Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Beza Umur 26 Tahun, Rosnah Mat Aris 'Sorok' Suami Dalam Almari

22-2-2021 12:28 PM| Komen: 36

Keputusannya mendirikan rumah tangga dengan lelaki muda lebih sedekad lalu bukan sahaja menjadi bahan jenaka, malah ada bermulut lancang meramalkan rumah tangga yang dibina pelakon Rosnah Mat Aris, 66, dan suaminya, Tajul Efendie Isa, 40, tidak mampu bertahan lama.

Alasannya, tiada keikhlasan dalam perkahwinan, malah si jejaka dituduh menikahi pelakon veteran yang cukup terkenal dengan watak antagonis itu disebabkan mahu menumpang nama dan harta.

Namun, jodoh, ajal dan rezeki terletak di tangan Tuhan. Siapa sangka, mahligai yang dibina Rosnah dan Tajul atau lebih dikenali sebagai Blue sudah memasuki tahun ke-13.

Nyata, Allah adalah sebaik-baik perancang dan sebagai hamba, Rosnah yang lebih selesa disapa Kak Ros meluahkan syukur kebahagiaan terus mengulit mahligai rumah tangga yang dibina hingga hari ini.''

Foto: IG

 "Kehidupan kami sangat bahagia. Boleh dikatakan sepanjang 13 tahun berkahwin, tiada langsung ujian besar yang dihadapi. Walaupun perbezaan usia lebih 26 tahun, tetapi suami sangat matang. Saya masih ingat kata-kata yang membuatkan saya tersentak.

"Baginya, dia memilih saya bukan soal usia mahupun paras rupa, tetapi lebih kepada hati. Jika memandang rupa, ia tidak akan kekal lama. Begitu mendalam kata-katanya. Apapun, segala-galanya sudah disusun Allah dan saya hanya mampu mengungkapkan rasa syukur atas kurniaan ini, " katanya kepada BH Online.

Dalam melayari kehidupan suami isteri, pelakon yang dikenali watak Mak Limah dalam drama bersiri, Rumah Kedai itu percaya toleransi, tidak malu dengan pasangan dan saling menyayangi antara satu sama lain adalah perkara paling penting untuk mengekalkan keharmonian perhubungan.



Foto: Berita Harian
"Setakat ini, perkahwinan kami tidak pernah dilanda badai. Suami tidak pernah menyakitkan hati saya. Jika ada perkara tidak disenangi, kami lebih selesa berbincang.

"Biasanya, suami bukan sahaja menegur, malah memberi penjelasan mengapa tindakannya menegur saya supaya tidak mengulangi perbuatan sama.

"Setiap kali berjalan, kami juga seperti pasangan lain sentiasa berpegangan tangan. Suami tak pernah merahsiakan siapa saya jika ada yang bertanya. Malah, dia bangga mengatakan saya adalah isterinya. Dia bukan sahaja bijak bercakap, tetapi arif dalam soal agama. Saya bertuah dikurniakan suami sepertinya," katanya.

Sejak disatukan hingga sekarang, agak jarang melihat Tajul menemani isterinya dalam mana-mana majlis hiburan. Saat diajukan persoalan itu, Rosnah mendedahkan, keputusan itu adalah kehendak suaminya.

"Dia tidak kisah untuk menemani saya walau ke mana sahaja pergi kecuali majlis hiburan. Suami tidak selesa menjadi tumpuan dan bukan seorang yang sukakan dunia glamor, selain mahu mengelakkan fitnah. Walaupun berkahwin dengan pelakon, itu tidak bermakna suami perlu sentiasa menemani saya ke acara hiburan.

"Cukuplah sekadar suami menghantar dan menjemput saya pulang. Tak dinafikan, ada juga yang bertanya mengapa saya jarang membawa suami ke majlis hiburan dan menyangkakan saya sengaja mahu menyorokkan suami.

"Malas mahu bersoal jawab, dalam nada bergurau saya menyatakan, suami saya bukanlah barang pameran dan disebabkan itu, saya 'simpan' dalam almari," cerita Rosnah sambil tertawa.

Mengenai kelibatnya yang sudah jarang kelihatan, penyandang trofi Artis Komedi Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular BH sebanyak empat kali itu berkata, dia tidak pernah hilang daripada radar dunia seni dan masih bergiat aktif dalam dunia lakonan yang diceburinya sejak tiga dekad lalu.

"Saya sempat menghabiskan penggambaran drama bersiri, Bujang Haji untuk siaran TV Al-Hijrah sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0 yang dilaksanakan Januari lalu.

"Alhamdulillah, saya masih mendapat tawaran lakonan, tetapi tidaklah semeriah dahulu. Saya faham dalam situasi sekarang, ramai yang terkesan.

"Mujur saya ada suami dan anak-anak yang boleh menampung kehidupan. Selagi diperlukan, saya tetap akan berlakon. Saya juga bersyukur diberi kesihatan baik dalam usia emas ini. Cuma, ada ketika saya cepat penat. Maklum sahajalah, tenaga semakin berkurangan," kata pelakon filem Mami Jarum dan Mami Jarum Junior itu.

Rosnah dan Tajul mendirikan rumah tangga pada 13 November 2008 di Masjid Al Khairiah Taman Sri Gombak. Awalnya, Rosnah menafikan sudah mendirikan rumah tangga, namun akhirnya mengaku terpaksa merahsiakan perkara itu atas alasan peribadi.

Pasangan itu juga gemar melakukan aktiviti bersama. Antaranya, memancing yang disifatkannya sebagai salah satu cara merapatkan hubungan sebagai suami isteri. -CARI

Sumber: Berita Harian

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 36
Komen

Previous : Isteri Shuk Minta Netizen Faham Nasib Isteri Sepertinya

Next       : Ben Ladin Tak Kisah Dilabel Sendu, Asalkan Duit Sentiasa Masuk

Komen Terbaru

Quote enot_sibudak 23-2-2021 10:21 PM
Kt pic tu ank dia la..

Lain-lain Komen

Quote helicornia 22-2-2021 01:10 PM
lain mcm bulat muka kak rose
nak kata badan dia besar sgt tak jugak
cucuk ke atau ada makan/guna ubat yg ada morfin
Quote emera 22-2-2021 01:19 PM
Cucuk belon ke kat pipi tu?
Quote Redmyvi 22-2-2021 01:21 PM
mcm lama tak tgk cerita dia berlakon.. igtkan dh bersara
Quote umbut 22-2-2021 01:23 PM
Dulu kemain sorokkkkk.. skrg nak expose pulak
Quote umbut 22-2-2021 01:24 PM
helicornia replied at 22-2-2021 01:10 PM
lain mcm bulat muka kak rose
nak kata badan dia besar sgt tak jugak
cucuk ke atau ada makan/guna u ...

Cucuk lah... umur nak dekat 70
Quote Tinot7 22-2-2021 01:27 PM
Tak nampak umo 66.. ke sume ni mekap?
Quote epuepy 22-2-2021 01:31 PM
Wow. 66 thn dh umur acik Ross? Apa petua ikat suami? Masih gigih kah stamina  melayan laki Mlm2?
Quote kakakpositifker 22-2-2021 01:31 PM
tapi dia ni mcm baik hati je kan. tak kisah orang cakpa apa
Quote sleepandream 22-2-2021 01:40 PM
simpan dalam lemari yach...
jap lagi heols out of closet baru tkejut chuols
Quote shida81 22-2-2021 02:05 PM
Hmmmm... Bkn nk negative ke apa tp smooth Sgt cite ni...
Quote little_sis 22-2-2021 02:10 PM
bertuahnya dia.. positif je la.. moga bahagia hingga hujung nyawa...
Quote Nenasketum 22-2-2021 02:14 PM
Untung dia laki tak lari, kawan dia Wan Maimunah lebih kurang sama umur, tengah carik jodoh. Sunyi woo dah usia macam tu duduk sengsorang.
Quote tootii 22-2-2021 02:42 PM
moga kekal jodoh mereka sampai Syurga ..
tua2 ni buat kawan sembang, kawan makan, kawan tido
Quote laksmanabentan 22-2-2021 02:49 PM
wowww gebu nya kak rose....
Quote bintangct 22-2-2021 02:51 PM
tu gmbr latest ke?
Quote LadyCarefree 22-2-2021 03:29 PM
Sihat betul Aida Jebat lepas kahwin.
Quote rainbowrainz 22-2-2021 03:42 PM
Iols suka dia berlakon
Quote MoCuishle 22-2-2021 04:00 PM
Suami sheols helok yahhh. Dan mmg baik and rajin pun. So selayaknya Kak Ros sorok suami sheols
Quote makita 22-2-2021 05:11 PM
Igt lagi acik ni berlakon dgn wan maimunah
Dlm citer tu wan maimunah janda ..acik rosnah lak mcm MUA sekali dgn mak bidan kot.
Wan maimunah ni lak tiba2 nak kwen..dpt pulak laki muda
Jadi acik rosnah ni sibuk lah nk mandi2 naik kan seri wam maimunah ni. Dialog acik rosnah ni ' ni nak kene mandikan ni..bagi buang suji-suji yang dah lama bersarang tu'
Dlm citer ni acik rosnah mcm kwn yg caring  kt wan maimunah yg blur blur x reti jaga kecantikan bila ada teruna nk masuk meminang.
Benda2 gini lah meols simpan dlm  memori...pdhal bukan masuk exam pon

Lihat semua komen(36)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top