Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Ayang Campak RM29k Dari Balkoni - ‘Marilah Semua Ambil Duit Ini’

10-5-2021 01:01 PM Komen: 30
Sebuah video yang menunjukkan seorang wanita memberi duit berjumlah 100 juta rupiah (RM29,101) dari balkoni di sebuah rumah di Malang, Jawa Timur menjadi tular dalam media sosial.

Sebelum itu, wanita tersebut meminta orang ramai yang berada di bawah rumahnya supaya berkumpul.

Selepas mereka berkumpul, wanita itu mencampakkan kepingan duit sambil menjerit ‘marilah semua ambil duit ini’.


Kredit foto:TANGKAP layar video menunjukkan Ayang Yasmin mencampakkan kepingan duit berjumlah 100 juta rupiah dari balkoni rumahnya di Malang, Indonesia. - AGENSI

Wanita tersebut dikenali sebagai Ayang Yasmin berusia 35 tahun dan merupakan seorang pengusaha kedai secara dalam talian.

Duit 100 juta rupiah yang diberikan Ayang itu merupakan bonus untuk puluhan pekerjanya.

“Duit itu adalah bonus untuk semua pekerja saya, ada rezeki lebih, wajar kita berkongsi rezeki yang ada.

“Saya berikan 100 juta rupiah kepada 70 orang pekerja saya,” katanya kepada Tribunnews.

Jelas Ayang, dia mendapat idea untuk mencampakkan duit dari balkoni selepas dicadangkan oleh seorang daripada pekerjanya.

Sementara itu, rata-rata pekerjanya mengucapkan rezeki yang mereka perolehi dan mendoakan moga perniagaan Ayang terus maju pada masa akan datang.


Sumber: Utusan

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
1
1
Komen: 30
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ImpianSeroja 16-5-2021 11:54 PM
Adab mana adab

Lain-lain Komen

Quote laksmanabentan 10-5-2021 01:03 PM
bagi bonus kat staff tapi campak2...
hina betull...
Quote Ismacun 10-5-2021 01:05 PM
Lain mcm cara dia eaa.. main campak2
Quote ezacbee 10-5-2021 01:07 PM
Bodo bagi duit camtu.
Adab kat mana???
Quote Boomibulat 10-5-2021 01:09 PM
Kalau bg biasa2 masuk akaun x dpt la nak viral..
Quote sukacactus 10-5-2021 01:35 PM
Kenapa x transfer masuk acc je
Mcm bodoh je duit main campak2
Quote rbmy 10-5-2021 01:41 PM
siapa cepat dia dapat kot kekdah nya
Quote noor2 10-5-2021 01:44 PM
X baik bagi duit main campak2...
Quote Artemesiaa 10-5-2021 01:49 PM
Pekerja dia yang mana satulah yang bagi idea suruh dia buat macam tu
Quote Skuau 10-5-2021 02:02 PM
kalau udah indon..indon...jugak...mmmmm..
Quote cmf_premierleag 10-5-2021 02:03 PM
Indon kan lahir2 je mmg terus jd bodoh
so tak heran la
Quote c===8 10-5-2021 02:04 PM
itu pasal pendidikan tu penting
Quote NataliaLuiz 10-5-2021 02:07 PM
Macam pernah ada selebriti msia kita buat mcm ni kan?? Indon pun ada jugak...
Quote darkness 10-5-2021 02:09 PM
NataliaLuiz replied at 10-5-2021 02:07 PM
Macam pernah ada selebriti msia kita buat mcm ni kan?? Indon pun ada jugak...

Setau sy orang jakel pun pernah buat mcm di depan masjid india dulu. Xbole ke bagi baik2 bukan campak2? Jijik betul perangai masing2
Quote ~boolean 10-5-2021 02:10 PM
Tak payah nak kutuk indo sangat..

kat malaysia pun ada buat perangai tak semenggah ni depan pavilion...
Quote dani-rox 10-5-2021 02:11 PM
dulu kalau tak silap founder produk timbang kati 1st di Msia yg berbangsa Pinoy pun pernah buat mcm ni, tp kat majlis dinner lah. bayangkan ko dah pakai cantek2, makan kat hotel tp bos soh korang stanby depan pentas dan kutip duit yg ditabur.
ai tahu sbb masuk dlm newspaper, reporter tuh katanya terkesima sgt
Quote midori_katana 10-5-2021 02:21 PM
Tak cerdik... bagi la elok2... saja nak lempar2 bagi viral
Quote NataliaLuiz 10-5-2021 02:33 PM
darkness replied at 10-5-2021 02:09 PM
Setau sy orang jakel pun pernah buat mcm di depan masjid india dulu. Xbole ke bagi baik2 bukan cam ...

Tu lah. Teruk betul. Buat macam nak bagi makanan kat ikan dalam kolam. Padahal tu semua Staff yg tlg naikkan bisnes, yg tlg
sampai dia kaya raya juga.
Quote MissVixen 10-5-2021 02:35 PM
Gambar tu dari belakang macam dsv
Quote mamajawie 10-5-2021 02:44 PM
sikit gila rm29k untuk 70 staf?patut la sheollss buat cmtu sbab sape cepat org tu dpt banyak duit

Lihat semua komen(30)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top