Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Melampau! Lelaki Mengaku Nabi Ke-26 Diburu Polis

20-4-2021 12:23 PM Komen: 20
Sebuah video yang menunjukkan seorang lelaki mengaku dia adalah nabi ke-26 menjadi tular dalam media sosial di negara ini.

Lapor CNN Indonesia, video itu menunjukkan lelaki bernama Jozeph Paul Zhang mengadakan forum terbuka yang menghina agama Islam.



Selain itu, lelaki tersebut juga mengugut sesiapa sahaja yang berani melaporkan dirinya ke polis berhubung video berkenaan dan pengakuannya sebagai nabi ke-26.

Video tersebut mencetuskan pelbagai reaksi daripada pengguna media sosial, termasuk mendapat perhatian pihak berkuasa Indonesia.

Jurucakap polis, Agus Andrianto berkata, kes tersebut dalam siasatan.

Katanya, lelaki tersebut dipercayai tidak berada di Indonesia dan sudah meninggalkan negara ini sejak Januari 2018, selain didakwa kini berada di Jerman.

Namun, hal itu tidak akan menghalang siasatan dilakukan kerana polis Indonesia akan bekerjasama dengan polis luar untuk mengesan kedudukan Jozeph.

Polis juga akan membuat pendaftaran pencarian (DPO) terhadap lelaki itu bagi membolehkan dia dihantar pulang ke Indonesia dari mana-mana negara yang dia menetap ketika ini, katanya.

Berdasarkan risikan, Agus turut memaklumkan Jozeph menyedari videonya mencetuskan rasa tidak puas hati dalam kalangan penduduk beragama Islam di negara ini.

Sementara itu, Menteri Agama, Yaqut Cholil Qoumas menggesa polis untuk bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang menghina agama.

Mana-mana pihak yang menghina agama perlu dikenakan hukuman tegas kerana perbuatan itu bukan perkara yang boleh dipandang ringan, ujarnya.


Sumber: Utusan

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 20
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote NataliaLuiz 29-4-2021 12:16 PM
Nasib baik kt indonesia. Bukan msia. Huhu{:nose

Lain-lain Komen

Quote noor2 20-4-2021 12:26 PM
Gemok nabi kristian ni...
Quote sarahmirza 20-4-2021 12:26 PM
Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?

Nabi dan Rasul pun tak tau beza...
Nampak la lompong kat situ...
Quote matchstick 20-4-2021 12:26 PM
Nabi ape rupa lagu tu..gemuk cam Babi ada la..
Quote krustykrab 20-4-2021 12:35 PM
sarahmirza replied at 20-4-2021 12:26 PM
Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?

Nabi dan Rasul pun tak tau beza...

Belajor tak habis ada hati nk ejek2 agama orang khinzir gemuk ni
Quote highcastle 20-4-2021 12:37 PM
Dia ni pun bantai orang Kristian pasal tritunggal........ Kira dia ni nak perbetulkan Islam ngan Kristian ler sebab tu dia kata dia nabi yg ke-26.........Itu yg den faham........ Kita tengok kalau dapat ditangkap dan dibawa ke Indonesia nanti......... Try la gi speaker corner hyde park......
Quote sarahmirza 20-4-2021 12:37 PM
krustykrab replied at 20-4-2021 12:35 PM
Belajor tak habis ada hati nk ejek2 agama orang khinzir gemuk ni

Nasib baik i kurus...
Kalau i gemuk, mesti terasa..

Quote namr 20-4-2021 12:49 PM
Gemuk cam badak nabi apa bendanya
Quote salmon-suki 20-4-2021 12:57 PM
Mcm muka kim jong un versi extended
Quote sasasoso 20-4-2021 01:32 PM
sarahmirza: Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?Nabi dan Rasul pun tak tau beza...Nampak la lompong kat situ...

enggak penuh ilmu didada karna penuh tahi dari perut sampei ke rektum
Quote krustykrab 20-4-2021 02:24 PM
sarahmirza replied at 20-4-2021 12:37 PM
Nasib baik i kurus...
Kalau i gemuk, mesti terasa..

Eh...sori bukan ngata kat uols..
Quote haluz 20-4-2021 03:10 PM
Dia ni percaya ONENESS. Tak imani tritunggal mcm kebnyakan org kristen. So dia gaduh2 manja sama pengikut tritunggal. Apa pun sama2 percaya jesus tu tuhan. Tapi dia mmg pembenci Islam.
Quote zjen 20-4-2021 04:03 PM
ekceli Yahudi pon ckp Nabi Isa aka Jesus dan seterus nye semua sendiri cop punya,   bkn tuhan yg hantar

hanya sebelum Nabi Musa( tokoh Yahudi ) baru kira betul betul Nabi

cuma org dulu otak tak bijak cam kang,  asalkan any bomoh guna kuasa dan ckp dia ialah Nabi,  org dulu pon senang je caya,  tapi ekceli sampai kang masih ramai org Islam caya kuasa bomoh tu halal

Quote Belibis 20-4-2021 07:31 PM
sarahmirza: Nabi ramai la....kenapa dia jadi yang ke 26?Nabi dan Rasul pun tak tau beza...Nampak la lompong kat situ...

Dia kembali ke zaman dahulu laa nihhh..
Quote notM 20-4-2021 09:05 PM
Yang ke 27 sape pulak
Quote shiraloveyou 20-4-2021 10:42 PM
Muka pun takde nur, ade hati.....
Quote kakakpositifker 21-4-2021 12:39 AM
Muka dengan perangai sama level dgn makanan dia yang warna pink tu
Quote emera 21-4-2021 08:33 AM
Nabi apa penakut.. takut kena report polis
Quote dudaberhias 23-4-2021 02:18 AM
tu pun ada ke yang percaya dik?
ya ampun, tapi tak menghairankan la kalau ada percaya pun sebab ada je kat sana yang education rendah ataupun takde education.
Quote NataliaLuiz 29-4-2021 12:15 PM
Makin byk belajar, makin tak tahu. Ke dia jadi keliru?

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top