7-2021 06:13 PM
Ni yang buat terasa nak kawin cepat2 ni.

Oiiiiii.. Bukan chuols kata nak jadi bujang terlajak forover meh?
Quote insulin 8-7-2021 06:22 PM
sarah82 replied at 8-7-2021 06:16 PM
Oiiiiii.. Bukan chuols kata nak jadi bujang terlajak forover meh?

Kak sarah salah dengar ni... hahaha
Quote sarah82 8-7-2021 06:24 PM
insulin replied at 8-7-2021 06:22 PM
Kak sarah salah dengar ni... hahaha

Muahahahahahaha.. Choulss.. So bila????
Quote ellejo 8-7-2021 06:25 PM
imuniti badan kuat tapi melecet nak buat apa

jalan pun sakit tau dak kalau selalu sangat henjut
Quote insulin 8-7-2021 06:43 PM
sarah82 replied at 8-7-2021 06:24 PM
Muahahahahahaha.. Choulss.. So bila????

Tak tahu lagi, sis.
Quote sarah82 8-7-2021 06:44 PM
insulin replied at 8-7-2021 06:43 PM
Tak tahu lagi, sis.

Cehhhhh.. Ingatkan dah bau2..muahahahahah
Quote CatMiow 8-7-2021 07:12 PM
Seks sihat katanya... Kalau asal mengesek mana sihatnya.
Quote kakikuDibibirmu 8-7-2021 07:14 PM
Habis terbatuk-batuk andartu forever semua
Quote kaoru44 9-7-2021 01:10 PM
insulin replied at 8-7-2021 06:13 PM
Ni yang buat terasa nak kawin cepat2 ni.

Tiberrr jom lah kawen...mslhnya calon xda lg nih..
Quote doubleharmonic 9-7-2021 01:46 PM
so nak kerap lakukan hubungan intim kena pastikan sihat dan keras padu bak kata sohai? kalau 2b 2minit jah cemano nak bagi kerap gituhh
Quote tipahketipung 9-7-2021 01:49 PM
Lepas berjimak gang flat earth telan ubat cacing.
Tiap2 tahun beranak la jawabnye.
Selamat maju jaya.
Quote orgsepang 9-7-2021 01:59 PM
Kalau yang baru kahwin atau pjj tu memang gigih le kerap tapi  yang menghadap hari2 dan yang beranak pinak tak kuasa buang masa gitu.
Quote Tinot7 9-7-2021 02:03 PM
harap2 ipan tak masuk benang nih.. lagi dia cucuk andartu2 lagi laa..
Quote sukacactus 9-7-2021 02:09 PM
Bila laki aku nak blk ni
Quote JohnyEnglish 9-7-2021 03:04 PM
saranan yg baik.saya musti pileyyy
Quote hyie 9-7-2021 03:08 PM
teringat dulu ada sorang pakar apa entah, ke dia cikgu tah, dia kata dia seks hari2 dengan bini, muka siap tunjuk kat majalah hokeh. Katanya tu rahsia dia sihat. Ewww rasa geli tengok muka dia masa tu
Quote nz.jr 9-7-2021 03:13 PM
gambar hiasan tu laki dgn laki ker..?
Quote nakkomenjugak 9-7-2021 03:29 PM
hmmm wasap FWB la.

Lihat semua komen(28)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-12-2021 05:52 PM GMT+8 , Processed in 0.192499 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top