CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

India dilanda taufan kuat Tauktae

19-5-2021 12:38 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 2085| Komen: 19

Description: SATU kejadian ribut siklon besar di Lautan Arab dilihat menuju ke pantai barat India pada Isnin ketika Mumbai menyaksikan hujan lebat yang berterusan.



SATU kejadian ribut siklon besar di Lautan Arab dilihat menuju ke pantai barat India pada Isnin ketika Mumbai menyaksikan hujan lebat yang berterusan.

Siklon Tauktae, yang sudah mengorbankan enam orang di selatan India, dijangka membadai bahagian Gujarat dengan kelajuan angin 175 kilometer sejam.

Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi India, angin kencang dan hujan lebat itu sudah membadai bandar pesisir barat India, Mumbai.

Bencana itu muncul ketika India masih lagi berjuang dengan lonjakan kes COVID-19 yang cukup dahsyat.

Umumnya, pantai barat India sering dibadai taufan luar biasa, namun akibat daripada perubahan iklim baru-baru ini, ia menjadi lebih kuat.


Pada Mei 2020, hampir 100 mangsa terkorban akibat dilanda Taufan Amphan yang menjadi ribut paling teruk di timur India dalam tempoh satu dekad.



Sumber : Astro Awani

2

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (2 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Belibis 19-5-2021 12:46 PM
Lagi banyak ler mayat terapung2 kat sungai.payah nak tau mati sbb kobid atau sbb taufan.
Quote naina 19-5-2021 12:59 PM
Rip India
Quote Artemesiaa 19-5-2021 01:02 PM
Bala bertimpa2 banyak juga kemusnahan akibat dari taufan ni
Quote alieyrina 19-5-2021 01:13 PM
Dlm berita dgr sebut mcm topan tokti
Quote mbhcsf 19-5-2021 01:17 PM
so...simpati yes.
so depa nak  negare mana bantu ni? Israel, is it?
Quote Tinot7 19-5-2021 01:20 PM
Takziah kpd keluarga
Quote salmon-suki 19-5-2021 03:13 PM
Siklon tu cyclone ek?

Urmmm..half kesian,half tak kesiann sbb ramai y sokong yahudi..tp yahudi bt derk je..{:smile
Quote Normabaru 19-5-2021 03:21 PM
adan uke heheheh
Quote Missfadh 19-5-2021 03:32 PM
Lepas ni mesti banjir. Ulang2 tu je lah. Maklum lerr kerja dgn team kat India.
Quote NataliaLuiz 19-5-2021 04:04 PM
Kita ni pun gelap satu hari, hujan je.
Quote sambaldurian 19-5-2021 08:43 PM
karang klu nk cerca kena karma pulak, nk ckp jgk la #indiastandswithisrael
Quote star_karat 19-5-2021 09:00 PM
Tauktaek ..hihi
Quote malaygirl 19-5-2021 11:24 PM
Nak cakap padan muka rs xbaik pulak. Huhu geram diorang ni sokong betul israel tu
Quote setori_mori 19-5-2021 11:35 PM
Kesian eh. India ni banyak dilanda bencana
Quote nuryakmal 19-5-2021 11:37 PM
Tu lah sokong lagi israhell.
Eksyen lagi.puiihhh
Quote kakikuDibibirmu 20-5-2021 12:14 AM
Dah elok elok nama Bombay tukar jadi Mumbai
Quote diamond_intan 20-5-2021 02:35 AM
Di who are yus kn zionis
Why bother why bother why bother
Quote MissYouSayang 20-5-2021 02:52 AM
Israhell x atar bantuan keww.atar la jamban dulu ke.
Quote cikanggun 20-5-2021 11:21 AM
Sokong lg zionis

Lihat semua komen(19)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-6-2022 12:41 AM GMT+8 , Processed in 0.067274 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top