Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini

Ali XPDC Masih Trauma Disambar Api, Kini Alami Gangguan Pernafasan

13-4-2021 10:17 AM| Komen: 4

Insiden disambar api yang dialami penyanyi kumpulan rock XPDC iaitu Ali pada tahun lalu masih menjadi trauma kepada dirinya.

Ali atau nama sebenarnya Mohd Ali Ismail berkata, dia kini lebih berhati-hati dan menyedari hikmah disebalik pengalaman buruk itu.

"Saya memang reda dengan apa yang berlaku pada diri saya tahun lalu. Semua yang terjadi sudah tertulis oleh Allah. Bagi saya, ia satu ujian untuk saya.

"Tapi saya ada juga masalah trauma bila berdepan dengan api. Bila nampak api, saya akan lebih berhati-hati. Saya ingat lagi, masa kejadian itu berlaku... kening dan bulu mata saya tak ada sebab terbakar.

"Barulah saya tahu kenapa Allah berikan bulu mata... sebab nak tahan air dari masuk ke dalam mata. Kalau tak ada bulu mata, bila mandi terus masuk air dalam mata. Barulah saya tahu besar peranan bulu mata," katanya kepada mStar.


Ali XPDC Masih Trauma Disambar Api, Kini Alami Gangguan Pernafasan


Penyanyi berusia 53 tahun ini ditemui ketika program Jom Sihat Bersama House of Oxygen di Ezy Badminton Court, Semenyih baru-baru ini.

Dalam kejadian pada 26 Mac tahun lalu, Ali disambar api ketika sedang membakar sampah menggunakan mintak petrol di belakang rumahnya di Kampung Rantau Panjang, Klang.

Akibat daripada kemalangan tersebut, penyanyi lagu Aku Dan Sesuatu itu mengalami kecederaan yang sangat serius apabila muka dan tangannya melecur 30 peratus.

Dalam pada itu, Ali meluahkan rasa syukur apabila keadaan dirinya kini sudah 80 peratus sembuh namun terpaksa berdepan dengan masalah pernafasan disebabkan kemalangan itu.


Foto: mStar

"Alhamdulillah, syukur... saya sudah 80 peratus pulih selepas tahun lalu disambar api. Muka dan tangan melecur, kaki pun ada terkena juga.

"Selepas insiden itu, saya alami masalah pernafasan. Saya kena pergi ke klinik setiap kali rasa tak sedap badan dan sukar untuk bernafas. Tapi bila ke klinik, kos agak tinggi. Lebih kurang RM80 hingga RM100.

"Kebetulan, ada rakan kenalkan saya dengan mesin oksigen yang membantu pernafasan dan saya gunakan. Walaupun harga boleh tahan tapi memikirkan kesihatan, saya perlu beli.

"Sekarang ini, saya dah kurang alami masalah pernafasan tapi saya tak boleh terlalu aktif sangat sebab kalau aktif sangat, dada jadi ketat dan memerlukan mesin itu," ujarnya. -CARI

Sumber: mStar Online

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 4
Komen

Previous : "Setiap Orang Melalui Fasa Ujian Berlainan" - Nonny Nadirah Mohon Maaf

Next       : Salah Ke Tegur?"- Hattan Menyampah Sikap Artis Suka Cakap Belakang

Komen Terbaru

Quote Boomibulat 13-4-2021 03:40 PM
Pandai2 je wartawan tulis dia penyanyi lagu 'aku dan sesuatu'..

Lain-lain Komen

Quote umbut 13-4-2021 11:01 AM
Ali terrarosa ke ni... waktu muda kemain hensemmmmmm sampai termimpi2 jadi boyfriend
Quote imanamsyar 13-4-2021 11:16 AM
umbut replied at 13-4-2021 11:01 AM
Ali terrarosa ke ni... waktu muda kemain hensemmmmmm sampai termimpi2 jadi boyfriend

hahahaa..sama la kita..hahaaa
Quote zulka 13-4-2021 02:46 PM
umbut replied at 13-4-2021 11:01 AM
Ali terrarosa ke ni... waktu muda kemain hensemmmmmm sampai termimpi2 jadi boyfriend



hensem kan
Quote Boomibulat 13-4-2021 03:40 PM
Pandai2 je wartawan tulis dia penyanyi lagu 'aku dan sesuatu'..

Lihat semua komen(4)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top