Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Dapat Rentas Negeri Laluan Tikus Ditutup, Penghadang Dibakarnya

10-5-2021 01:23 PM Komen: 151
Akibat terlalu marah laluan tikus ditutup, segelintir penduduk bertindak liar dengan membakar penghadang dan kawat duri yang telah didirikan oleh pihak polis.

Perbuatan khianat itu dikesan di Kampung Gong Lapang, Besut kira-kira jam 9.30 pagi pada Ahad.


Kredit foto: Malaysia Dateline

Ketua Polis Terengganu, Datuk Roslee Chik berkata, masyarakat seharusnya memahami pentingnya untuk memutuskan rantaian jangkitan wabak Covid-19 apabila Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

Bagaimanapun ada masyarakat yang tidak mengambil endah dengan arahan yang telah dikuatkuasakan.

Katanya ianya terbukti dengan sikap tidak bertanggungjawab dengan merosakkan penghadang dan kawat duri yang telah dibuat di sempadan Besut, Terengganu dan Pasir Putih, Kelantan.

Tindakan itu, jelasnya, seperti memberontak kerana "laluan tikus" yang biasa mereka lalui telah pun ditutup sepenuhnya di sempadan antara kedua negeri itu.

Susulan itu Roslee berkata pihak Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Besut bersama Jabatan Kerja Raya telah meletakkan penghadang batu bagi memastikan laluan ini tidak dialihkan pada masa akan datang.


Kredit foto: Sinar Harian

Katanya pihaknya juga sedang giat memburu individu yang melakukan perbuatan khianat berkenaan dan kes disiasat mengikut Seksyen 435 Kanun Keseksaan kerana khianat dengan api.

Justeru orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan dgn kejadian merosakkan harta kerajaan, boleh terus menghubungi bilik gerakan IPD Besut di talian 09-6959999 atau mana-mana balai polis berhampiran.


Sumber: Awani

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 151
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote anony-mous 12-5-2021 11:06 AM
kerabuBiru replied at 12-5-2021 11:02 AM
Apa nak heran ko ni kan bangsa indon jenis hina bangsa sendiri... sebab tu aku bg ko gelaran babi  ...

Babi sondol tu uols. Sbb sondol entah apa2 uols marah2 ni jgn gi bakar stadium pulak tau

Lain-lain Komen

Quote Skuau 9-5-2021 06:00 PM
make ikang cicah budu.
Quote cheezel 9-5-2021 06:04 PM
sakainya pantai timur nih.
Quote nazzse 9-5-2021 06:35 PM
Bongok budus puok2 nih. Degil kerah palo benok buleh ko pokdio belako.
Mampuh belako sene
Quote bungarose 9-5-2021 06:41 PM
Bowdow maner nih
Quote VioletsAre_Blue 9-5-2021 06:45 PM
Dah kenapa orang kelantan nak rentas masuk ke besut? Kelantan kes tengah mencanak, jangan la masuk negeri lain suka hati
Quote minahsenget 9-5-2021 06:48 PM
degil sungguh nihhh
Quote merrissa 9-5-2021 06:52 PM
tu dia ....tu baru org kelate....kalo org negeri lain belum lagi....macam2 perangai betul...huhuhu

mesti kaki gam ni
Quote MeghanK 9-5-2021 07:00 PM
macam orang tak bertamadun..tak balik raya bukan mati pon..bodoh betul
Quote noor2 9-5-2021 07:06 PM
Dah mcm indon orang kelantan ni....
Quote pearl.silver 9-5-2021 07:10 PM
Kt sini diorg tambak dgn pasir. Xbg org lalu.
Quote uori 9-5-2021 07:11 PM
marhaen dengan retis sama bebal
Quote noor2 9-5-2021 07:13 PM
Shopping mall pun orang sesak sibuk beli baju raya...persoalannya nk beraya ke mana...
Quote msdummy.2018 9-5-2021 07:55 PM
Pergi mampuslah forrumees..korang mengata ummah pate timo..hbs yg korang bersesaknkat jalan tar, berbaria panjang kunjung bazar..korang pun sama jerk perangaiiii...hak tuihhhh
Quote ifanonline 9-5-2021 07:59 PM
msdummy.2018 replied at 9-5-2021 07:55 PM
Pergi mampuslah forrumees..korang mengata ummah pate timo..hbs yg korang bersesaknkat jalan tar, ber ...

marah nya...
Quote kakikuDibibirmu 9-5-2021 08:01 PM
Jangan marah-marah nanti kena jual
Quote ajinomotonosuga 9-5-2021 08:09 PM
Oang pantai timur ni mmg barbaric..tak bertamadun..akai kat juboq ye?

Ce tanya setat ganu UAI tu..haram tak.bako penghadang..?

Tp.klo takdir Allah akal depa mmg gitu..sabo je laa..mcm sabo jaga sekandang lombu
Quote ajinomotonosuga 9-5-2021 08:11 PM
msdummy.2018 replied at 9-5-2021 07:55 PM
Pergi mampuslah forrumees..korang mengata ummah pate timo..hbs yg korang bersesaknkat jalan tar, ber ...

Niiii tentu stok budu dah abeh ..tak pun kopok lekoq tak lepeh pkp
Quote renko 9-5-2021 08:12 PM
Sakai. Mati gaknye xdapat balik beraya
Quote tungkai 9-5-2021 08:15 PM
Haiyoo....very desperate nak beraya sampai tak pikir impact kalau ada kluster baru nanti..

Lihat semua komen(151)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top