Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

'Datuk Seri' ugut porak peranda polis - Datuk Ayob Khan

2-3-2021 02:47 PM Komen: 12




Johor Bahru: Seorang lelaki mengaku Datuk Seri ditahan selepas mengugut dua mangsa termasuk seorang anggota polis berpangkat Inspektor, Khamis lalu.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, Datuk Seri berusia 56 tahun itu ditahan bersama rakannya yang berusia 41 tahun, kira-kira jam 8.30 malam, selepas mangsa membuat laporan polis.

"Kes ini bermula Isnin lalu apabila mangsa yang berusia 50-an didatangi dua suspek termasuk Datuk Seri berkenaan.

"Datuk Seri itu kemudian melakukan pemerasan dengan mengugut mangsa membayar sejumlah hutangnya dengan kekerasan sebelum mangsa membuat laporan polis.

"Susulan itu, polis menangkap kedua-dua suspek itu termasuk Datuk Seri berkenaan di sekitar Masai kira-kira jam 8.30 malam, Khamis lalu.

"Ketika ditahan, Datuk Seri itu sekali lagi bertindak menggugut polis bertugas yang berpangkat Inspektor dengan kata-kata 'kalau tuan tangkap saya, saya akan porak perandakan semua balai polis dan hidup tuan'," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di Pusat Media Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Ayob Khan berkata, siasatan mendapati suspek berkenaan menggunakan gelaran Datuk Seri yang tidak diiktiraf kerajaan.

"Semakan rekod Datuk Seri berkenaan juga mendapati dia mempunyai pelbagai rekod jenayah lampau berunsur jenayah kekerasan termasuk dua kali dikenakan tindakan di bawah Ordinan Darurat dengan ditahan di Simpang Renggam dan Pulau Jerejak, sekitar tahun 80-an serta 90-an.

"Datuk Seri berkenaan juga banyak menderma wang kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi melindungi kegiatannya selain mengaburi pihak berkuasa," katanya.

Ayob Khan berkata, kedua-dua suspek termasuk Datuk Seri itu disiasat mengikut Seksyen 385 Kanun Keseksaan kerana pemerasan dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah.


Sumber : Harian Metro

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote LadyCarefree 2-3-2021 06:50 PM
zeed: Ni tak lucut lak datuk seri dia tu.. Dah sah2 ada jenayah



How to lucut ma. Tu title tipu guna sesaja.

Lain-lain Komen

Quote rajamoney 2-3-2021 02:52 PM
nk porak peranda pdrm konon

angan2 mat jenin
Quote noor2 2-3-2021 03:01 PM
Itu sebab aku x setuju sultan raja ni mudah bg rakyat title datuk, datuk seri ke sebab depa guna title tu untuk buat jenayah dan angkuh rasa berkuasa.

Sultan ni bila anugerah rakyat title depa dapat duit kan...

Huh
Quote tagas 2-3-2021 03:05 PM
konco konco 9 dragon
Quote Manjahati 2-3-2021 03:42 PM
Dato seri yg x diiktiraf kerajaan.. tu kira dato beli lah ye? Patutlah Sbb tu ngo menyalak klu polis buat kekerasan kat penjenayah sbb dorang ni bnyk buat sumbangan ngan derma rupanya kat ngo ngok
Quote epuepy 2-3-2021 04:03 PM
Dia ni bgus sbgai kp Johor. Go ayob. Go ayob.
Quote me12345 2-3-2021 04:19 PM
Go ayob....
Quote zeed 2-3-2021 04:21 PM
Ni tak lucut lak datuk seri dia tu.. Dah sah2 ada jenayah
Quote namieamuro 2-3-2021 04:22 PM
"Datuk Seri berkenaan juga banyak menderma wang kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi melindungi kegiatannya selain mengaburi pihak berkuasa," katanya.


takde kawalan ek kt semue NGOk yg ade. tumbuh mcm cendawan. merate ade NGO. mohon polis siasat gk la NGOk2 ni semue. NGOk skrg besar kepala. lg kuat dr kerajaan lembik. kene hambat dgn NGO, terus kerajaan uturn tunduk akur dgn NGO. sampah!
Quote Cenderakirana9 2-3-2021 05:18 PM
Terbaik Dato' ayob
Quote LadyCarefree 2-3-2021 06:48 PM
noor2: Itu sebab aku x setuju sultan raja ni mudah bg rakyat title datuk, datuk seri ke sebab depa guna title tu untuk buat jenayah dan angkuh rasa berkuasa. ...


Ya setujoooooo
Quote LadyCarefree 2-3-2021 06:49 PM
namieamuro: "Datuk Seri berkenaan juga banyak menderma wang kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi melindungi kegiatannya selain mengaburi pihak berkuasa, ...


Pernah tgk cemaner ketua ketua balai bagai sambut ebit. Hehe
Quote LadyCarefree 2-3-2021 06:50 PM
zeed: Ni tak lucut lak datuk seri dia tu.. Dah sah2 ada jenayah



How to lucut ma. Tu title tipu guna sesaja.

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top