CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Israel Nak Jalin Hubungan Dengan Malaysia

18-6-2021 01:37 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4500| Komen: 59

Description: Duta besar Israel ke Singapura Sagi Karni menyatakan bahawa negaranya berusaha menjalin hubungan dengan negara-negara majoriti muslim di Asia Tenggara iaitu Malaysia, Indonesia dan Brunei.
Duta besar Israel ke Singapura Sagi Karni menyatakan bahawa negaranya berusaha menjalin hubungan dengan negara-negara majoriti muslim di Asia Tenggara iaitu Malaysia, Indonesia dan Brunei.

Hasrat tersebut disampaikan selepas ketiga-tiga negara Islam tersebut mengutuk keras serangan udara Israel ke atas Gaza bulan lalu sehingga menyebabkan lebih 250 penduduk Palestin maut dibom.


Kredit foto: Arab News

Indonesia, Malaysia dan Brunei telah mendesak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu untuk masuk campur dan menghentikan kekejaman yang dilakukan Israel terhadap rakyat Palestin dalam serangan selama 11 hari tersebut.

“Kami bersedia untuk bercakap, kami bersedia untuk bertemu, dan pintu terbuka sejauh yang kami harapkan. Saya rasa tidak begitu sukar untuk mencari kami,” kata Duta Besar Israel di Singapura itu.

Malaysia, Indonesia dan Brunei tidak mempunyai hubungan rasmu dengan Israel dan telah berulang kali meminta Israel untuk berhenti menjajah wilayah Palestin. Negara haram itu juga didesak untuk menerima penyelesaian dua negara berdasarkan perbatasan sebelum perang Timur Tengah 1967.


Sagi Karni berkata, kritikan dari pemimpin tiga negara itu tidak jujur dan mengabaikan hakikat sebenar konflik yang katanya antara Israel dan Hamas, dan bukan dengan rakyat Palestin.

“Hamas adalah organisasi anti-Semit … Saya tidak pasti bahawa banyak orang yang mengambil bahagian dalam perbahasan media sosial benar-benar memahami sifat radikal dan fasis Hamas,” katanya seperti yang dilaporkan oleh agensi antarabangsa dalam wawancara video.

Selain Singapura, Israel mempunyai kedutaan di Vietnam, Thailand, Filipina dan Myanmar.


Sumber: Suara Merdeka

Bagus
1

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Marah

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ifanonline 18-6-2021 02:21 PM
golongan kuffar berbicara...
Quote xpdckelate 18-6-2021 02:25 PM
letak syarat negara palestin mesti diiktiraf dan israel tidak lagi menceroboh hak palestin
Quote sidewinder 18-6-2021 02:48 PM
Edited by sidewinder at 18-6-2021 02:50 PM

ni kalu bang non jadi PM....timbalan dia guan eng....atau kit siang confem dah ON ni ....
pada aku laa....bubarkan negara isreal tp org palestine n org yahudi duduk sekali dlm satu negara yg bernama Palestine.....sama mcm kita kat sini....bangsa melayu...cina...india....iban bidayuh...kenyah....kadazan,,,bajau...melanau dll2 duduk dlm satu negara.....opss lupa bangsa johor sekali
Quote tumpanglalu74 18-6-2021 02:52 PM
Edited by tumpanglalu74 at 18-6-2021 03:08 PM
sidewinder replied at 18-6-2021 02:48 PM
ni kalu bang non jadi PM....timbalan dia guan eng....atau kit siang confem dah ON ni

[youtube]5ZEQog522Ek[/youtube]
https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme pon bersahabat handai la dengan dia.  Dia pon berase bangge..  Tup2 sekarang ney baru tau darah Melayu, Indon, Filipino sume ade tersesat DNA yahood.  Padan muke..

Pak Leman juey ayor nyor pon ade darah yahood.  Mak Jah juey cengkih pon ade darah yahood.  Kah2..
Quote Decaffeinated 18-6-2021 03:03 PM
Firasat aku antara 3 negara serangkai ni Indonesia yang first akan iktiraf Israel. Orang Malaysia yang vokal tu minoriti, yang majoriti nya lalang - 50% non moslem of course is a non issue.
Quote kakikuDibibirmu 18-6-2021 03:06 PM
kol 'od balevav penimah,
nefesh yehudi homiyah;
ulfa'ate mizrach kadimah,
'ayin let Zion tzofiyah

'od lo avdah tikvatenu,
hatikvah bat shnot 'alpayim;
lihyot'am chofshi be'artzenu,
'eretz-Zion Yerushalaiyim

[youtube]1DPqNHkm1bM[/youtube]
Quote tumpanglalu74 18-6-2021 03:26 PM
kakikuDibibirmu replied at 18-6-2021 03:06 PM
kol 'od balevav penimah,
nefesh yehudi homiyah;
ulfa'ate mizrach kadimah,

[youtube]JPcNnHEsFM0[/youtube]
https://youtu.be/JPcNnHEsFM0

Nape la aku nampak Ahmad Nisfu sambey pake tengkolok & baju soltan tengah bergelek2..
Quote hyunniesSS501 18-6-2021 03:52 PM
berani ke nk tolak lamaran yisroel
Quote tripleid 18-6-2021 04:06 PM
[youtube]r5168ysQ2rU[/youtube]
Quote Aliaskotonggo 18-6-2021 04:11 PM
UAE dan Arab kan dah berbaik ngan israel. malaysia yg berkiblatkan Arab mungkin kena pulas tangan dengan UAE utk berkawan2 ngan Israel
Quote Mahathirina 18-6-2021 04:12 PM
tumpanglalu74 replied at 18-6-2021 02:52 PM
https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme po ...

Patut la jual air nyior & cengkih harga yahudi..
Quote sidewinder 18-6-2021 05:35 PM
tumpanglalu74 replied at 18-6-2021 02:52 PM
https://youtu.be/5ZEQog522Ek

Agaknye deme ponah test DNA dia jumpe gene yahood.  Maka deme po ...

hey heyy heyyy .....ni semua pitnahhhhh.....video edit ni mana der bang non gitu......pelanduk dua serupa ni. Geng2 PH ni semua pitnah kan ?? dosa besar kalu pitnah bang non.....aku support bang non jadi PM malaysia takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Quote lurve82 18-6-2021 05:36 PM
Eh sibuk la..tu negara india tu terhegeh2 nk berbaik dgn korg..pergi sana
Quote dani-rox 18-6-2021 05:46 PM










Quote testly 18-6-2021 06:03 PM
Don't berbaik lah dgn zionist laknutallah ni...krg xmemasal dijajah cam palestin.... Dahle citizen malaysia ni byk yg tali barut xleh pkai punya org... Apa yg ada di Malaysia ye sampai berminat sgt dgn Malaysia..ke tgh mencari negara mana yg kebangkitan dari timur tu..tu yg nak indonesia, malaysia n brunei....
Quote lavendernovella 18-6-2021 06:42 PM
Mungkin mencari keturunan ke 13 yang hilang di timur...
Quote kelapaparut 18-6-2021 06:52 PM
Najib pun pernah beramas mesra dgn netanyahu, cube tgk cukup mesra sekali hubungan mereka, xkanlah sesame rakyat nak bgaduh
Quote dua_chzy 18-6-2021 07:06 PM
Bukan dah lama hada hubungan ekonomi backdoor ka?
Quote sparkly 18-6-2021 07:57 PM
mana big brother? cuba komen sikit

Lihat semua komen(59)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-12-2021 04:28 PM GMT+8 , Processed in 0.071141 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top