Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Kafe Pasang Lagu Gelang Si Paku Gelang 'Halau' Pelanggan Tak Reti Bahasa

22-3-2021 02:19 PM Komen: 10
Sebuah kafe di Indonesia yang sengaja memainkan lagu popular ‘Gelang Si Paku Gelang’ sebagai cara halus dan sopan untuk menyuruh pelanggannya pulang menjadi tular di media sosial baru-baru ini.


Kredit foto: TikTok @prasbaji

Menerusi video TikTok yang dikongsi @prasbaji, dia bersama rakan-rakannya makan di sebuah kafe yang tidak didedahkan lokasi, baru-baru ini.

Kafe tersebut sepatutnya ditutup pada pukul 8.45 malam namun pelanggan di situ termasuk perakam video masih tetap berbual dan enggan berganjak biarpun waktu sudah menunjukkan pukul 9.05 malam.

Tidak lama kemudian, lagu ‘Gelang Si Paku Gelang’ kedengaran diputarkan dengan kuat di kafe tersebut.



Lagu dengan lirik ‘Pulang, marilah pulang, marilah pulang bersama-sama’ itu dianggap digunakan sebagai cara halus pekerja kafe yang meminta pelanggannya supaya beredar dari premis berkenaan.



“Kalau di tempat saya, caranya ialah dengan memadamkan lampu dan menolak kerusi dan meja,” tulis seorang pengguna media sosial.

“Kasihan pekerja kafe dapat pelanggan seperti ini, saya juga pernah alami situasi sama,” komen seorang lagi.

Setakat ini, video tersebut sudah ditonton lebih 100,000 kali dengan lebih 7,000 tanda suka.


Sumber: Kosmo

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 10
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote kuchibambam 31-3-2021 12:40 AM
Hehehehe..kreatidf

Lain-lain Komen

Quote R0101 22-3-2021 02:37 PM
Hahahaha best
Quote rajamoney 22-3-2021 02:54 PM
pulang marilah pulang marilah pulang bersama sama
Quote salmon-suki 22-3-2021 05:25 PM
Kt msia ni,kalau ada jgk degil nak balik,pasang lagu ulik mayang ke,lagu lingsir wengi ke..baru dorg balik sbb masing2 takut hantu..hihihi~{:smile

Xpun pasang bacaan al-Qur'an...msti ada y lari sbb xnak dgr
Quote ezacbee 22-3-2021 05:53 PM
mop kat meja dorang
Quote rosasen 23-3-2021 07:25 AM
tetiba ternyanyi plak
Quote biskutraya 23-3-2021 08:26 AM
Biase orang tutup lampu je, angkat kerusi naik atas meja..
Quote shark_eow7 23-3-2021 08:42 AM
salmon-suki replied at 22-3-2021 05:25 PM
Kt msia ni,kalau ada jgk degil nak balik,pasang lagu ulik mayang ke,lagu lingsir wengi ke..baru dorg ...

panas kot.. tu pakat pakat lari tuu
Quote kiah78 24-3-2021 06:28 AM
Idea menarik nie. Cuma kalau pelanggan tak paham bahasa. Mop kan ajer meja dia. Ha ha
Quote Artemesiaa 25-3-2021 01:45 PM
Bagus jugak ideanya.  Kalau mamak dia buatnya kemas2 kerusi meja baru dia orang ada akal nak balik.
Quote kuchibambam 31-3-2021 12:40 AM
Hehehehe..kreatidf

Lihat semua komen(10)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top