Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Terlepas Tangan Bapa, Budak 3 Tahun Lari Ke Tengah Jalan Maut Dilanggar Kereta

12-4-2021 10:59 AM Komen: 39
DUNGUN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun maut selepas dirempuh sebuah kereta dalam kejadian di Kampung Wa, di sini, malam tadi.

Dalam insiden kira-kira jam 8.30, mangsa, Mu'tahal Assalami, maut di lokasi kejadian selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan anggota badan.

Ketika kejadian, mangsa bersama ahli keluarganya berkunjung ke sebuah restoran untuk menikmati makan malam.

Menurut bapanya, Assalami Ahmad, 61 tahun, dia bersama isteri dan tujuh anaknya baru sahaja tiba di restoran tersebut dari kediaman mereka di Kampung Jerangau.

Kredit foto: Awani


Ketika sedang memeriksa suhu badan, pegangan tangannya terlucut, lalu anaknya terus berlari ke tengah jalan.

Sejurus selepas itu, sebuah kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu seorang wanita tidak sempat mengelak lalu melanggarnya.

"Saya sedang tulis nama, pegang anak sebelah, kemudian dia sentap tangan dan lari ke jalan, saya kejar tetapi tidak sempat.

"Kereta itu laju, kemudian melanggar anak, dia terpelanting. Saya angkat (tubuhnya) dan lihat anak sudah tiada," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dungun Supt Baharudin Abdullah ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Katanya, mayat mangsa dibawa ke unit forensik Hospital Dungun untuk bedah siasat.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan, APJ 1987. -CARI

Sumber: Awani

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 39
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ashilalat 21-4-2021 04:21 PM
"Kereta itu laju, kemudian melanggar anak, dia terpelanting."

Kenapa bapaknya nak salahkan kereta pulak? Dah sah2 itu jalan raya, kereta lalulalang. Salahkan diri sendiri lah yg x jaga anak elok2. Pegang la betol2. Dukung ke.

Nak jugak salahkan org lain.

Kereta tu kalo slow 40km/j pon, langgar budak tiba2 lari depan kereta, mmg mati jugak.

Lain-lain Komen

Quote diss69 12-4-2021 11:01 AM
Innalillahiwainnailaihirojiun.. Salam takziah buat keluarga..
Quote zamnie 12-4-2021 11:04 AM
Innalillahiwainnailaihirojiun
Quote Boomibulat 12-4-2021 11:09 AM
Innalillah..dh 61 umur bapak arwah..
Quote imthegirl 12-4-2021 11:11 AM
Sedih nya
Quote Nnasda53 12-4-2021 11:16 AM
Innalillahi wainna ilaihi rojiun.
Quote sueburn 12-4-2021 11:20 AM
Sedihnye.. baya anak ai je ni, mmg tgh tak bleh dok diam..
Quote copy_paste 12-4-2021 11:20 AM
takziah,
Innalillahi wainna ilaihi rojiun.

nak jaga kanak2 ni mmg susah sbb mmg diorg suka lari2,
Quote prettyuglybabe 12-4-2021 11:25 AM
takziah..
i cukup takut kalau orang bawa laju kat area perumahan or parking..
selalu dok bebel kat my brother supaya slow down..
kita bukan tau tetiba ada budak tetiba lari dari celah bedah..
tak pasal-pasal orang lain cuai, kita yang dapat susah..
Quote mrsbale 12-4-2021 11:28 AM
Innalillahiwainnailaihirojiun.. Takziah utk keluarga si kecil...
Quote AniseAzure 12-4-2021 11:32 AM
Perempuan yg melanggar tu sure trauma jgk.. Tsk.
Innalillahi wa inna ilaihi rojiun
Quote famri7 12-4-2021 11:49 AM
Nama islamoyyah sangt dekk.
Quote manehnya 12-4-2021 01:03 PM
Comel anak tu...

Ntah apa la yg dia nmpak sampai lari dr pegangan bapa dia...

Dh ajal mungkin
Quote ninnamina 12-4-2021 02:02 PM
Innalillahiwainnailaihirojiun....
Quote monreyes 12-4-2021 03:10 PM
Boomibulat replied at 12-4-2021 11:09 AM
Innalillah..dh 61 umur bapak arwah..

nak dukung pun dah x larat agaknya...
Quote Jitu 12-4-2021 03:15 PM
Innalillah...

Quote batmana 12-4-2021 03:18 PM
kancil ni bawa bape km/j?..  smpai terpelanting budak tu...aku klu lalu kg. ada restoren,kedai mkn, jln selow2 smpai nmpk ulat gonggok lintas atas jalan pn bole perasan..

ada kdai mkn siap buat bonggol 2 kt jln. skalipun cuma makcik tua sorg je niaga..
Quote orkid_amani 12-4-2021 05:20 PM
lg senang kn pakai apps mysejahtera tu dari terkial2 nak tulis nama..ni.telefon bagai..benda dah jadi..xboleh nak salahkan sapa. Moga dipermudahkan urusan semua pihak..baik family arwah & pemandu
Quote najib888 12-4-2021 07:00 PM
Innalillah..dah dekat nk posa.. bleh tahan umo bapanya..
Quote mclaren 12-4-2021 07:05 PM
Takziah buat keluarga adik ni. Memang anak2 umur baya tu agak aktif kadang tu.

Ini baru dikatakan takdir atau 'benda nak jadi'. Yg lempang muka budak sampai berdarah bubir 5u bukan benda nak jadi.

Lihat semua komen(39)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top