Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus Lihat artikel

Gadis Lumpuh Tak Sangka Naik Pelamin Lepas Berkenalan Menerusi PUBG

19-2-2021 01:09 PM Komen: 12
Cinta sejati tidak mengenal rupa paras atau keadaan fizikal seseorang.

Demikian gambaran tepat kisah pasangan pengantin muda ini yang mencuri tumpuan ramai, selepas video mereka diijabkabulkan menjadi tular di media sosial.




Ketika berkongsi cerita dengan mStar, Nur Najihah Nazri berkata dia sendiri tidak menyangka Muhd Irfan Zikri Mohd Ghazali, 22, begitu tekad mahu memperisterikannya walaupun dirinya tidak sempurna seperti wanita lain.

"Saya dan ayah kemalangan ketika dalam perjalanan ke sekolah pada Februari 2018. Motosikal yang kami naiki dilanggar sebuah kereta. Ayah terseliuh paha, manakala saya patah leher dan mengalami kecederaan saraf tunjang.

"Saya masih tidak mampu berdiri atau berjalan. Setiap sebulan sekali saya perlu menjalani rawatan fisioterapi. Doktor tidak memberi jaminan bila saya akan sembuh 100 peratus sebab kecederaan saraf tunjang berbeza untuk setiap orang.

"Namun, saya tetap bersemangat dan positif untuk sembuh seperti sediakala tambahan pula suami sering memberikan kata-kata semangat. Begitu juga dengan netizen selepas video itu viral," kata gadis berusia 20 tahun ini.



Menyingkap serba sedikit kisah perkenalan mereka, gadis yang senang disapa sebagai Najihah ini berkata, dia dan suami berkenalan menerusi platform permainan dalam talian iaitu PlayerUnknowns Battleground atau PUBG, pada September tahun lalu.

Tidak berapa lama selepas berkenalan, menurut Najihah, lelaki berkenaan meluahkan hasrat untuk bertemu dengannya.

"Masa suami beritahu nak jumpa, saya menolak sebab takut dia tak boleh terima keadaan saya. Tapi dia berkeras nak jumpa dan datang rumah. Dia siap hubungi ibu saya, dan ibu beritahu, datanglah rumah dahulu lihat Najihah kalau ikhlas nak berkawan.

"Selepas datang ke rumah kira-kira dua minggu selepas kenal, rupa-rupanya suami semakin mahu berkenalan lebih rapat dengan saya. Awal November, dia luahkan hasrat mahu halalkan saya di hadapan ibu.

"Saya mulanya ragu-ragu sebab pertamanya, kami masih muda dan kedua, takut dia main-main. Kemudian ibu minta dia bawa keluarga, sebab takut keputusan itu hanya keputusan sendiri.

"Kemudian dia bawa keluarganya... Alhamdulillah, keluarganya menerima saya seadanya dan terus tetapkan tarikh nikah. Akhirnya kami selamat diijabkabulkan pada 12 Februari lalu," katanya yang berasal dari Dungun, Terengganu.


Kredit foto: IG @jixhah_

Tambah Najihah yang merupakan anak ketiga daripada empat adik beradik ini, keikhlasan dan kesungguhan lelaki itu membuatkan hatinya terbuka dan yakin untuk menerimanya sebagai suami.

"Selepas kemalangan, saya agak tertekan... sebab diri tak seperti dulu. Saya tak mahu jumpa orang, orang beri kata-kata semangat pun seperti 'tak masuk' dalam kepala.

"Namun semuanya berubah selepas kenal dengan suami. Dia ikhlas, bersungguh-sungguh dan tak putus-putus memberi kata-kata sokongan kepada saya. Kehadirannya ibarat sinar yang menerangi kehidupan saya semula.

"Saya jujurnya tak sangka video tu viral. Mesej yang cuba saya sampaikan, kekurangan diri bukanlah penghalang untuk bahagia.

"Pada mereka yang juga mengalami keadaan seperti saya, jangan down terlalu lama... bangkit cepat supaya boleh sembuh cepat," ujarnya lagi.


Sumber: mStar

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Anonymous Malaysia Dah Dicekup
Wartawan, Kru Diacu Pistol Ketika Buat Liputan
Gabe Jadi Gabbi, Ahli Gusti WWE Bangga Umum Sebab Jadi 'Wanita'
"Berpadalah Kritik Guru Bidang Terjun TV, Mereka Bukan Pengacara" -PU Rahmat
Hatinya Bersih, Tak Pernah Ada Orang Cintakan Dini Kecuali Janna
Penduduk Kampung Sembunyi Dalam Hutan Takut Disuntik Vaksin Covid-19
"Saya Tak Main-main" - The Rock Sedia Bertanding Jawatan Presiden AS
Bunyi Ketukan Misteri Pindah Ke Sumatera Pula!
'Shiera Ijoy Tak Geli Ke Makan Dalam Bilik Air Depan Jamban?'
Dipenjara Umur 15 Tahun, Bebas Di Usia 83 Tahun- Lelaki Terkejut 'Beruk' Tengok Bangunan Tinggi
Dah 10 Tahun Menyanyi, Kaka Azraff Teringin Sangat Cuba Market Indonesia
Netizen Gesa Shuk Sahar Cepat Buang Nama Hot Fm Di Instagram
Syanie Kahwin Lagi, Tahniah!
Pengasas Sugarbook Direman Tujuh Hari
"Saya Takkan Benarkan Diri Dibuli Muhyiddin" - Puad
'Unfriend' Australia, Facebook Sombong & Tak Berhati Perut?
'Lebih 60 Tahun Merdeka Tapi Pemimpin Pun Tak Minat Guna Bahasa Melayu'
Ya Allah Macam Mimpi, Ustaz Ebit Lew Teruja Dapat Bertemu Sheikh Habib Ali, Diberi Suntikan Semangat
Pengusaha Asam Boi Buat Laporan Polis, Nafi Penjual Air Kelapa Rohingya Pekerja Mereka
Wanita Tekad Tak Beli Baju Baru Lepas Sahut Cabaran Pakaian Sama 100 Hari
Buat Satu Pesanan FoodPanda, Sekali 42 Rider Sampai Rumah
Gilap Sendiri, Bertuah Staf Istana Dapat Hadiah Cincin Khas Dari Sultan Johor!
"Kehadiran Dua Timbalan Menteri Kesihatan Tak Beri Makna" - Syed Saddiq
Disangka Warung Rupanya Rumah Orang, Guru Tebal Muka Ajak Keluarga Serbu Makan

Komen Terbaru

Quote supernaturalee 21-2-2021 12:06 AM
Sok dh pregnant,  beranak lg mencabar

22 nmpk matang btl laki tu

Jgn pubg sgt lh lps ni

Lain-lain Komen

Quote Scheherazade 19-2-2021 01:15 PM
Alhamdulillah, moga berkekalan hingga ke jannah. Moga najihah juga kuat semangat agar dpt pulih semula spt sediakala. Aamiin.
Quote prettyuglybabe 19-2-2021 01:28 PM
makin ramai la bbnu menggedik kat pubg lepas ni
Quote dua_chzy 19-2-2021 01:32 PM
Ko cuma takleh berjalan je tapi muka ko lawa. Haruslah ada je lelaki yang nak. Itulah huntongnya lawa dan segak.
Quote kikuri 19-2-2021 01:44 PM
lawo adik ni...
Quote koko2 19-2-2021 02:14 PM
Sungguh...jodoh itu rahsia Allah
Quote GigaMom 19-2-2021 02:16 PM
prettyuglybabe: makin ramai la bbnu menggedik kat pubg lepas ni


Memang ramai
Anak ai yg 9 tahun pernah main
Suara bdk ppuan remaja agak kecewa
Alamak bdk kecil
{:run
Quote Artemesiaa 19-2-2021 04:03 PM
Ada rupa pasti ada yang mahu walau ada kekurangan apa pun tahniah buat mereka
Quote gorjeous 19-2-2021 04:07 PM
tahniah...
Quote Llis 19-2-2021 08:00 PM
Aku jumpa bf dalam PUBG gak.. tapi idok la menggedik.. bf aku tu 10 tahun muda dari aku and non muslim.. tapi aku nampak la kesungguhan dia tu.. dia konsisten simpan duit dalam account aku untuk pinang aku nanti.. Alhamdulillah dialah yang selalu ingatkan aku untuk solat bila dah masuk waktu.. kalau tak dulu PUBG dulu solat kemudian.. sekarang idok lagi.. solat dulu baru PUBG sekaligus rasa macam ni lah cara Allah nak tegur aku.. minta tolong doakan urusan kitaorang dipermudahkan nanti.. aamiin.. {:love{:love{:love
Quote any42 19-2-2021 08:05 PM
tahniah. disebalik kekurangan ttap ade yg sudi melengkapi. semoga kekal bhgia hingga jannah
Quote Meiizu 19-2-2021 09:51 PM
Semoga bahagia dik...insyaallah
Quote supernaturalee 21-2-2021 12:06 AM
Sok dh pregnant,  beranak lg mencabar

22 nmpk matang btl laki tu

Jgn pubg sgt lh lps ni

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top