Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Varian Delta Covid-19 Sebabkan Gangren Dan Pekak

9-6-2021 05:55 PM Komen: 10
Sekumpulan doktor di India mendakwa varian Delta Covid-19 yang baharu menyebabkan pesakit mengalami sakit gangren dan kehilangan daya pendengaran, lapor portal MailOnline kelmarin.

Gangren adalah satu keadaan di mana tisu badan mati dan mula mereput ketika masih berada di dalam badan, yang disebabkan oleh kekurangan oksigen ekoran bekalan darah yang tersekat.


Kredit foto: Hindustan Times

Menurut laporan Bloomberg, sama seperti simptom-simptom biasa Covid-19, beberapa petugas kesihatan di India berkata terdapat peningkatan dalam kalangan pesakit yang menjadi pekak atau mengalami gangren disebabkan pengumpulan darah beku.

Koronavirus diketahui mampu mengakibatkan darah beku dalam kalangan ramai pesakit, yang kemudiannya akan menyebabkannya tersekat di saluran darah kecil, sekali gus memutuskan bekalan darah.

Keadaan ini akan menyebabkan berlakunya gangren jika tidak dirawat dengan betul.

Saya melihat tiga ke empat kes bagi sepanjang tahun lepas dan kini terdapat seorang pesakit (dengan simptom gangren) dalam masa seminggu.

Kami mengesyaki ia mungkin disebabkan oleh varian virus terbaharu, ujar pakar kardiologi dari Mumbai, Dr. Ganesh Manudhane.

Campak, beguk dan beberapa jenis herpes juga antaran kesan kerosakan kekal yang disebabkan oleh serangan koronavirus pada bahagian koklea telinga.

Bagaimanapun, masih tidak dapat dipastikan bagaimana keadaan itu boleh berlaku, namun bengkak yang disebabkan oleh tindak balas imun boleh merosakkan bahagian dalam telinga yang sensitif atau bulu-bulu halus yang diperlukan untuk pendengaran. 


Sumber: Kosmo

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 10
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ninja9 10-6-2021 08:02 AM
blastoff replied at 10-6-2021 07:57 AM
sebab virus tak di bunuh ler kerana di beri ubat SEMUA jenih tak berkesan sokmo lalu virus yg teta ...

ok.. kena stock ivermectin ni banyak2...

Lain-lain Komen

Quote monreyes 9-6-2021 06:02 PM
ke sebab minum kencing lembu
Quote helicornia 9-6-2021 06:46 PM
ya Allah.macam2 bala sebab covid ni
Quote namemysoul 9-6-2021 06:48 PM
monreyes replied at 9-6-2021 06:02 PM
ke sebab minum kencing lembu

Pokok pon rs cggtu gak....virus kobid + kuman dlm air kencing lembu.....mutant....huhuhuhu
Quote ina_na 9-6-2021 11:34 PM
Ya Allah seram nye. Jgn la merebak ke Malaysia ni.. Kesian rakyat Malaysia
Quote aechae 9-6-2021 11:40 PM
Xboleh mkn ubat cacing ke utk varian ni?tanya jee
Quote insulin 10-6-2021 01:34 AM
aechae replied at 9-6-2021 11:40 PM
Xboleh mkn ubat cacing ke utk varian ni?tanya jee




Quote aechae 10-6-2021 07:29 AM
insulin replied at 10-6-2021 01:34 AM

Sorry bukan tred dia buka rupanya
Quote ninja9 10-6-2021 07:55 AM
Campak, beguk dan beberapa jenis herpes juga antaran kesan kerosakan kekal yang disebabkan oleh serangan koronavirus pada bahagian koklea telinga.


apa yg dia nak cakap sebenarya.. mcm pelik je.. siapa yang ada penyakit tu akan mengalami kerosakan kekal disebabkan virus covid ni memburukkan keadaan ker
Quote blastoff 10-6-2021 07:57 AM
ninja9 replied at 10-6-2021 07:55 AM
apa yg dia nak cakap sebenarya.. mcm pelik je.. siapa yang ada penyakit tu akan mengalami kerosa ...

sebab virus tak di bunuh ler kerana di beri ubat SEMUA jenih tak berkesan sokmo lalu virus yg tetap ada dalam badan tuuu menyebabkan kesan sampingan berpanjangan lah , SEUMUR hidup menanggungnyaa..... sebab tu perlu guna ubat cacing je utk cepat2 bunuh virus covid tu dan bukannya membiarkannya berpesta dalam badan manusia
Quote ninja9 10-6-2021 08:02 AM
blastoff replied at 10-6-2021 07:57 AM
sebab virus tak di bunuh ler kerana di beri ubat SEMUA jenih tak berkesan sokmo lalu virus yg teta ...

ok.. kena stock ivermectin ni banyak2...

Lihat semua komen(10)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top