Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Buat Plank Semasa Solat - Tolong Pantau Tingkah Laku Anak Di Surau/ Masjid

14-4-2021 02:50 PM Komen: 43

Syukur kepada Allah SWT, umat Islam dibenarkan menunaikan solat tarawikh pada Ramadan kali ini dalam norma baharu serta mengikut Prosedur Operasi Standart (SOP) yang ditetapkan kerajaan.

Baru dua malam menunaikan solat Tarawih, tular video seorang kanak-kanak melakukan aksi plank ketika menunaikan solat sunat itu di masjid yang tidak disebutkan lokasinya.



Tingkah laku tidak senonoh kanak-kanak itu mengundang pelbagai reaksi netizen.




Kredit foto: Twiter @manglaksa

Sudah menjadi kelaziman, kedatangan bulan Ramadan menjadikan ramai masyarakat Islam datang ke masjid membawa anak-anak mereka bersama-sama untuk memeriahkan serta mengimarahkan masjid dengan solat tarawih, iftar, serta menunaikan solat fardhu tapi mungkin mereka alpa mengenai tatatertib masjid atau kawal tingkah laku anak-anak mereka.

Menjadi saranan buat ibubapa, hendaklah mereka memainkan peranan penting dengan memerhatikan tingkahlaku anak-anak mereka di dalam masjid, mendidik dan mengingatkan anak-anak mereka akan tingginya kehormatan dan kedudukan masjid di dalam Islam, serta memahamkan anak-anak mereka akan fungsi atau peranan masjid itu. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
0
0
Komen: 43
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote syamzana 16-4-2021 12:16 AM
pelik2 budak skrg, tp zaman dulu pun lbh krg je. cuma takde yg rekod je.
kat masjid sini sejak dari hari ni pertama smpai tadi ada bdk pompuan dok buat kawad cam. tgh2 solat nati dia jalan depan saf pastu stop depan sorg2 smbil sebut mama?mama?tp kecik dlm 3thn kot. tak khusyuk acik solat anak weiii dah la comei.

Lain-lain Komen

Quote KIM.K 14-4-2021 03:04 PM
Allahu itukan budak. Takyah serius sgt sampai malu parent dia
Quote mejaputih 14-4-2021 03:08 PM
kalau kat surau sini budak below 15yo takleh dtg lagi surau...SOP sini...
Quote saviour_09 14-4-2021 03:34 PM
elelele kecam lelebih konon

sis, beza dulu dgn skrg sebab rekod @ tak je sis

budak2 dulu lagi jahannam pd ni hokeeyyy

mercun das tu pakat hala ke tok imam tgh terawikh



Quote depresio 14-4-2021 03:42 PM
Sbb tu anak kena solat tepi mak bapak masing2..

Snang nak pantau
Bila duk ngan kengkawan gtulah jadinya..

Bagus rakam ni
Kang lepas tegur kot anak pusing cerita ada bukti

Tegur je anak siapa pon tapi tegurlah baik2..

Imam tempat aku dulu dia siap panggil semua budak2 duk depan dia time baca yasinnak elakkan dorg duk berlri..buat bising
Terus baik kelakuan masing2. Baca yasin melaung2 semua dah kena duk depan kan hahahah kwlakar bila igt balik
Quote gideoncross 14-4-2021 04:10 PM
Budak2 zmn aku dlu gi Trawih lgi lh jahanam, trpekik2 mcm kna rasuk. Lgi2 ank Kelly Ng, skli mnangis, riuh stu Mesejid.
Quote kucingitam 14-4-2021 04:17 PM
mcm kat indon je...tgk jemaah punya kain pun corak bunga2 stail design indon
Quote Jitu 14-4-2021 04:25 PM
sekurang2nya pergi jugak Masjid cuma nak kena nasihat lah budak ni
berbanding org dah tua tak lama dah hidup tp sekali pun tak pernah gi Masjid
Quote tompie 14-4-2021 04:32 PM
Tapi serious ah dia bole buat mcm tu.. power gile

cuma tak kena tempat ah dik..
tapi dulu aku masa kecik2 pun perangai lebih kurang je, bile dengan geng2 mmg mcm ni ah.

Alhamdulillah dah beso jadi orang
Quote tokchik 14-4-2021 04:40 PM
Kalau Aku bapaknya
Memang Ku tunjal kepalanya kelantai
Biar jadi peringatan sampai bila2
Quote Kurex 14-4-2021 04:57 PM
Dekat indon
Quote gigahertz 14-4-2021 05:44 PM
KIM.K: Allahu itukan budak. Takyah serius sgt sampai malu parent dia

err i dulu pun budak juga. tapi i takde perangai gitu.
Quote Mulotkoyak 14-4-2021 05:51 PM
KIM.K: Allahu itukan budak. Takyah serius sgt sampai malu parent dia

Ni musim pandemik kim k... Ramai lg yg nk msok mesjid... Tp xdpt sbb limited...
Quote Mamidingdong 14-4-2021 05:57 PM
Kecik2 dah buat mcm tu, besar nanti tak tau la apa lg yg dia buat
Quote anony-mous 14-4-2021 07:08 PM
gigahertz replied at 14-4-2021 05:44 PM
err i dulu pun budak juga. tapi i takde perangai gitu.

Baru nk ckp benda yg sama. Budak ni mcm jenis budak2 jahat, dkt surau pon xtakut tuhan. Kurang ajar dgn tuhan. Budak??? Budak apa gitu. Kurang2 12 thn tu. Budak ni i ingatkan umur 4thn buat plank
Quote hasniey 14-4-2021 10:07 PM
depresio replied at 14-4-2021 03:42 PM
Sbb tu anak kena solat tepi mak bapak masing2..

Snang nak pantau

Betul sgt.ai dulu2 solat sebelah kwn2 smbil solat smbil mengekek...ada je yg kelakar dimata kteorg.abes solat mndapatla dgn mak masing2.terus kene dok saf depan.tp tu duluuu...time darjah rendah
Budak jgn solat sesama dia.jd benda mengarut2 nnt.
Quote gigahertz 14-4-2021 10:41 PM
anony-mous replied at 14-4-2021 11:08 AM
Baru nk ckp benda yg sama. Budak ni mcm jenis budak2 jahat, dkt surau pon xtakut tuhan. Kurang aja ...

rasanya budak ni dia tak nak. atau dia di paksa pergi oleh parents dia.masa awal awal ramadhan ni surau masjid mmg penuh ...
kalau tak pergi kena booo dengan orang satu taman. kena pulau.

tak pergi tarawih adalah bende yang taboo di kalangan org kita.
Quote gigahertz 14-4-2021 10:44 PM
Mamidingdong replied at 14-4-2021 09:57 AM
Kecik2 dah buat mcm tu, besar nanti tak tau la apa lg yg dia buat

Kalau ada awek cun kat situ takdenya dia buat perangai gitu.
Quote Mamidingdong 14-4-2021 11:49 PM
gigahertz replied at 14-4-2021 10:44 PM
Kalau ada awek cun kat situ takdenya dia buat perangai gitu.

Automatik jd bakal imam yg soleh. Hihihikk
Quote exclusive_vvip 14-4-2021 11:53 PM
anony-mous replied at 14-4-2021 07:08 PM
Baru nk ckp benda yg sama. Budak ni mcm jenis budak2 jahat, dkt surau pon xtakut tuhan. Kurang aja ...

tu la..I pun x nampak tahap budak sgt...budak besar la jugak ni...cara dia tu mmg npk cam budak2 nakal @ rempit je...org ramai pun patut stop la kata asalkan gi masjid ...budak2 nakal ni, gi sekolah hari2 pun diorg sanggup..tapi bukannya nak belajar pun..gi skolah sbb nak jumpa kengkawan..macam tu jugak la diorg gi masjid pun..gi utk main2..

Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top