Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Jangan Kaitkan Nama Saya Dengan Jemaah Tabligh Lagi" - Zul Yahya

7-3-2021 12:45 PM|Oleh: LilRose| Komen: 15

Zul Yahya menggesa semua pihak supaya tidak lagi mengaitkan namanya dengan jemaah tabligh bagi menjaga nama baik kumpulan itu.


Kredit foto: IG

Menerusi hantaran di Instagram, pelakon itu memaklumkan dia kini tidak lagi bersama kumpulan berkenaan.

Lantaran itu, dia turut menzahirkan rasa syukur atas segala ilmu dipelajari sepanjang bersama jemaah tabligh.

"Selamat tinggal segala urusan bersama mereka," tulisnya.


Kredit foto: IG

Pelakon itu sebelum ini mencetuskan kontroversi selepas menghentikan persekolahan anak-anak demi mengejar akhirat.


Kredit foto: IG

Malah, namanya semakin disebut-sebut selepas menyuarakan pendapatnya berhubung isu makanan sunnah dan vaksin. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
1
0
Komen: 15
Komen

Previous : "Rasanya, Baby Girl Ke Boy?" - Yatt Hamzah Hamil Kali Keenam Di Usia 40 Tahun

Next       : Kenapa Rita Rudaini Hantar Anak Ke Sekolah Swasta Kalau Nafkah Anak Tak Cukup?

Bagi Cincin, Tanya 'Will You Marry Me?' - Shiera Ijoy Dedah Kinah Tunang Gaya Barat
Sampai Indonesia Gosip Cinta Noor Nabila, Engku Emran Tular
Cantik Betul Rambut Kepuk-kepuk Da'i Syed, Apa Rahsianya?
Bintang TikTok Hilang Hak Jagaan Anak Kerana Bertatu, Berambut Hijau
"Rasanya, Baby Girl Ke Boy?" - Yatt Hamzah Hamil Kali Keenam Di Usia 40 Tahun
"Nak Gaji I, Kenapa Kena Fikir Masalah You?" Nabila Huda Bengang Dengan Produser Mana?
Dah Kenapa YouTuber AS Ulas Proton X70? Walhal Proton Tak Masuk Sana Pun
Lain Macam Nabil Ahmad Melawak, Dah Tak klise Siap Dakwah
Resdung Bukan Penyakit Biasa-biasa, Aiman Tolak Tepi Geli...
Padah Permain Hati Wanita, YouTuber Maut Dibunuh
Prestasi Safawi Rasid Meningkat Selepas Berlatih Di Portugal
Hidup Dengan Mayat Adik Sebab Takut Sunyi
Teresa Kok Padam Perkataan 'Melayu' Di Hantaran FB
Kenapa Rita Rudaini Hantar Anak Ke Sekolah Swasta Kalau Nafkah Anak Tak Cukup?
Safiey Ilias Tak Akan Keluar Islam Walau Seteruk Mana Ujian Dihadapi
Setiap Kali Nak Keluar Produk Mesti The Melvins Gaduh, Terasa Hati
Sanggup Bayar RM3,000 Nak Masuk Malaysia
Cosplayer Cantik Ini Sebenarnya Lelaki Berusia 30 Tahun!
Anak Ketiga Datin Shahida Jatuh Katil & Hilang Ingatan?
Kembar Mira Filzah jadi tumpuan netizen di TikTok
Noki K-Clique Cuba Kawal Baran, Segera Ambil Wuduk Dan Solat
"Belum Kahwin Dah Main Dukung-Dukung, Pegang-Pegang," -Janna Nick Kena Hentam
Khai Bahar Tiada Jiwa, Malu Tengok Diri Sendiri Berlakon
Berlakon Jadi Inspektor, Sheera Iskandar Bakal Kahwin Dengan Polis
Tampal Muka Di Badan Orang Lain, Awie Nak Saman Syarikat MLM
Tidur Lambat Tapi Bangun Awal Ajak Solat Subu, Sufian Suhaimi ‘Terciduk’ Baca Mesej Haqiem Rusli

Komen Terbaru

Quote rajamoney 8-3-2021 03:46 PM
suriamir replied at 8-3-2021 10:50 AM
Tu lah... kesian Zul Yahya tpi harap skrg dia senyap je lah bgi keadaan cool x payah keluarkan seb ...

si kaber ni pun satu

dah la nobody

keep ur opinion to urself je le

u got to be popular

to have ur unpopular opinion

popular!

Lain-lain Komen

Quote Tweety_Senrose 7-3-2021 01:01 PM
Sohai 2.0 in the making
Quote rajamoney 7-3-2021 01:02 PM
apa dosa zul yahya?

bknnya dia jadi gay pondan pedo medo memedo dah tu mempermainkn agama pun

vaksin yang terbaik adalah mematuhi SOP

apa korang tk dpt sms drpd MKN ke?
Quote Moyangkucing 7-3-2021 01:04 PM
Ni apsal pulak ni... Macam berpatah arang sudah.. Why? Why?...
Quote KIM.K 7-3-2021 01:49 PM
Jangan camtu..cuma segala lifestyle tabligh tu simpan senyap2. Segala kesaktian n devotion tak payah tayang

Aku kalau kuat semayang tutop aurat macam zaman belajar..lagi banyak makan tumbal
Quote dino 7-3-2021 02:20 PM
rajamoney replied at 7-3-2021 01:02 PM
apa dosa zul yahya?

bknnya dia jadi gay pondan pedo medo memedo dah tu mempermainkn agama pun

vaksin bkn kena paksa pun
tp die gigih buat teori bodoh.. nak tinggal dunia dok je dlm utan

tu restoren die elok je ade karaoke haha
spesis berhijrah trus bajet suci
Quote rajamoney 7-3-2021 02:36 PM
dino replied at 7-3-2021 02:20 PM
vaksin bkn kena paksa pun
tp die gigih buat teori bodoh.. nak tinggal dunia dok je dlm utan

ini kes terpengaruh ngn eskatologi la ni dino

tngk forum perdana hal ehwal Islam tv1 tk nk

itu hari 9 panel handalan dtg bagi clear concise info mengenai vaksin

susah kalau idop ni nk dengau citer dia je

pndpt org yg lebih tau tk nk dengau

lps tu cop2 menipu

cam aku ni la dino

masuk forum ni je mcm2 fitnah dilontarkn

bila aku balas balik

sekor2 tuduh lak aku pesenel etek

kalau da kuar pekataan pesenel etek tu phm2 la

alamat arwah la nick rajamoney aku ni dino
Quote Nenasketum 7-3-2021 02:39 PM
Ok, anak2 dia ni boleh lah kawenkan dengan anak2 Sohai. Umur 14 tahun dah boleh kawenkan ek bagi membina suatu cult!
Quote Orix 7-3-2021 06:39 PM
rajamoney: ini kes terpengaruh ngn eskatologi la ni dinotngk forum perdana hal ehwal Islam tv1 tk nkitu hari 9 panel handalan dtg bagi clear concise info mengena ...


Pendapat org lebih tahu ? Lobai kt forum perdana tu ada sama2 bantu develop vaksin covid utk kesejahteraan ummah ka ? Lobai2 tu semua ada buat kajian gi mana nak kekang virus covid ka ? Lobai2 tu semua ada bg sumbangan pd kajian covid ka ? Tak ada ? Pffftttttttt. Baik dgar cakap kafirun jah
Quote anggeriklatifah 8-3-2021 08:03 AM
Geng sohaii nii
Quote MatDeghem 8-3-2021 08:15 AM
Orix replied at 7-3-2021 06:39 PM
Pendapat org lebih tahu ? Lobai kt forum perdana tu ada sama2 bantu develop vaksin covid utk kes ...

Lobai2 bangga dgn hafalan 30 juzuk alquran....kafiran mampu???
Quote Orix 8-3-2021 09:32 AM
MatDeghem replied at 8-3-2021 08:15 AM
Lobai2 bangga dgn hafalan 30 juzuk alquran....kafiran mampu???

kafirun tak mampooooo.... sebab tu kafirun gigih buat kajian psal covid, buat SOP demi kesejahteraan ummah... lobai2 paling2 pun buat solat hajat jah...itu pun solat hajat follow SOP yg dikaji kafirun.. mampoooo ?
Quote makadek 8-3-2021 09:50 AM
KIM.K replied at 7-3-2021 01:49 PM
Jangan camtu..cuma segala lifestyle tabligh tu simpan senyap2. Segala kesaktian n devotion tak payah ...

Tumbal appo kaka
Quote tripleid 8-3-2021 10:32 AM
dia dah kluar pas daa...

Zul Yahya sedar selama ini diperbodohkan pemimpin Pas

March 6, 2021 7:35 pm

Bekas pelakon Zul Yahya hari ini meluahkan rasa marah dan kecewa terhadap kepimpinan Pas yang disifatkannya sebagai pemimpin yang gila kuasa.

Dalam satu video secara langsung dua hari lepas beliau mengakui tidak lagi berminat menjadi ahli Pas memandangkan parti itu sudah hilang matlamatnya yang sebenar.

“Aku dulu undi Pas lah…siap ada kad ahli Pas …hari ni tidak. Bendera Pas ada lagi.

“Daripada bujang lagi aku sokong Pas tapi bila Pas dah berpecah belah aku dah nampak dah…habis.

“Inilah kehidupan kita hari ini diperbodoh-bodohkan dengan hasutan daripada pemimpin-pemimpin yang gila kuasa,” luah beliau.

Menurut Zul, beliau bersama-sama pemuda Pas membuat kempen meraikan masjid serta mengajak pemuda-pemuda untuk mengimarahkan masjid.

Katanya ketika itu, pemuda Pas melakukan kerja-kerja seperti itu langsung tidak mendapat upah tetapi mengorbankan pula duit untuk Pas.

“Pemuda Pas buat kerja bukan dapat upah tapi korban duit dengan Pas.

“Pelik lah dapat kuasa hilang tujuan yang sebenar. Minta maaflah agak emosi.

“Mereka bagi kita seringgit mereka sapu seribu …nampak macam baik,” ujarnya.

Beliau berkata demikian untuk menyedarkan orang ramai dalam masa yang sama sampaikan luahan beliau ini kepada orang politik agar mereka sedar akan kebangkitan rakyat kelak.

“Sampaikan kepada orang politik supaya sedar balik kebangkitan rakyat ni lain mcm…,” tegas beliau.-MALAYSIADATELINE
Quote suriamir 8-3-2021 10:50 AM
rajamoney replied at 7-3-2021 01:02 PM
apa dosa zul yahya?

bknnya dia jadi gay pondan pedo medo memedo dah tu mempermainkn agama pun

Tu lah... kesian Zul Yahya tpi harap skrg dia senyap je lah bgi keadaan cool x payah keluarkan sebrg statement lagi.... Semoga beliau sentiasa di jalan yg benar dan diredhai Allah.... Aaminn ya Allah ya Mujib

Quote rajamoney 8-3-2021 03:46 PM
suriamir replied at 8-3-2021 10:50 AM
Tu lah... kesian Zul Yahya tpi harap skrg dia senyap je lah bgi keadaan cool x payah keluarkan seb ...

si kaber ni pun satu

dah la nobody

keep ur opinion to urself je le

u got to be popular

to have ur unpopular opinion

popular!

Lihat semua komen(15)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top