Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Dah Lama Tak Dengar Cerita Bekas Anggota Azhael, Azhar Osman

14-4-2021 10:41 AM| Komen: 23

Selepas bertahun tidak mendengar berita mengenai bekas anggota kumpulan duo Azhael iaitu Azhar Osman, dia kini kembali memeriahkan industri muzik dengan lagu baharunya berjudul Ternyata.

Keputusan itu terlalu besar buatnya apatah lagi lagu terbabit mendapat sentuhan Farouk Roman.

Azhar yang menganggotai Azhael bersama Hael Husaini dan muncul naib juara program Akademi Fantasia 2010 mengakui dia memang peminat lagu-lagu ciptaan Farouk dan sentiasa menantikan lagu baharu ciptaannya.


Foto: IG

Farouk sebelum ini dikenali menerusi gandingan dengan penyanyi Amylea Azizan menerusi lagu runut bunyi drama popular terbitan Radius One Sdn Bhd.

Antaranya lagu Tak Pernah Hilang pernah yang pernah layak ke peringkat akhir Anugerah Juara Lagu Ke-33 dan digunakan sebagai lagu runut bunyi drama Nur, manakala lagu Tetap Kamu untuk drama Nur 2.

Azhar berkata, setiap lagu dihasilkan Farouk memiliki identiti tersendiri dan pendengar sudah menerima hasil sentuhannya.



"Lagu-lagunya memang kena dengan jiwa saya dan sangat tidak sangka saya ditawar menyanyikan lagu ciptaannya ini.

"Suatu hari dia menawarkan saya untuk menyanyikan lagu runut bunyi ciptaannya. Pada mulanya saya ingat ia sekadar gurauan. Namun, rupa-rupanya dia memang serius dan saya terus ambil keputusan untuk menerimanya.

"Semestinya, saya berterima kasih dan berbesar hati atas kesudiannya memilih saya menyanyikan karyanya. Sebaik saya mendengar demo lagu yang diberikan kepada saya itu, ia serta-merta menangkap halwa telinga saya.

"Melodinya terus menggambarkan bagaimana perjalanan lagu itu dan saya semestinya sangat teruja untuk mencabar diri bagi melunaskan tugasan lagu itu," katanya.



Ternyata adalah runut bunyi untuk drama Single Terlalu Lama arahan Ungku Ismail Aziz yang turut membintangi drama terbitan Radius One Sdn Bhd itu.

Dia bergandingan dengan ramai pelakon popular termasuk Riz Amin, Anas Ridzuan, Shah Kimin, Julia Farhana, Dayana Roza, Lia Natalia, Azar Azmi, Noorkhiriah, Zila Bakarin, Norman Hakim dan Uchee Fukada.

Namun, Azhar akui berdepan kerisauan besar, kelam-kabut, gelisah dan semua perasaan keluar kerana dia tidak mahu mengecewakan Farouk.

Bagaimanapun, selepas menjalani setiap proses rakaman, semakin hari Azhar semakin yakin untuk menggalas cabaran itu.



"Secara kasarnya, ini adalah lagu 'comeback' saya juga selepas kira-kira empat tahun menyepi daripada bidang seni suara. Itulah juga yang sebenarnya menjadi punca timbul 1,000 kerisauan dalam hati saya.

"Saya yakin sudah memberi persembahan yang terbaik dalam nyanyian lagu ini. Terus-terang, saya memang bergelut dengan kesulitan sewaktu proses rakamannya," katanya.

Namun, hari demi hari, Azhar semakin stabil dan perasaan itu berkurangan sedikit demi sedikit. Sekali gus, dia berjaya menjalani proses rakaman dengan lebih lancar dan melunaskan tugasan itu.

"Saya akui proses rakaman untuk lagu ini agak mengambil masa dan tenaga membabitkan semua pihak yang berada di studio," katanya.



Membuat kemunculan kembali pastinya bukan mudah dan Azhar perlu memperkenal semula namanya. Justeru, dia melihat peluang diberikan untuk menyanyi lagu runut bunyi dari sudut optimis dan yakin terhadap aturan rezeki ditetapkan buatnya.

Semestinya dia berharap namanya akan naik semula namun rezeki lagu Ternyata pun sudah cukup baik sebagai permulaan.

"Memandangkan ia lagu runut bunyi, timbul rasa bercampur-baur di mana pertamanya saya sangat berbesar hati. Iyalah, siapa yang tak mahu lagunya dimainkan dalam drama dan saya pula sudah beberapa tahun tidak menyanyi.

"Tiba-tiba, saya muncul kembali dan terus buat lagu runut bunyi, saya anggap itu bonus. Perasaan yang satu lagi semestinya terasa sedikit tekanan kerana risau sama ada lagu ini akan menjadi, memberi keadilan kepada komposer, dapat sambutan atau tidak.


Apapun, saya percaya kepada rezeki, siapa tahu mungkin inilah masa yang tepat untuk saya kembali. Saya tak kisah kalau lagu ini lebih dikenali sekadar runut bunyi," katanya.

Selepas Azhael dibubar pada 2017, Azhar membina nama dalam bidang lakonan sebelum menyepi sejak beberapa tahun lalu.

Ternyata boleh dinikmati menerusi semua platform penstriman muzik terpilih antaranya Apple Music, Deezer, JOOX, KKBox, Spotify, Youtube & Youtube Music. -CARI

Sumber: Harian Metro

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 23
Komen

Previous : Tahniah! Eizlan Yusof Timang Anak Keempat

Next       : Mawi Jelaskan Sebab Pilih Zarina Anjoulie

Komen Terbaru

Quote codenamedream 15-4-2021 07:23 PM
wookiehoney replied at 15-4-2021 12:53 PM
masa azhael dulu meols lagi cam azhar ni sebab suara n rupa lg helok le dr haelina



Azhar pun dulu lagi popular kan Dari Hael sebab heols ada berlakon. Dan rupa lagi elok time tu.

I ingat ada drama dia jadi hero, tapi heols rendang sama mcm Hael.

Lepas bercerai, Hael pun mcm xde apa2
Azhar continue berlakon.
Tiba2 release Jampi dgn cinta baru Ezra. Meletup2 Hael.

Lain-lain Komen

Quote Orix 14-4-2021 10:46 AM
aura poyo mcm terserlah kt muka.... tp xtau la in person mcm mana
Quote laksmanabentan 14-4-2021 10:51 AM
Orix replied at 14-4-2021 10:46 AM
aura poyo mcm terserlah kt muka.... tp xtau la in person mcm mana

hopefully str8 la kann...
Quote iena_jr 14-4-2021 10:55 AM
Senyum bukak mulut terus lain muka
Quote naina 14-4-2021 11:01 AM
Xrasa jeless ke kat sahabat tu..jauh bertiang tertinggal ni. Hopefully heols menyinar jua senyap
Quote anony-mous 14-4-2021 11:06 AM
iena_jr replied at 14-4-2021 10:55 AM
Senyum bukak mulut terus lain muka

I tgk jd mcm ni


Hensem
Hensem
Hensem
Hensem


Last senyum nmpk gigi - Erkkkk
Quote tipah89 14-4-2021 12:09 PM
kenapa azhael berpecah. hael sorang pulak tu yg mendonia
Quote mesmerize 14-4-2021 12:28 PM
heols straight lah kan sakan bercinta dengan amira othman dulu pastu putus
Quote Kurex 14-4-2021 12:42 PM
Haaaa laaa... Asal rapat dengan betina mana ntah, korang kata straight. Padahal member rapat. Asal kawen je straight, padahal sekadar coverina
Quote electricopop 14-4-2021 01:27 PM
Dorang dulu together gether ke? Tiberr...
Quote tokchik 14-4-2021 02:54 PM
Semakin jambu{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh{:laugh
Quote kakakgarang 14-4-2021 03:10 PM
suara dia lagi sedap kot dari haelrina
Quote supermum 14-4-2021 03:39 PM
Perfectnya hidung dia.
Quote AshkieLa 14-4-2021 04:28 PM
nama macam nama betul dato sawie....
Quote Deadsoul 14-4-2021 04:43 PM
diaorg bukan kapel ke sblm ni
Quote imransulaiman 14-4-2021 05:33 PM
iena_jr: Senyum bukak mulut terus lain muka


Aku ada seorang kawan...hensem bila muka serius! Api bila senyum, dia sendiri cakap dia tak hensem... Hahahaha (tapi memang betul pun )
Quote bintangct 14-4-2021 07:53 PM
masih comel mcm dulu
Quote kiah_mai_pulak 14-4-2021 08:02 PM
tiiibberrrrrrrrr
Quote kiah_mai_pulak 14-4-2021 08:04 PM
AshkieLa replied at 14-4-2021 04:28 PM
nama macam nama betul dato sawie....

ke dia ni mmg awie yg tersakiti.. hahahaa
Quote irvene 14-4-2021 09:12 PM
knp hael x buat lagu utk ex couple dia ni? tlg la hael bagi naikkan balik nama ex ko ni. gado ke?

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top