CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

"Terima Kasih Atas Kesabaran Datuk" - MITI Mohon Maaf Kepada Fazley Yaakob

15-6-2021 10:50 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3767| Komen: 16

Description: Penyanyi dan Cef Selebriti, Datuk Fazley Yaakob, menemui jalan buntu selepas berjaya menghubungi wakil Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) berhubung untuk mendapatkan surat penges ...
Penyanyi dan Cef Selebriti, Datuk Fazley Yaakob, menemui jalan buntu selepas berjaya menghubungi wakil Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) berhubung untuk mendapatkan surat pengesahan bekerja semasa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), pagi Isnin.



Kredit foto: IG Fazley

“Nampaknya masih jalan buntu. Kerana beliau (wakil) juga tak boleh buat apa-apa. Ini sebagai rujukan kita semua, bahawa orang @mitimalaysia sendiri tertekan dengan keadaan yang berlaku.

“Saya pasti mereka juga sedang berusaha. Cuma saya harap mereka juga kekal sabar dengan segala permohonan bantuan atau panduan apabila masih belum mendapat maklum balas.

“Kalau mereka di MITI tertekan, kami juga turut sama kerana harus patuh pada arahan polis perlu surat untuk bergerak. Tak apa, saya akan cuba lagi cara lain. Maaf kepada tuan tadi yang jadi tertekan dengan saya kerana mohon panduan. Saya yakin ramai lagi ada masalah yang sama kan?” ujarnya.


Menerusi hantaran tangkap layar perbualan antara wakil MITI dan penyanyi Asmara Ini di Instagram miliknya (IG), Fazley turut mengakui dimarahi dalam usaha mendapatkan maklum balas berkenaan surat kelulusan operasi syarikat.



“Ramai yang mencadangkan saya untuk berhubung menerusi emel atau WhatsApp kepada pihak yang berkenaan. Saya rasa ini bukan masalah saya seorang, tapi ramai lagi mereka di luar sana.

“Mula-mula saya dimarahi juga dan mungkin beliau masih marah pada saya. Tak apa, saya tak dedahkan siapa saya tadi, sekadar wakil syarikat,” tulisnya.

Pengusaha restoran SukaSucre Bistro itu turut meluahkan bahawa ramai pekerja lain yang senasib mengalami kekangan kerana tidak mempunyai “permit rentas”.

“Banyak kekeliruan tentang apa yang sepatutnya dilaksanakan. Yang menjadi mangsa adalah pekerja-pekerja syarikat yang tidak boleh pergi ke tempat kerja kerana tiada surat tertentu.

“Bila diminta memberi panduan, lain pihak lain nasihatnya. Hari ini saya sendiri yang cuba hubungi mereka,” luahnya.




Dalam perkongsian terbaharu, MITI tampil memohon maaf diatas kekeliruan yang timbul dan memaklumkan mereka tidak mempunyai kuasa untuk memproses dan meluluskan sektor makanan.


Sumber: Utusan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cheezel 15-6-2021 11:12 AM
kpdnhep yg luluskan rasanya. cuma dorg tumpang platform cims miti tu.. tapi dah kenapa lembabbb sgt nak approve oi?? dah sah2 cakap makanan tu essential. korg nk tggu bekalan makanan putus ke baru terhegeh nk approve?
Quote slyfynx 15-6-2021 01:53 PM
Ntah la.
Ttp x suke die ni
Sekian, terima kasih
Quote iolss 15-6-2021 02:15 PM
maapla  hakak ttinggal ketapi..
bukak kedai mkn apa dia ni? kt mana..
nk ler try kot ada kt grab/foodpanda nun.
kite sapot mn yg perlu..
tapi sedap ke idokk uolss  
Quote renko 15-6-2021 02:36 PM
apesal miti xmohon maaf kat rakyat sebab bagi kelulusan membabi buta?
Quote user.name 15-6-2021 03:00 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CP-k8yDglUW/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:00 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CPzeT03gi_g/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:01 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CPQzX2ig5sj/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:02 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CO5gX2BgSj1/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:03 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/COaYUKwgPpi/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:04 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/COVOIkNgJEI/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:05 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CM5-Wo2AvQk/[/ig]
Quote user.name 15-6-2021 03:05 PM
[ig]https://www.instagram.com/p/CMwhKi5AuuV/[/ig]
Quote jo_je 15-6-2021 03:43 PM
apa2pun. tak minat dia ni..
sekian terima kasih
Quote dua_chzy 15-6-2021 04:51 PM
Try tukar identiti pi Ebit Erawan Lew. Musti senang approve munyer.
Quote primarikey 15-6-2021 06:43 PM
Dia pn nk tayang badan jgkkkk
Quote sleepandream 16-6-2021 01:09 AM
kalau reply "??????" tu dah dikira marah ke...
iols baca mcm dia bingung/confuse gitu....
memandai jahhh

Lihat semua komen(16)

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

11-8-2022 01:45 PM GMT+8 , Processed in 0.172632 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top