Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

Untungnya Husna Mustaffa, Tak Payah Uji Bakat Terus Dapat Skrip

27-1-2021 10:43 AM| Komen: 48

Penampilan memukau ketika tampil memperaga pakaian dalam satu persembahan fesyen membuka rezeki Husna Mustaffa untuk terbabit dalam lakonan.

Husna, 34, atau nama sebenarnya Sharifah Husna Syed Mustaffa berkata, sudah rezekinya apabila seorang wanita menemuinya bagi menawarkan peluang berlakon.

"Dua hari selepas itu, saya dihubungi kakitangan syarikat produksi yang meminta saya datang menjalani uji bakat. Saya datang tapi dia tak suruh menjalani uji bakat, sebaliknya terus diberi skrip.

"Saya terkejut dan dari situ baharu saya tahu wanita yang saya jumpa itu ialah Datin Zaiton Mohd Jiwa, pengasas dan penerbit syarikat produksi Global Station Sdn Bhd.

"Drama pertama saya bersama Global Station adalah Isteri Tuan Ihsan yang diterbitkan pada 2016. Dari situlah saya mula berjinak-jinak dalam bidang lakonan," katanya membuka bicara.


Foto: IG

Husna secara jujur mengakui sebenarnya dia tak terfikir untuk menjadi pelakon. Walaupun mempunyai minat, dia tidak pernah terpanggil untuk mencuba nasib.

"Sudah lebih empat tahun saya dalam bidang lakonan. Cuma dalam tempoh dua tahun ini barulah saya berlakon secara serius.

"Saya masih lagi aktif dalam bidang peragaan dan iklan komersial televisyen. Cuma sekarang saya lebih fokus pada bidang lakonan.

"Pada awalnya saya berlakon ikut apa yang diterangkan semasa di lokasi penggambaran. Tak dinafikan sebenarnya agak sukar kerana saya memang kurang pengalaman berlakon sebelum ini," katanya.



Bagi memantapkan lakonannya, Husna mengambil keputusan mengikuti kelas lakonan anjuran pelakon dan pengarah Zul Huzaimy untuk belajar asas lakonan.

"Alhamdulillah ia banyak membantu dan sekarang saya berlakon ikut yang diajar dan ditambah baik dengan pengalaman yang saya dapat sepanjang berlakon.

"Saya akui pada awalnya agak sukar dikenali dalam bidang lakonan kerana status saya sudah berkahwin dan masuk bidang ini juga sudah lewat iaitu pada usia 29 tahun.

"Peluang yang diberikan saya gunakan sebaik mungkin dan dari situ penerbit dan pengarah boleh nampak komitmen saya dalam kerja. Saya tak menyasarkan populariti tapi saya nak orang lihat saya dengan bakat lakonan saya," katanya.




Tuah dan rezeki sentiasa menyebelahinya apabila ditawarkan watak utama dalam drama 26 episod berjudul Mencari Kiblat Cinta yang kini menemui penonton menerusi saluran TV Okey.

"Ini adalah drama pertama saya memegang watak utama dalam drama bersiri 26 episod. Saya rasa gementar semasa mesyuarat pertama untuk penerangan mengenai watak Danira.

"Sebelum ini saya hanya pernah pegang watak utama untuk telefilem sahaja. Saya bertanya kepada diri sendiri bolehkah saya buat? Tapi perasaan teruja itu lebih banyak, jadi saya buat keputusan untuk terima dan sekali gus mencabar diri," katanya.

Husna berkata, dia lega bercampur gembira apabila peminat memberikan komen positif terhadap lakonannya.



"Sepanjang proses penggambaran saya agak risau tak dapat memenuhi kehendak atau membawa watak dengan baik ataupun 'terbabas'.

"Dengan bantuan penerbit, Darling Ngasri, pengarah, Jo Yusof, kru dan semua pelakon, saya berjaya berikan lakonan yang baik.

"Bagaimanapun masih terlalu awal untuk saya berpuas hati kerana banyak lagi yang saya perlu belajar dan perbaiki untuk memberikan hasil yang lebih baik," katanya yang turut mengakui Danira adalah salah satu watak yang diidamkannya.



Selain dua drama ini, Husna juga pernah tampil dalam beberapa drama lain dan terbaharu Hati Yang Tersakiti yang ditayangkan menerusi slot Samarinda TV3 Oktober lalu.

"Semestinya saya akan cuba yang terbaik bila dapat sesuatu watak. Insya-Allah apabila pandemik Covid-19 tamat, saya akan masuk kelas lakonan lagi.

"Mulanya nak mencuba tapi sekarang saya dah serius berlakon. Bila serius saya akan buat betul-betul dan bagi komitmen sepenuhnya untuk berjaya.



"Saya sukakan watak mencabar kerana watak begini perlukan penyampaian secara dalaman. Malah drama terbaharu saya yang sudah selesai penggambaran juga mencabar kerana berkaitan kemurungan sehingga saya terkesan," katanya.

Ibu kepada dua anak ini juga tiada masalah membawakan watak bercinta namun dalam masa sama mengakui perlu mempunyai batas-batas yang perlu dijaga. -CARI

Sumber: Harian Metro

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 48
Komen

Previous : "Saya Memang Nakal" - Respons Elizabeth Tan Aksi Gedik, Nakal Di Media Sosial

Next       : "Yeay, Hari Terbaik Dalam Hidup," -Zarina Anjoulie Bercerai Lagi?

Komen Terbaru

Quote sambaldurian 23-2-2021 07:57 PM
memang la cantik, tp once dh jd bini org, mak org x teringin ak tgk drama tu klu aktres tu jd watak bercinta ngan hero. cerita oversea pun cmtu. ak mls nk tgk. lain citer tu bkn romance drama boleh dipertimbangkan.

Lain-lain Komen

Quote EvieWanKenobi 27-1-2021 10:57 AM
pakej lengkap.. berlakon tak kayu.. bercakap tak macam keretapi..

i restu..
Quote kakakpositifker 27-1-2021 11:15 AM
Dah kahwin ke wanita ini?
Quote kikuri 27-1-2021 11:20 AM
lawonya dia nih...
Quote laksmanabentan 27-1-2021 11:26 AM
umur da 34thn tp still canteekk....
Quote NurAlia14 27-1-2021 11:28 AM
Lawo kalo x kawen lg blh jd next mira filzah
Quote fadz84 27-1-2021 11:32 AM
Ada iras2 ezzaty isteri azwan kombos tu..
Quote fizamn 27-1-2021 11:34 AM
lawa mcm Eja.. pelakon drama bulu lentik ..
Quote CiliPadiSedap 27-1-2021 11:34 AM
muka dia cm adik forumer cariforum.
Quote gummiebear 27-1-2021 11:43 AM
Sheols cantikk. Suka tengok blakon pun okay.. selalu jadi seketeri bos
Quote newyork 27-1-2021 11:47 AM
Muka melayu cantik
Quote anony-mous 27-1-2021 11:58 AM
fadz84 replied at 27-1-2021 11:32 AM
Ada iras2 ezzaty isteri azwan kombos tu..

Baru nak ckp benda yg sama. Boleh ambik ezzaty - husna - reen rahim jd adk beradik. Lawa she ni ank 2 dah rupanya
Quote Yunbin 27-1-2021 12:13 PM
Cantik sheols ni, tak nampak macam dah 3series pon
Quote gelas_pelastik 27-1-2021 01:03 PM
selalu berlakon jadi secretary atau pa boss-boss
cantik dia ni
Quote cruz2 27-1-2021 01:15 PM
Cantikk! Kadang iras ezzaty kombos kadang iras datin cik puan aidijuma
Quote n0n0n0 27-1-2021 01:22 PM
Iols tak penah tgk drama melayu tapi nk puji lembut cantik je perempuan ni
Quote imanda 27-1-2021 01:45 PM
cruz2 replied at 27-1-2021 01:15 PM
Cantikk! Kadang iras ezzaty kombos kadang iras datin cik puan aidijuma

aah mcm juma.. pekata buat drama psl.pmpn psiko dia jd watak tu.. sesuaiiii
Quote lola0311 27-1-2021 02:24 PM
Ada darah arab2 kn
Quote barfi 27-1-2021 02:34 PM
Aku harap di usia aku 34 tahun nanti pun, aku akan cantik macam ni
Quote mesmerize 27-1-2021 02:36 PM
lawanye.. macam fatiya masa zaman sebelum sendu pun ada

Lihat semua komen(48)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top