Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Larat Urus Covid-19, Menteri Kesihatan Letak Jawatan

14-4-2021 05:49 AM Komen: 22
Menteri kesihatan Austria mengumumkan bahawa beliau meletakkan jawatan selepas dibebani kerja dan kepenatan menguruskan krisis Covid-19.

Rudolf Anschober dilantik sebagai menteri kesihatan awal tahun lalu, sebelum Covid-19 merebak di Eropah.


Kredit foto: AP

"Saya membuat keputusan untuk meletak jawatan. Saya dibebani terlalu banyak kerja dan kepenatan.

"Tempoh 15 bulan memegang jawatan ini dirasakan seperti 15 tahun," katanya yang berusia 60 tahun.

Beliau memberi amaran bahawa pandemik Covid-19 masih belum reda dan tidak boleh 'dipandang remeh'.

"Kita masih belum menang menentang pandemik ini," katanya.

Anschober dilaporkan tidak hadir ke pejabat sejak minggu lalu dan pernah dimasukkan ke hospital selama seminggu pada bulan lalu.

Negara yang mempunyai hampir sembilan juta penduduk itu merekodkan lebih 581,000 kes jangkitan dan lebih 9,700 kematian.

Ibu negaranya, Vienna dan wilayah berhampiran diletakkan dalam sekatan pergerakan sejak awal bulan ini selepas unit rawatan rapi di hospital penuh dengan pesakit Covid-19.


Sumber: Harian Metro

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 22
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Belibis 15-4-2021 05:15 AM
VoDo nya menteri austria nihhh..ko tak belajar ke macam menteri kat mesia?? Tak perlu urus apa2 pun ok laaa,janji ada sidang akhbar jee.

Lain-lain Komen

Quote dodolgemok 14-4-2021 07:45 AM
Di tanah ayer, tak larat smpai tido mati dikejutkan xbgun2 pon tetap jua muka tembok nk pegang jwtan.
Quote Buritan 14-4-2021 08:15 AM
dodolgemok: Di tanah ayer, tak larat smpai tido mati dikejutkan xbgun2 pon tetap jua muka tembok nk pegang jwtan.


Ontahla dol.. ramei yg tak takut Tuhan.. jadi mcm inilaa.. both side party takpernah muhasabah diri
Quote BoongaKertas 14-4-2021 08:17 AM
dodolgemok replied at 13-4-2021 11:45 PM
Di tanah ayer, tak larat smpai tido mati dikejutkan xbgun2 pon tetap jua muka tembok nk pegang jwtan ...

hahahahahahahaha! siot lah vid aib tu
Quote jalfa 14-4-2021 08:21 AM
Kat tanah ayer mohon menteri vaksin sedar diri
Quote MelahJanda 14-4-2021 08:21 AM
itu austria...kaperrrr
kalo mati masuk nerakaaaaa jadi kayu api dalam neraka
sini laen, sini melayu isleeeee
kalo mati dalam jawatan muntri nanti masuk syurgeeee
fast track lalu highway
ko apa tau
Quote nikaido 14-4-2021 08:25 AM
Itulah lain kali tiru mcm negara islam. Ada menteri, 2 timb. ,& satu penasihat khas kesihatan pun kasik kerja byk2 dkt DG & kakitangan kesihatan yg lain. Baru xletih
Quote nellyberry 14-4-2021 08:33 AM
ada satu negara kat dunia nih, covid-19 dah setahun lebih dah tapi memanjang suruh ikut SOP.
sop tu utk golongan tertentu je. kes tak jugak menjunam turun.

ni katanya risau gelombang ke4 pulak, tapi sepanjang setahun lebih nih, SOP mcm takde improvement pun. takde ke agensi-agensi yg betul-betul kaji, analisa SOP mana yg betul-betul berguna dlm menentang covid nih?

kadang-kadang rasa mcm takde beza pun PKP, PKPB, PKPP.
elok PKPP lepastu jadi PKP balik.

Quote Abahmung 14-4-2021 08:37 AM
ingatkan kat Msia
Quote pyropura 14-4-2021 09:18 AM
nellyberry replied at 14-4-2021 08:33 AM
ada satu negara kat dunia nih, covid-19 dah setahun lebih dah tapi memanjang suruh ikut SOP.
sop tu ...

Kata Artuditu negara itu masih dalam kajian demi kajian demi kajian demi kajian coronapalatau
Quote pyropura 14-4-2021 09:20 AM
Gomen Ostria ni bodo lurus bendul tanak buat tebuk atap macam kat pertiwi
Quote pasa 14-4-2021 09:26 AM
pyropura replied at 14-4-2021 09:20 AM
Gomen Ostria ni bodo lurus bendul tanak buat tebuk atap macam kat pertiwi

sbb kat ostoria tak ada PH

menteri PH semua pelawak hari-bari kene troll.

dekat ngera kapir kalau menteri kene troll lama dah diorg letak jawatan.

tapi ada sorang menteri PH tu letak jawatan abis semua menteri2 PH masuk longkang.

bang non jugak jadi PM tepi paling lama
Quote Artemesiaa 14-4-2021 09:29 AM
Eloklah tu kalau dah tak sanggup letak je jawatan nak tamak akhirnya bagi tambah masaalah tak ada gunanya
Quote Orix 14-4-2021 09:37 AM
nellyberry replied at 14-4-2021 08:33 AM
ada satu negara kat dunia nih, covid-19 dah setahun lebih dah tapi memanjang suruh ikut SOP.
sop tu ...

negara mana tu chuolsss



Quote isbritneybich 14-4-2021 09:46 AM
manakala menteri kita aman2 jah vaksinasi selembab lembabnya
Quote pyropura 14-4-2021 09:49 AM
pasa replied at 14-4-2021 09:26 AM
sbb kat ostoria tak ada PH

menteri PH  semua pelawak hari-bari kene troll.

Ostria tu liberal, so yg.kata PH liberal tu pitnah lah yer
Quote Al-Patih 14-4-2021 10:22 AM
Lah...ingat si Montri Air Swam
Quote ultra78 14-4-2021 10:23 AM
Penah la sebab buat kerja.
Yang tak penat adalah org yg tak buat kerja.

Quote dodolgemok 14-4-2021 10:26 AM
pasa replied at 14-4-2021 09:26 AM
sbb kat ostoria tak ada PH

menteri PH  semua pelawak hari-bari kene troll.

Menteri PN cuti kat neujilen aman2 jah, cacai tetap jilat jua.
Quote bottombikini 14-4-2021 12:02 PM
yihhh ..ingatkan kat negara kita

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top