CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

"Baliklah Sajat, Bukan Berdepan Pertuduhan Berat Di Mahkamah" - Ketua Polis Negara

5-4-2021 10:15 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 10438| Komen: 92

Description: Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador meminta usahawan kosmetik kontroversi, Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman agar segera keluar dari tempat persembunyiannya dan se ...
Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador meminta usahawan kosmetik kontroversi, Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman agar segera keluar dari tempat persembunyiannya dan seterusnya berhadapan dengan kes yang dihadapinya di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, Selangor.


Menurutnya, ketika ini, polis masih belum mendapat sebarang perkembangan tentang kedudukan dan keberadaan usahawan kontroversi terbabit yang dipercayai sedang berada di luar negara.


Kredit foto: MalaysiaGazette/Malay Mail

Tambah beliau, pihaknya turut berasa hairan dengan tindakan Nur Sajat ketika ini iaitu dengan melarikan diri memandangkan dia tidak menghadapi sebarang pertuduhan atau hukuman yang berat di mahkamah.

Abdul Hamid turut menjelaskan bahawa polis sebelum ini berjaya mengesan keberadaan Nur Sajat dan cuba untuk menahannya, namun terdapat beberapa kekangan terutama kewujudan lorong tikus di sempadan negara telah menggagalkan usaha tersebut.


"Saya harap dia bertanggungjawab, itu private life dia, saya tahu, (tetapi) janganlah apabilah dia berada di luar negara ke, tempat persembunyian, dia masih lagi hendak mencuit perasaan orang ramai (dengan kenyataan dan tindakan yang dilakukannya), (saya minta dia) balik (dan) pergi ke mahkamah,

"Dia sudah memang di luar negara, masa dia lari dari mahkamah itu kita tidak dapat kesan, hanya kita tahu lebih kurang dia di mana. Kita ada teknik mengesan misalnya ada di Kedah, Perak, kita cuba hendak menahan dia di sempadan. Tetapi kena faham, sempadan kita bukan sahaja tembok, kalau mereka gunakan lorong tikus ini, sukar bagi kita," ujarnya.

Rabu lalu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat kemungkinan usahawan kosmetik kontroversi, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau dikenali sebagai Nur Sajat berada di luar negara.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan Muhammad Sajjad berada di luar negara, namun pemantauan sedang dilakukan.


Sumber: AWANI

Bagus

Marah

Terkejut
1

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Carcosa 5-4-2021 10:19 AM
Bangkok lah tu, mana lagi. Sah2 byk pondan sana. Bolehla blend in tanpa dikesan. Itu masalahnya, si pondan lorong ni, molot mcm telaga. Tak reti tutup. Dah berambus tu diam jelah. Lagi nak provoke2, nk jgk limelight. Dasar sgt. Mati terus pun bagus lah.
Quote atira 5-4-2021 10:20 AM
Apa kejadah  nye dok obses ke sajat ni.. mengalahkan obsesi ke paedophile
Quote supernaturalee 5-4-2021 10:21 AM
haiyoo smpi kpn pun bg statement
still x jumpa eh

what a joke

Quote HoneyManjer 5-4-2021 10:24 AM
ha ha ha

sajat je kut...takkan x jumpa
Quote Orennn 5-4-2021 10:26 AM
Klu aku jd sajat pun aku lari tak cukop tanahhhh lol dr kena duduk penjara nanti baik bebas di luar negara
Quote laksmanabentan 5-4-2021 10:29 AM
puyoooo hebat la ko bam jat....
giler padu tuh...
siap boleh lari bersembunyi kat sempadan bagai...
hebat woooo.....
Quote Orennn 5-4-2021 10:30 AM
kat sweden ramai jah pondan msia mintak perlindungan, beli ticket dtg sebagai pelarian skrg dah aman2 bina hidop kat sini, kat denmark pun ada katanya pondan msia, tak tahu nape dorg pilih buat mcm tu klu sajat tu fahamlah sbb diburu
Quote asyriqa 5-4-2021 10:34 AM
Dah agak dh mmg dah lama lari obesi..masa Jais bising mekak nk tangkap tu sebenarnya bg hint kt sajat suh lari cepat..tak rasa pun jais ni nk tngkap sgt sajat ni..ada brani ke nk tngkap
Quote Orennn 5-4-2021 10:35 AM
Klu dah lari2 mcm ni gi lah duduk sweden sajat oiiii. Lps tu ko dah takyah lari lagi hidop aman2, suruh jah parents dtg sweden melawatt
Quote namieamuro 5-4-2021 10:35 AM
patotla jLow pun payah benar nak tangkap tibe mase merayu bamjat balik je.
Quote Boomibulat 5-4-2021 10:36 AM
Pulanglah Jat oii..puasa dgn raya dh dekat ni..
Quote prettyuglybabe 5-4-2021 10:41 AM
dah miskin esok keluar la dia..
Quote Nunie 5-4-2021 10:43 AM
Fuhhh..berat ni..sampai polis pon xdpt jejak maknyah sekor ni..selagi kes ni x selesai, lg lambat la polis nk panggil pasangan lindungan kaabah yg p honeymoon tu kan?
Quote taji2906 5-4-2021 10:46 AM
boleh plak kpn rayu, ckp suh balik je.
level kayangan ke ni?
padahal damages yg sajat ni buat byk kot. nampak korang tu lembik mcm anu sajat
Quote CiliPadiSedap 5-4-2021 10:50 AM
what a joke.
Quote haryatie 5-4-2021 10:51 AM
mcm mana bleh lepas luar negara
Quote Orennn 5-4-2021 10:54 AM
Klu dah lari oversea selalunya mmg habis situ je lah. Tgk kes lari2 sebelum ni, sirul dgn sapa tu sampai skrg kat aostolia, alvin tan kat us, ali kat sweden, makcik hajjah mmg ada kat sweden masa kes dia naik so mmg dia tak balik, yg lagi satu nama apa ye yg dulu duk norway lps tu pindah us pun takkan balik dah dorg ni
Quote Radzor 5-4-2021 10:56 AM
lari tak hajakkkkk
Quote esprito193 5-4-2021 10:59 AM
taji2906 replied at 5-4-2021 10:46 AM
boleh plak kpn rayu, ckp suh balik je.
level kayangan ke ni?
padahal damages yg sajat ni buat byk  ...

damages yang mcm mana. boleh elaborate tak. dia merompak ko ker? pembunuh bersiri ? pedophile? edar dadah? atau macau scam?

Lihat semua komen(92)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 05:16 AM GMT+8 , Processed in 0.072543 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top