Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Budak Form 4 Dah Bertunang, Ramai Cemburu Ke Tu?

5-3-2021 02:32 PM Komen: 63
Kecoh juga laman sosial apabila gadis berusia 17 tahun mendedahkan sudah bertunang ketika masih di bangku sekolah.

Menerusi dua video yang dimuat naik Shaeetah, di TikTok, dia menceritakan pengalamannya bertunang ketika berusia 16 tahun. 


Kredit foto: TikTok

Katanya, walaupun masih di bangku sekolah, ia tidak menjadi penghalang baginya untuk bertunang. 

Jelasnya, dia mula berkenalan dengan bakal suami ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan. Namun, tidak seperti pasangan kekasih lain, mereka tidak dapat bertemu berikutan PKP.

Atas persuratan takdir, bakal suaminya bertindak untuk berjumpa kedua-dua ibu bapanya sebelum mengambil keputusan untuk bertunang walaupun tempoh perkenalan mereka tidak sampai setahun.





Kredit foto: TikTok

Pada masa sama, dia turut meminta netizen mendoakan supaya jodohnya berpanjangan dan segala urusan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini dipermudahkan.


Sumber: Ohbulan

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
1
Komen: 63
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote piao 8-3-2021 12:22 AM
Jorja replied at 7-3-2021 10:46 AM
Ok la tu. Tunang aja dulu bukannya dia terus nikah pun

dlu2 pun mak ayah kwin umur 17/18 juga... xda yg nk heran sgt

Lain-lain Komen

Quote Redmyvi 4-3-2021 01:42 PM
Definisi kawen muda dulu tak sama dgn definisi kawen muda skrg.. jgn pikir seronok jaa tanggungjawab tu penting..
Quote nowhite 4-3-2021 02:25 PM
Dah jadi macam zaman nenek kita dulu pulak..umur belas2 dah kawen..
Quote dua_chzy 4-3-2021 02:38 PM
Ex kelig akak 'ikat' bininya masa umo 18 tahun. Jumpa bini masa bini tu 17 tahun ketika mengawas SPM di sekolah lain. Beda umur 10 tahun. Meka bertunang sampai bini abes U (study ditanggung sepenuhnya oleh ex kelig ai) and bini posting jadik cikgu. Terus kahwin. I think jika camni helok gak walau ada unsur2 pedobear grooming.
Quote rajamoney 4-3-2021 03:08 PM
biorla diorang nk kawin

bkn korang yg nk tanggung bdk2 tu mkn pun
Quote mijot 5-3-2021 01:04 PM
dah jad mcm zaman dulu, kawen awal...
zaman skrg cabaran dia lain maciam..
semoga berjaya menempuh dugaan alam perkahwinan...
Quote CARI-MAL 5-3-2021 02:32 PM
Kecoh juga laman sosial apabila gadis berusia 17 tahun mendedahkan sudah bertunang ketika masih di bangku sekolah.


Menerusi dua video yang dimuat naik Shaeetah, di TikTok, dia menceritakan pengalamannya bertunang ketika berusia 16 tahun.




Kredit foto: TikTok




Katanya, walaupun masih di bangku sekolah, ia tidak menjadi penghalang baginya untuk bertunang.


Jelasnya, dia mula berkenalan dengan bakal suami ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan. Namun, tidak seperti pasangan kekasih lain, mereka tidak dapat bertemu berikutan PKP.


Atas persuratan takdir, bakal suaminya bertindak untuk berjumpa kedua-dua ibu bapanya sebelum mengambil keputusan untuk bertunang walaupun tempoh perkenalan mereka tidak sampai setahun.




[tiktok]6935266123743055105[/tiktok]





[carivideo]202103up_1614925219173[/carivideo]



Kredit foto: TikTok




Pada masa sama, dia turut meminta netizen mendoakan supaya jodohnya berpanjangan dan segala urusan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini dipermudahkan.




Sumber: Ohbulan
Quote nowhite 5-3-2021 02:44 PM
Tahniah la dik
Quote salmon-suki 5-3-2021 02:45 PM
Elok laa dia kawin pn..sbb muka dia xde menampakkan usia 16thn..{:smile{:smile{:smile
Ramai plak budak2 belasan tahun kawin kan..makpak setuju jah sbb malas tanggung anak kot..bg je kawin,biar laki plak y tanggung,ye dak?zaman kobid ni,segala benda y boleh "dijual", akan "dijual" laa..asalkn beban dpt dikurangkn{:smile
Quote airmineral 5-3-2021 02:49 PM
org yg mmg target nak kawen bawah 20thun je kot yg cemburu
org yg ada target hidup lain mesti xrasa pape{:run
Quote CikYaYaYa 5-3-2021 02:50 PM
Tahniah laa dik tapi tunang2 jugak belajar jgn lupaa yer
Quote Redmyvi 5-3-2021 02:54 PM
nnti kalau sambung study ker apa susah la bile dh berkahwin nie..
Quote Reira77 5-3-2021 03:14 PM
Kosser nak jealous
Quote rajamoney 5-3-2021 03:21 PM
tak lawa

dah
Quote tootii 5-3-2021 03:23 PM
kat malaysia pun kan .. apa je yg tak boleh? lagi2 bab kawen2 ni
Quote Jitu 5-3-2021 03:26 PM
tahniahlah semoga berkekalan
Quote sarahmirza 5-3-2021 03:29 PM
Umur 16 tahun badan dah macam mak anak satu dua.... Camner ni dik?
Molek la tunang awal, kahwin awal tapi harap2 jaga badan tu juga..
Quote haryatie 5-3-2021 03:33 PM
x macm 16 tahun pun
ada ke org kesah
jgn sendiri yg jeles tengok org umo 18 tahun bebas kemana nak pegi
sendiri pulak da kendong ank ke hulu hilir
meroyan pulak  x puas enjoy
Quote J4I 5-3-2021 04:12 PM
Berapa umur bakal suami dia ni?
Quote Kurex 5-3-2021 04:20 PM
Tak jeles pun

Lihat semua komen(63)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top